Voi helvetti. 8 lasta. Tajusin juuri, että jos jokainen saa 2-3 lasta niin minulla 16-24 lapsen lasta.
Kommentit (22)
Eikö suvussa ole kuultu ehkäisystä?
Tietenkin. Ja kaikki sulla hoidossa.
Mun tutulla on 86 lastenlastenlasta. Ei muista nimiä 😊
Ja jos jokainen saa 8, sitten sulla on 64.
Tosiasiassa puolet on veloja, parilla on lapsettomuusongelmia ja ne loput hankkivat ehkä 1-2 lasta. Joten huolesi on ihan turha.
Ehkä lapsesi ovat fiksumpia kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos jokainen saa 8, sitten sulla on 64.
Sitten kaikki lapset puolisoineen ja lapsineen tulee syömään, tulee yhteensä 80 vierasta. Aika paljon saat perunoita keitellä!
Ihan normaalia Afrikassa ja siellä myös nähty mihin tuo johtaa
Suomessahan väki vähenee, siks tänne rahdataan joka vuosi porukkaa, koska muuten väkiluku laskisi. Nyt ilmoitetaan, että se nousi, kaikki hyvin, talous kasvaa jne.
Kuup kirjoitti:
Suomessahan väki vähenee, siks tänne rahdataan joka vuosi porukkaa, koska muuten väkiluku laskisi. Nyt ilmoitetaan, että se nousi, kaikki hyvin, talous kasvaa jne.
Ainoa ikäryhmä, joka kasvaa, ovat yli 75-vuotiaat. Kaikki kunnia vanhuksille, mutta eivät he taloutta pyöritä.
Neljä lastenlasta lienee todennäköisempi ennuste, joten ei huolta ap.
Millä elätätte edes ne 8? Eikö tullut mieleen, että se on aika paljon? Riittääkö kaikille opiskelurahaa? Teettekö matkoja lasten horisontin avaamiseksi? Onko varas harrastuksiin? Vai annoitteko vain lasten tulla maailmaan sen enempää harkitsematta? Anna nyt hyvänen aika ainakin lastesi ymmärtää - hellästi, keskusteluissa - että isovanhemmat eivät ole vastuussa lapsenlapsista, kun omat lapsensa ovat isoiksi kasvattaneet.
Me jätimme lisääntymisen, kun lapsia oli kaksi, ja nyt olen 3 pienen onnellinen mummi!
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia Afrikassa ja siellä myös nähty mihin tuo johtaa
Afrikkalaisilla on keskimäärin 4 lasta.
Ei tarvii jaksaakaan kun vanhemmat huolehtii
Varmaan mielesi muuttuu kun sulka on lapsenlapsia. Itse saat päättää kuinka paljon jaksat kerralla.
Mä oon 11-lapsisesta perheestä ja mun vanhemmilla on yhteensä kahdeksan lastenlasta. Meistä viidellä ei ole lapsia ollenkaan. Ei kaikkia suurperheiden lapsia kiinnosta holtiton porsiminen, vaikka omat vanhemmat niin tekikin.
Ei oikeastaan koska suurperheellisyys usein periytyy. paljon enempi tulossa.
Ei voi tietää. Perhekoon vaihtelevat yllättävän paljon. Yhdellä sukulaisella on kaksi lastaa, joista toinen ei saanut lapsia ollenkaan ja toinen yli 10 useamman naisen kanssa... omilla vanhemmillani kolme lasta, joista kahdella ei ollenkaan lapsia ja minulla kolme. Yhden sukulaisen viidestä lapsesta yhdellä on yksi lapsi ja loput lapsettomia homoja.
Onpas siinä katras! Onnea ja siunausta AP:lle. Hienoa että joku tekee vielä lapsiakin.
Alappa valistamaan nuoria tällä perustellen !