Mihin jumppa ym. kerhoon laittaisitte innokkaan 3-vuotiaan tytön?
Vai laittaisitteko mihinkään? Ja Vantaalla pitäisi saada harrastaa (Kartanonkoskella).
Hän itse tahtoo, katsoo ihaillen voimistelijoita telkasta, sanoo että haluaa itsekin voimistella. Edellytyksiä on (mikäli niitä voi vielä päätellä), tyttö on notkea, ja liikunnallinen (osannut jo kauan tehdä kuperkeikkoja, osaa vaa'an (oppi telkkarista) ja osaa hyppiä yhdellä jalalla jne.
Minä odottelisin vielä vuoden pari, mutta kuulin että jo 3-vuotiaille olisi leikinomaista liikuntaa.
Kommentit (6)
On semmoista mukavaa touhua (temppuratoja, leikkejä jne). Tykkää kovasti. Lapsi on nyt 3,5v ja kävi samassa jumpassa jo viime vuonna. Ei asuta Vantaalla, mutta pk-seudulla kuitenkin. Katso oman MLL:n paikallisyhdistyksen sivuilta, josko jotain löytyisi. Mutta ole nopea, sillä paikat menevät kuin kuumille kiville (ainakin täällä).
Eli jos itse menet treenaamaan, saat lapsen "treenaamaan" samaan aikaan toisaalle. Leikinomaista liikuntaa tietenkin siis. Eli äiti saa treeninsä, ja lapsella on sillä aikaa hauskaa+ uni maistuu sitten kotona :) Meillä siitä tykätään paljon, tyttö pakkaa innosta piukeana jumppakassinsa kun vain mainitsen että tänään taas jumppaan :-)
johtuen kun mulla on synnynnäinen sydänvika, jota korjattiin lapsena.
Harrastin kouluikäisenä kaikenlaista vaihdellen yleisyrheilusta suunnistukseen ja kävin tanssitunneilla & yhdessä välissä harrastin telinevoimistelua (mutta meni liian vakavaksi ja lopetin). Olin pisimpään uimaseurassa (lähes 7 v) ja olen uimamaisteri. Missään noissa en kauheasti halunnut kilpailla, vaan vain harrastaa huvikseen. Plus rakastan uimista ja vedessä puljaamista.
Notkeus on kyllä multa peritty. Isänsä on täysin epäurheilullinen (vihasi liikuntaa koulussa). Mutta tää vaan tarkennukseksi että mitään ambitioita ei mulla tai isällään oo varsinaisesti valmentaa tai prepata liikuntaan / voimisteluun, mutta jos tyttö itse haluaa, saa harrastaa.
TenavaAerobic&Tanssi 3 - 6v:
Lasten tanssia, satuvoimistelua, luovaa ilmaisua, musiikkileikkejä ja rytmiikkaa. Eri musiikki- ja tanssityylejä mm. latino, disco, showjazz, street sekä aerobicia ikäryhmälle soveltaen.
Tenavatuntien lopussa esitys 5min. Vanhemmat ovat tervetulleita seuraamaan!
Oliskos tuo sopiva? Vai liian vaikeaa (tyttö on juuri ja juuri 3 v)?
mutta kaipa se käy kun ikäraja on kerran tuo 3 -.
pelkkä satuvoikka ym. olisi musta parempi 3-4-vuotiaalle.
käy tanssi- ja temppujumpassa kerran viikossa. Tuo on sellaista leikinomaista liikuntaa, josta lapsi tykkää. Joku satujumppa tai muu vastaava voisi myös olla hyvä tai liikuntaleikkikoulu, jos sellaisia teidän läheltä löytyy. En kyllä alkaisi 3-vuotiasta mihinkään lajiin vielä valmentaa, mutta miksei 3-vuotias voisi käydä tuollaisessa leikinomaisessa jumpassa, jossa ei liikaa treenata.