Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet perintörahoilla? (Tai tekisit..)

Vierailija
03.10.2014 |

Mihin sellaisia Ei itse-hankittuja rahoja "voi" käyttää?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäisin osan jemmaan asunnonvaihtoa varten ja osalla avustaisin opiskelevia lapsia. Minulla ei ole hajuakaan onko mitään perintöä edes tulossa. Vanhemmat ovat kyllä kohtuuttoman pihejä, eivät raski käyttää rahaa itseensä yhtään, joten voihan heillä olla vaikka minkälaiset säästöt. Toivottavasti myyvät sen vanhan omakotitalon rotiskon pois ja ostavat keskustasta uuden osakkeen.

Vierailija
22/41 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 21:17"]

Lahjoittaisin pois enemmän tarvitseville, jotta saavat ruokaa ja asunnon. Perintöä en jätä ystäville ja sukulaisille vaan lahjoitan niin ikään heikompiosaisille lukuunottamatta tunnearvoa sisältäviä esineitä. 

[/quote]

Hyvin tehty! etenkin jos ovat ilkeitä ja/ ahneita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, näitä asioita on jo ollut pakko miettiä, halusi tai ei. En miettinyt minäkään ennen kun kohdalle osui. Nyt olen järjestänyt kaiken kuntoon kohdallani ja mahdollisimman hyvin jälkikasvuakin ajatellen. 

Vierailija
24/41 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 21:27"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 21:17"]

Lahjoittaisin pois enemmän tarvitseville, jotta saavat ruokaa ja asunnon. Perintöä en jätä ystäville ja sukulaisille vaan lahjoitan niin ikään heikompiosaisille lukuunottamatta tunnearvoa sisältäviä esineitä. 

[/quote]

Hyvin tehty! etenkin jos ovat ilkeitä ja/ ahneita

[/quote]

Lompakolla loisiminen sulta nyt puuttui tästä tällä kertaa

Vierailija
25/41 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää thaivaimon mies on aika symppis. Onnistuu olemaan sitä, vaikka on 'ostanut' vaimon. Ja vielä ilman yhteistä kieltä. Kai niillä perintörahoilla jonkun kielikurssikin voisi hankkia.

Vierailija
26/41 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavan paljon vastauksia :)! Tuota juuri tarkoitin 9; komppaan kirjoitustasi! Kun tuntuu, etten ole ikäänkuin "ansainnut" mitään perintörahoja, eivätkä ne ainakaan lohduta millään tavalla :(. Pitää varmaan vähän miettiä, mitä teen. Kun nyt tuntuu siltä, ettei ne edes ole minun, vaan äidin rahoja. Outoja asioita joutuukin miettimään.

Vierailija
27/41 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrän ne suoraan tyttärelleni ja jatkan köyhäilyäni.

Vierailija
28/41 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota että perintöä välttämättä tulisi, vanhempani ovat erittäin innokkaita ja aktiivisia käyttämään omaisuuttaan eläessään hauskanpitoon (ja hyvä niin).

Mutta jos tulisi joskus jossain määrin merkittävää perintöä niin haluaisin ostaa loma-asunnon Espanjasta.

Vierailija
29/41 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun perintörahat on kelvannut ihan samoihin asioihin ku "normaali" rahakin. Huoriin ja huumeisiin lähinnä.

Vierailija
30/41 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tulossa ja hyvä niin. Jokainen käyttäköön roponsa, jotka ovat hiellä ja tuskalla ansainneet. Kun kyse keskituloisista ihmisistä vieläm

Vierailija
31/41 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin verot, sinne meni kaikki.

Vierailija
32/41 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kohta tulossa, ja rahoillani aion maksaa omat velkani pois (pari tuhatta) ja käydä lomalla kohteessa johon rakas pappani ei koskaan päässyt. Sitten käyn kunnolla ruokakaupassa ja ostan jääkaapin täyteen. Näistä jää vielä sopivasti rahaa jotka laitan visusti talteen :-)

Vierailija
33/41 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
34/41 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimman osan sijoitin. Loput olen käyttänyt mm. talon kunnostamiseen ja huvilan rakentamiseen ja matkustamiseen koko perheen voimin.

Vierailija
35/41 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin missään muussa maassa joutuu maksamaan perintöveroa niin paljon ja niin pienistä summista kuin Suomessa.

Vastaukseni on: Ottaisin ensin lainan, että pystyisin maksamaan perinitöveron.

Vierailija
36/41 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 21:04"]

Menisin nenäleikkaukseen.

[/quote]

Kävin nenäleikkauksessa perintärahoilla. Mielummin olisin kyllä perinyt normaalin nenän. No, oíkeus ja kohtuus, että pääsin sentään leikkaukseen.

Vierailija
37/41 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin asunnon.

Vierailija
38/41 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 22:53"]

Mahtavan paljon vastauksia :)! Tuota juuri tarkoitin 9; komppaan kirjoitustasi! Kun tuntuu, etten ole ikäänkuin "ansainnut" mitään perintörahoja, eivätkä ne ainakaan lohduta millään tavalla :(. Pitää varmaan vähän miettiä, mitä teen. Kun nyt tuntuu siltä, ettei ne edes ole minun, vaan äidin rahoja. Outoja asioita joutuukin miettimään.

[/quote]

Joo, ihan on samat ajatukset. Ja jotenkin se, että äiti kuoli 'kesken kaiken', ei ehtinyt elää elinkaaren loppuosaa ja nauttia ansaituista eläkevuosista. 

t. 9

Vierailija
39/41 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
40/41 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sin muutama vuosi sitten ennakkoperintöä vanhemmilta ja ostettiin sillä rahalla tontti johon sitten myöhemmin rakennettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä