Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikimuistoisin CARL BARKS-tarina Aku Ankassa?

Vierailija
31.08.2021 |

Itse sanoisin että Roope Setä ja Kultajoki. Siinä on jotenkin niin hieno tunnelma.

Kommentit (147)

Vierailija
121/147 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovista ajoista valittava koira on tarinassa, jossa Pelle Peloton keksii laitteen, jolla saa eläimet puhumaan.

Savoksi väännetyssä versiossa koiran hokema oli "Se on vuan oekeen että luu on kovvoo ja koppi vuotaa" :D

Vierailija
122/147 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se Banksin tarina, jossa oltiin jonkinlaisen alkuasukasheimon jäljillä? Siinä taisi kanatkin pyöräytellä kultamunia...oliko joku neliskanttisten maailma tms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/147 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku ja atomivakoilijat teki lapsena suurimman vaikutuksen. Visuaalisesti se oli aivan erilainen kuin muut ankkatarinat sekä teemoiltaan siinä oli jotain kiellettyä kun tarinassa ihmiset ampuivat ihmisiä ja yksi hahmoista teki itsemurhan. Aikuisena aloin jo epäilemään, että olin kuvitellut koko tarinan kunnes löysin sen kirjastossa uudestaan.

Vierailija
124/147 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aku ja atomivakoilijat teki lapsena suurimman vaikutuksen. Visuaalisesti se oli aivan erilainen kuin muut ankkatarinat sekä teemoiltaan siinä oli jotain kiellettyä kun tarinassa ihmiset ampuivat ihmisiä ja yksi hahmoista teki itsemurhan. Aikuisena aloin jo epäilemään, että olin kuvitellut koko tarinan kunnes löysin sen kirjastossa uudestaan.

Minäkin muistan tämän lapsuudesta, oli pelottava! Viime vuonna oli Klassikossa , löytyy Akun netistä. Aku Ankka ja atomivakooja, 28 sivua

Vierailija
125/147 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se Banksin tarina, jossa oltiin jonkinlaisen alkuasukasheimon jäljillä? Siinä taisi kanatkin pyöräytellä kultamunia...oliko joku neliskanttisten maailma tms?

Kulmikkaita munia on Barksin tarinassa Lost in the Andes  1/2009 . Et varmaan sitä tarkoittanut, minusta tuossa ei kultaisia ollut

Vierailija
126/147 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se missä Aku päättää että poikien pitää opetella soittamaan klassista musiikkia.

Viiuuuu-vaaauu-pling

:) 

Vierailija
127/147 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäyhä jököttäjä on tosi upea myös.

Vierailija
128/147 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tylyjäkin juttuja Barksilta, ihme ettei tätä sensuroitu Valloissa tai edes julkaistiin Suomessa.

Tällaistahan tehtiin, että jätettiin rajuimmat jutut täällä julkaisematta Barksilta.

Vierailija
129/147 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieto kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikki Hiiri ja punaisen hatun arvoitus

Ei takuulla ole barksin

Itse asiassa, Barksin ainoa Mikki tarina.

Vierailija
130/147 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäyhä jököttäjä on tosi upea myös.

Niin on :) 

Vierailija
131/147 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieto kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikki Hiiri ja punaisen hatun arvoitus

Ei takuulla ole barksin

Itse asiassa, Barksin ainoa Mikki tarina.

Tätä en tiennytkään

Vierailija
132/147 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan se Barksin tarina missä nostettiin uponnut laiva pingispalloilla

Vierailija
133/147 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tän nimi oli? Pojilla oli sellainen raitapaitainen possun näköinen kaveri, joka nielaisee havinaisen kolikon tms. ja Aku sekoaa.

Vierailija
134/147 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kun akulla oli kylmä ja viima ja ne tupuhupulupu kiinnitti sen nurmikonkasteluvehkeen savupiippuun ja koko talo jäätyi

Vierailija
135/147 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän offtopic , mutta ajaako mummoankka oikeasti täys-sähköautolla ??

Vierailija
136/147 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän offtopic , mutta ajaako mummoankka oikeasti täys-sähköautolla ??

Kyllä, Mummo Ankka on hyvin edistyksellinen mummo.

:) 

Vierailija
137/147 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tän nimi oli? Pojilla oli sellainen raitapaitainen possun näköinen kaveri, joka nielaisee havinaisen kolikon tms. ja Aku sekoaa.

Muistatko henkilönimiä tai milloin ilmestyi?

Vierailija
138/147 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovista ajoista valittava koira on tarinassa, jossa Pelle Peloton keksii laitteen, jolla saa eläimet puhumaan.

Savoksi väännetyssä versiossa koiran hokema oli "Se on vuan oekeen että luu on kovvoo ja koppi vuotaa" :D

Murresarjat on hauskoja!

Vierailija
139/147 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhan linnan salaisuus! Roope-setä matkustaa perimäänsä skotlantilaiseen linnaan Akun ja veljenpoikien kanssa, linnassa on piilotettu aarre ja hyvin äkäinen muinoin tiluksia asuttaneen sir Richardin aave :) Toinen suosikkini on Roopen nuoruusvuosien tarinat, kultakuume Klondikessa jne. Carl Barksilla on todella paljon hyviä tarinoita!

Tää oli jännä joskus kakarana kun siinä oli se näkymätön luuranko jonka varjo näkyi seinällä. 

Luurangon varjo oli kyllä raju, ja tarina kaiken kaikkiaan mahtava! Se tuli Joulun tilaajalahjana kun olin 7, ja silloin olin ehkä vähän liian nuori lukemaan sitä. Pelko tietysti aikanaan haihtui mutta tykkään edelleen slotlantilaisista linnoista ( ja raunioista), ja kummitusjuttujakin tykkään kuunnella aina kun joku tahtoo kertoa, eli kyllä se jotenkin on jättänyt jälkensä... :)

Vierailija
140/147 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhan linnan salaisuus! Roope-setä matkustaa perimäänsä skotlantilaiseen linnaan Akun ja veljenpoikien kanssa, linnassa on piilotettu aarre ja hyvin äkäinen muinoin tiluksia asuttaneen sir Richardin aave :) Toinen suosikkini on Roopen nuoruusvuosien tarinat, kultakuume Klondikessa jne. Carl Barksilla on todella paljon hyviä tarinoita!

Tää oli jännä joskus kakarana kun siinä oli se näkymätön luuranko jonka varjo näkyi seinällä. 

Luurangon varjo oli kyllä raju, ja tarina kaiken kaikkiaan mahtava! Se tuli Joulun tilaajalahjana kun olin 7, ja silloin olin ehkä vähän liian nuori lukemaan sitä. Pelko tietysti aikanaan haihtui mutta tykkään edelleen slotlantilaisista linnoista ( ja raunioista), ja kummitusjuttujakin tykkään kuunnella aina kun joku tahtoo kertoa, eli kyllä se jotenkin on jättänyt jälkensä... :)

Vanhan linnan salaisuus, 1/2017 löytyy ainakin, muistan kyllä lukeneeni tuon joskus lapsena minäkin ja lapsuus vähän kauempana. Hyvä tarina!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan