Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Voiko lapsi olla veganisti?
03.10.2014 |
Tuttavani on veganisti ja hänellä on vauva. Vauva imee vielä rintaa, mutta tuttavani on puhunut että vauva alkaa aikanaan syömään vain veganistisia kiinteitä. Hirvittää hieman miten lapsen käy :( Tuttavani on itsekin kovin laiha ja riutunut
Kommentit (22)
Kannattaa toimia ennenkuin on liian myöhöistä https://www.facebook.com/831512576901206/photos/pb.831512576901206.-2207520000.1412364315./833095233409607/?type=1&theater
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
En kyllä uskaltaisi pientä lasta kasvattaa täysin vegaaniksi, vaikka itse vegaani olenkin. Kasvavan lapsen ravinto on kuitenkin vielä paljon tarkempaa ja olisin jatkuvasti huolissani, että saa kaiken tarpeellisen, vaikka ravitsemuksesta paljon tiedänkin.
Mielestäni on myös väärin evätä lapselta eläinperäisten tuotteiden syönti, ennenkun lapsi pystyy siitä itse päättämään. Äkkiä käy niin, että kun lapsi sitten haluaakin syödä lihaa, ei vatsa kestä, kun ei ole tottunut.
Meillä lapset syövät sekaruokaa niin pitkään, kun itse haluavat. Tietysti muutama päivä viikossa syödään koko perhe kasvisruoka, ja pari kertaa mies ja lapset syö kalaa. En koskaan alkaisi rajoittaa lapsiltani "tavallista" ruokavaliota omien vakaumusteni vuoksi!