Alkanu vanhemmiten häiritä kaupoissa kuuluva kaupallinen tusinapilipalimusiikki. Häiritsee, kun menee väsyneenä ja pitäs keskittyä löytämääm jotakin.
Ois ees jotsain hämyisää hammond hissimusaa niinku vielå 80 luvulla.
Miksi pitää ylipäätään olla taustamelua.
Vttumaista
Kommentit (101)
Olen samaa mieltä. Musiikki on hirveää joikumista. Laittakaa hyvät ihmiset Keskolle ja S- ryhmälle palautetta, että asiakaskarkoitin pois.
Olen laittanut jo monta kertaa palautetta, mutta yhden ihmisen palaute on kuin pisara meressä,
En mene niihin kauppoihin ollenkaan, joissa musiikkia soitetaan ja yleensä liian kovaa. Onneksi on kauppoja, joissa saa ostella hiljaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
En mene niihin kauppoihin ollenkaan, joissa musiikkia soitetaan ja yleensä liian kovaa. Onneksi on kauppoja, joissa saa ostella hiljaisuudessa.
Olen itsekin havainnut, että jopa ruokakaupoissa ne musiikit on joskus niin kovalla, että puhuessa joutuu korottamaan ääntään, jotta toinen kuulee mitä puhun.
Vierailija kirjoitti:
Pakenen kaupasta välittömästi mikäli siellä pauhaa kovalla radio Nova, tuo radioiden syöpä. Novaan vinkiksi "toimittajille" : älä soita ollenkaan musiikkia jos ainoat vaihtoehtosi ovat vuosikymmenestä toiseen Dingon Autiotalo, Kari Tapion Olen suomalainen tai Modern Talkingin Cherry Cherry Lady.
Näitä soitetaan paljon yksinkertaisesti siksi, että selvä enemmistö joko pitää niistä tai ainakin sietää niitä taustalla.
Ideahan on välttyä siltä, että kuuntelija ei lopeta kanavan kuuntelua ja siksi musiikin pitää olla mahdollisimman monelle joko mieleen tai "ihan ok".
^ Siis välttyä kanavan vaihdolta.
Musiikin kuuntelu ei lisää asiakkaita - se häätää ne pois. Hirveää joikumista.
u
Soiko siellä vai joku muusiikki?? En ole edes huomannut.
Ei sitä kyllä jaksaisi kuunnella. Nykyään missään ei ole hiljaista. Mun mielestä se olis virkistävää vaihtelua, jos ei jokapaikassa olisi joku mölytoosa pauhaamassa.
Käyn sellasissa kaupoissa joissa ei soi musiikki koskaan esim. ruokakauppa. Muut tuotteet tilaan netistä.
Jätän käymättä ne ruokakaupat, joissa pauhaa musiikki.
Vakiokaupoissani ei ole moista, ja jos alkaa, lopetan käymiseni.
Itselläni jää musiikki soimaan päässä, siksi vaan kiireellä hakee jonkun maitopurkin sellaisesta paikasta jossa soi, äkkiä pois ja tekee isommat ostokset kaikessa rauhassa siellä missä ei soi.
Juurikin sen takia en ikinä pystyisi yhdessäkään liikkeessä olemaan töissä: en yksinkertaisesti pystyisi kuuntelemaan huonoa musiikkia päivästä toiseen.
Olen valittanut monet kerran. Kerran sain vastuksen, että pitää mennä metsään, siellä on hiljaista. Tosi ylimielinen suhtautuminen. Hirveää kuunnella sitä älytöntä joikumista.
Ne luulee että jengi viihtyy kun soitetaan pachkaa muchaa. Otan kuulokkeet salille. Voi kuunnella kunnon rokkia, heviä, podeja.
Mä olin ihan hulluuden partaalla kun koin todella viiltävän ja pahan eron. Ainoa mikä rauhoitti suorastaan hätääntyneestä surusta oli kaupoissa kiertely ja arkinen asioiden hoitaminen. Siihen sitten ne erojoikaukset jostain prisman kaiuttimista jotka jotenkin onnistuivat olemaan aivan liian osuvia omaan tilanteeseen. En ikinä unohda miten kamalaa se oli, ostat juustoa ja koitat keskittyä vain siihen kaiken muun sijaan ja sitten jostain raikaa my life is oveeeeer I cant deny it tjsp.
Käyttäjä5697 kirjoitti:
Tutkimusten mukaan musiikin kuuntelu lisää myyntiä 10 %.
Täällä maalla S- market soittaa "musiikkia", josta kuuluu vain naislaulajan uuuu-uuuu-uuu. Muuta ei musiikista kuulukaan.
Kerran olin ostoskeskuksessa, jossa heinäkuussa alkoi soida "Kulkuset, kulkuset".
Tuo "tutkimus" on varmaan noiden äänentoistoratkaisuja tarjoavien firmojen itse teettämä. Toisekseen ovat tyhminä tulkinneet tuloksia väärin. Musiikki varmasti tehostaa ostosten tekemistä, kun ihmisillä on kiire pois kaupasta. Tulkitsevat sen sitten myynnin kasvamiseksi, kun myymälässäolominuuttia kohti ostosten määrä kasvaa, vaikka syy on yksinkertaisesti hirveää musiikkia karkuun lähteminen.
Vierailija kirjoitti:
Kauppojen taustamusiikin tarkoitus on saada asiakkaan ajatukset sekaisin. Tavoitteena, että asiakas haahuilee kaupassa ja kerää kärryynsä mahdollisimman paljon ylimääräistä ja itselleen tarpeetonta.
Suosin Lidlia juuri sen takia, että siellä ei ole taustamusiikkia.
Juuri näin. Pälyilet ympäri kauppaa, ja nappaat koriisi tavaraa joita et alunperin ollut ostamassa. Mainoksilla houkutellaan ihminen kauppaan ja loppu hoituu itsestään. Tähän auttaa suuresti naureskeltu ja pilkattu kauppalappu. Se toimii tukena mökän keskellä.
Toinen tulkinta on että musiikki ahdistaa kaupassa. Henkiseksi tueksi ostetaan tavaraa ympäriltä. Mitä nopeatempoisempaa musiikkia sen varmempi vaikutus. Ja koppa täyteen ja äkkiä ulos.
Mun piti lopettaa paikallisessa S-marketissa käynti koska siellä soi aivan julmetun paska musa.
Miksi kaupoissa (ja odotustiloissa ym. paikoissa) on ylipäätään pakko kuulua mitään musiikkia? Hälinää on siellä jo muutenkin, mikä on tarpeeksi stressaavaa ilman mitään renkutustakin. Kuulutukset tietysti asia erikseen, jos niille on tarpeellinen syy. Mutta muutoin ei tarvitsisi olla mitään taustamelua.