Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uimakoulussa pukutiloissa pitää olla ilman vanhempaa?

Vierailija
11.08.2008 |

kyse 4-5 vuotiaiden ryhmästä. uimavalvovat kuulemma vahtii puku-, suihku- ja saunatiloissa. vanhemmat odottaa uimakoulun ajan kahvilassa eikä voi mennä pukutiloihin mukaan esim. vaatteet päällä.

itseäni mietityttää. meitin 4,5 -vuotias saattaa tarvita apua suihkuveden lämpötilan säätämisessä. märkä uimapukukin voi olla hankala saada päälle. ja sitten saattaa saada päähänsä jonkun ihan oman jutun, vaikka ollaankin aika paljon käyty uimahallissa ja periaatteessa tietää, miten siellä toimitaan. ei myöskään pelkää vettä, ui kellukkeiden avulla ja esim. uskaltaa poimia esineitä altaan pohjatsa pää veden alla eli sikäli uimakouluvalmiutta mielestäni olisi.

mutta pitäisiköhän peruuttaa tuo uimakoulu, koska mielestäni valmius toimia itsenäisesti puku- ja suihkutiloissa on puutteellinen?

M

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uimaan siksi aikaa kun lapsi on uimakoulussa? Sehän on hauska harrastus tuo uiminen.

Vierailija
2/12 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähetän tällä viikolla oman samanikäisen, mutta ilmeisesti huomattavasti avuttomamman tytön uimakouluun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta haluan mennä mukaan ja samalla isompi sisarus pääsee uimaan. Kyllä ainakin kun seurasin viimeksi sivusta uimakoulua niin vahmemmat toi pukutiloihin ja uimaope hali siitä suihkutiloihin ja huolehti lapset suihkuun ja uikkarit päälle jos tarpeen. Mutta mikä estää itseäsi menemästä samalla uimaan?

Vierailija
4/12 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän siellä tarvitse itsenäinen olla, kun ohjaajat auttavat

aliarvioitko lastasi aina noin roimasti?

Vierailija
5/12 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloinhan ei tarvitse selvitä itsenäisesti.

meilläpäin vanhemmat vastaavat lapsista altaan reunalle asti ja heitä on nimenomaan kielletty jättämästä lapsia yksin pukutiloihin. Siitä seuraa välillä vinkeitä tilanteita. Vanhemmat nimittäin menevät vaatteet päällä pukutiloihin. Siellä on muiden inhottava pestä itseään alasti kun toiset ovat vaatteet päällä. Sihen tulee heti jotenkin valta-asetelma. Pahimmillaan olen tavannut omia asiakkaitani siellä itse ilkosillani ja heillä vaatteet päällä. Olen lääkäri...

Vierailija
6/12 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä maalla ainakin on koko uimahalli varattu aamupäivällä uimakoululle, ei sinne voi itse mennä uimaan siksi aikaa.

Vierailija
7/12 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä mennään ryhmätilaan ja sielä kaikki toimivat yhdessä, eivät mene edes yleisiin pukukoppeihin.

Vierailija
8/12 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... luottaa näihin uimavalvojiin. totta tuokin, että on outoa, jos pesutiloissa on ihmisiä vaatteet päällä ja osa ihmisistä ilman vaatteita. pieni paikkakunta ja ollaan käyty sen verran uimahallissa, että uimavalvojat käyneet tutuiksi. siksi mun on vaikea kuvitella, että vahtisivat poikaani ja vaikka solmisivat uimahousujen narun. siis kun yleensä vaan tuijottavat valvomossa sitä ruutua. mutta eiköhän se luonnistu, koska noita uimakouluja on järjestetty täällä pitkään ja ne on olleet yleensä täynnä silleen, että jonottamaankin on jäänyt lapsia.

kait huolehtimisesta on kyse siitäkin, että haluan välttää sitä, että lapsi aikuistettaisiin liian varhain. siis minun lapseni saa mielellään olla lapsi pitkään ja tarvita apua tasonsa mukaisesti. tiedän, että jotkut lapset ovat hyvin omatoimisia jo varhain, mutta minun lapseni ei tarvitse olla. myönnän, että yhden lapsen kanssa se on joskus taiteilua, koska toisaalta omatoimisuuttakin pitäisi tukea.

lapseni menee siis uimakouluun. odottaa itse sitä kovasti. toivottavasti se on hänelle hyvä kokemus.

ap

Vierailija
9/12 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei selviydy vielä itse niin on kaksi vaihtoehtoa:

- joko mennään mukaan pukutiloihin itse vaatteet päällä ja katsotaan että lapsi selviää altaalle asti

- tai mennään itsekin uimaan

Ei minustakaan ollut erityisen mukavaa odotella lasta suihkutilojen vieressä ja hiippailla siitä läpi vaatteet päällä, mutta ei sitä aina voi itse mennä uimaan. Minä esimerkiksi jouduin jättämään väliin siksi että sattui juuri olemaan kuukautiset ja niiden alkupäivinä en todellakaan halua mennä uimaan.

niin silloinhan ei tarvitse selvitä itsenäisesti.

meilläpäin vanhemmat vastaavat lapsista altaan reunalle asti ja heitä on nimenomaan kielletty jättämästä lapsia yksin pukutiloihin. Siitä seuraa välillä vinkeitä tilanteita. Vanhemmat nimittäin menevät vaatteet päällä pukutiloihin. Siellä on muiden inhottava pestä itseään alasti kun toiset ovat vaatteet päällä. Sihen tulee heti jotenkin valta-asetelma. Pahimmillaan olen tavannut omia asiakkaitani siellä itse ilkosillani ja heillä vaatteet päällä. Olen lääkäri...

Vierailija
10/12 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi toki olla, että uinninvalvojalla on myös uimaopettajan tutkinto, mutta yleensä ei.

Vierailija
11/12 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan uimakoulussa on 3 opettajaa. Yksi hakee ryhmän aulasta auttaa riisumaan ja suihkuun ja uikkarit. Vie altaalle. Ottaa sieltä lopettaneen ryhmän mukaansa suihkuun, auttaa ja valvoo. vie pukkariin ja auttaa/ hoputtaa lapset valmiiksi. Vie aulaan ja ottaa seuraavan ryhmän pukkariin jne.

Eli altaassa pyörii koko ajan uimakoulut kahdella opella.

Vierailija
12/12 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tuodaan uimahallin aulaan, josta uimaopettaja hakee heidät ryhmäpukutilaan, jossa on siis vain kyseinen ryhmä kerrallaan ja ope myös palauttaa lapset aulaan uimakoulun jälkeen.

Tyttömme oli 5-vuotiaana kaksi viikkoa kestäneessä uimakoulussa, eikä kertaakaan tullut mitään ongelmaa pukemisten ja peseytymisten kanssa, tavaratkin oli aina mukana myös takaisin tullessa.

Ei se kai nyt kauheaa aiukuistamista ole, jos turvallisen aikuisen seurassa vaihtaa uima-asuun ja takaisin n. 5-vuotiaana. Meillä tuon ikäiset kävivät viime keväänä myös päiväkodin kanssa uimakoulussa ja jumpissa ja itse piti kuitenkin tavarat ja pukemiset huolehtia, opettajien avustuksella tietenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä