Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkanu vanhemmiten häiritä kaupoissa kuuluva kaupallinen tusinapilipalimusiikki. Häiritsee, kun menee väsyneenä ja pitäs keskittyä löytämääm jotakin.

Vierailija
31.08.2021 |

Ois ees jotsain hämyisää hammond hissimusaa niinku vielå 80 luvulla.

Miksi pitää ylipäätään olla taustamelua.
Vttumaista

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakenen kaupasta välittömästi mikäli siellä pauhaa kovalla radio Nova, tuo radioiden syöpä. Novaan vinkiksi "toimittajille" : älä soita ollenkaan musiikkia jos ainoat vaihtoehtosi ovat vuosikymmenestä toiseen Dingon Autiotalo, Kari Tapion Olen suomalainen tai Modern Talkingin Cherry Cherry Lady.

Tämä. K- kaupoissa soi Nova. Tekee oikeasti hulluksi. Big in Japan, 80-l kevythevisiirapit, Black... olis edes joskus jotain, mitä ei olis kuullut tuhannesti.

Just, Scorpionsin Still Loving You:D. Soittaisivat v...u edes joskus bändin hevimpää kamaa. Ja Big in Japan. Ihan kun tuon jälkeen ei olisi tehty musiikkia ollenkaan. Olen itse 80-90-luvun nuori enkä jaksa silti.

Kaupan taustamusiikiksi sopii hiljaisella soitettu instrumentaalimusiikki.

Vierailija
42/101 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5697 kirjoitti:

Tutkimusten mukaan musiikin kuuntelu lisää myyntiä 10 %. 

Täällä maalla S- market soittaa "musiikkia", josta kuuluu vain naislaulajan uuuu-uuuu-uuu. Muuta ei musiikista kuulukaan.

Kerran olin ostoskeskuksessa, jossa heinäkuussa alkoi soida "Kulkuset, kulkuset".

Uskon tuon toisaalta mutta radio ärsyttää ja väärä musiikki, ja liian kovaa soitettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppoihin ja hammaslääkärin odotusaulaan ei oikein kuulu mainostaminen kuulutuksilla, baarimusiikki kovalla tai huono radiokanava. Ei ole hyvää radiokanavaa. Pahimmillaan ne jäävät soimaan ihmisten päähän kahdeksi viikoksi, voi olla huonot melankoliset sanat. Vai pitääkö mennä kuulosuojaimilla?

Vierailija
44/101 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5697 kirjoitti:

Tutkimusten mukaan musiikin kuuntelu lisää myyntiä 10 %. 

Täällä maalla S- market soittaa "musiikkia", josta kuuluu vain naislaulajan uuuu-uuuu-uuu. Muuta ei musiikista kuulukaan.

Kerran olin ostoskeskuksessa, jossa heinäkuussa alkoi soida "Kulkuset, kulkuset".

Olen valmis maksaamaan 10% enemmän kuhhan saa asioida hijausuudessa ilman musaa ja mainoksia!

Music free kauppoja, kiitos!

Vierailija
45/101 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kauppa voisi palkata sellaisen Rampe & Naukkis -tyylisen kaksikon laulamaan ja soittamaan syntikkaa 😁

Vierailija
46/101 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kauppojen kuulutukset ja niihin sisältyvät mainokset ole sitten häiritseviä ?

"Muistitko ostaa grillihiiliä ?"

Tämä on aivan järkyttävää! Varsinkin Cityconin kauppakeskuksissa on jatkuva mainosten huudatus päällä. Edes korvatulpat/ kuulokkeet eivät auta. Käyn vain pikaisesti silloin tällöin kun se on välttämätöntä ja suosin rauhallisempia ostospaikkoja, kuten Ainoaa.

Miksi kaupassa täytyy kiusata asiakkaita tuollaisella huudatuksella, lyhyen kauppareissun aikana saa kuulla samat mainokset moneen kertaan, eikä ikinä tule ostettua mainostettuja tuotteita ainakaan tuosta kaupasta.

Vierailija
47/101 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta saamme kuulla ihania joululauluja kaupoissamme. Huippua, vai mitä ?

Vierailija
48/101 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan yhden kerran kun menin joulukuun alussa kauppaan, eikä siellä soitettu mitään musiikkia. Totesin vain että "pisteet siitä kaupalle". Nykyisin minulla ei ole minkäänlaisia mielikuvia soiko tavallisissa markettikokoisissa kaupoissa radio, musiikki tai joku muu. Jos siellä jokin soi, niin olen tullut niille täysin kuuroksi. Koronan alussa tuli niitä turvallisuuskuulutuksia, mutta muuta en muista. Täytyykin tänään kiinnittää huomioita soiko siellä joku, kun kaupassa käyn.

Vierailija
49/101 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan pitäjän ystävä kirjoitti:

Joidenkin ihmisten on sitten niin vaikeaa ymmärtää, ettei kaupoilla ole varaa palkata orkesteria esittämään elävää musiikkia. Onko se nyt vaikeaa ymmärtää, että kyse on kustannuksista. On helpompaa tuoda musiikki kauppoihin suoraan radiosta. Kyllä sitä ollaan vaatimassa, että kaikki pitäisi myydä halvalla, mutta ei yhtään ymmärretä, mistä kaikesta kauppiaalle tulee kustannuksia, kuten tuosta Teosto maksustakin. Pitäisikö kauppiaan itse olla soittamassa ja laulamassa asiakkailleen ? Mitä te vielä kehtaatte vaatia.

Hiljaisuutta. Kaupoissa pitää olla hiljaista ja rauhaisaa. 

Vierailija
50/101 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mikä musiikki soi, kunhan on jotain taustamelua. Ahdistaisi olla kaupassa, jos siellä ois ihan hiljaista, musiikki kun musiikki rentouttaa tunnelmaa.

Vierailija
51/101 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee kyllä. Asioin lapsen kanssa yhdessä ketjuvaateliikkeessä ja meinasin tulla hulluksi kun taustalla möykkäsi kovalla joku michael jackson -wannabeen kirkuma HEE HIII - JE HEEI HIIII biisi.

Nappasin kalsaripaketin ja sitten juostiin kassalle. En tajua miten henkilökunta kestää, syvä osanottoni. 

Vierailija
52/101 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä näitä ihmisiä vaivaa, kun eivät ole tottuneet elämän ääniin.

Hei, ei me enää olla missään keskiajassa. Jos niinku ette sitä tiedä. ÄÄNET vaan sattuvat kuulumaan elämään.

Vierailija
53/101 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes huomioi mitään musiikkia kaupassa. Ei häiritse yhtään.

Vierailija
54/101 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä näitä ihmisiä vaivaa, kun eivät ole tottuneet elämän ääniin.

Hei, ei me enää olla missään keskiajassa. Jos niinku ette sitä tiedä. ÄÄNET vaan sattuvat kuulumaan elämään.

Jos on pakko soittaa musiikkia, niin soitatisivat edes jotain hyvää musiikkia. Vaikka soulia tai jatsia.

Vierailija
55/101 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa joka mainostaisi olevansa vapaa kaikesta asiakkaita häiritsevästä tarkoituksellisesti aiheutetusta metelistä, olisi monien asiakkaiden suosiossa.

Vierailija
56/101 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mikä musiikki soi, kunhan on jotain taustamelua. Ahdistaisi olla kaupassa, jos siellä ois ihan hiljaista, musiikki kun musiikki rentouttaa tunnelmaa.

Kannattaisi ensin tutkia mikä musiikki saa ihmiset hermoromahduksen partaalle ja mikä rentouttaa. Ja millä volyymilla. Osa "musiikista" on kauheaa melua ja melankolista ruikutusta.

Vierailija
57/101 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin K-kauppias omassa kaupassani niin soittasin vain, ja ainoastaan punkkia sekä goottia kauhuelokuvien lavasteissa ;-D :-D :-D

Vierailija
58/101 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en käy vaatekaupoissa, koska menen ihan sekaisin siitä kovaäänisestä älämölöstä. Onko niiden tarkoitus karkottaa asiakkaat?

Vierailija
59/101 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän S-ryhmän kauppoja. Hirveää joikumista kuin hullujenhuoneessa. Olen tehnyt monet reklamaatiot turhasta älämölömusiikista. Johan on se on myyjille työsuojeluasiakin.

Toisekseen myymälät maksavat tekijänoikeuspalkkiot neliömäärän mukaan. Eikä se ole mikään pikkuraha - ajatellaanpa Kannelmäen hehtaarihallia Prismaa.

Suomessa ei muuten tarvita hehtaarihalleja.

Vierailija
60/101 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei turhanpäiväinen joikuminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme