Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ketään, jolla 100 % työajanseuranta ja joskus hiljaisia hetkiä?

Vierailija
03.10.2014 |

Mitä kirjaatte tehtäviksinne? Meillä on sekalaiset hommat, mutta alkaa huolettaa, kun viime aikoina on tullut paljon sinne, olen koettanus selityskenttään runoilla järkeviä tehtäviä. Hallinnon työt on minulla budjetoitun 20 % työajasta ja olen vähän ylimerkinnyt sinne, mutta ei sinne liikaa voi yli budjetoidun laittaa. Laskutettavaa työtä pitäisi olla 70 % työajasta, ja jokunen viikko on jäänyt alle puolet ajasta. Ei hyvä. 

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:10"]

Meillä 75% pitäisi olla laskutettavaa työtä, loput kirjataan "sisäisiksi" riippumatta siitä onko hallintoa, kahvitaukoa ym. Ap:ta neuvoisin työpulassa kirjaamaan selityskenttään itseopiskelun, sitä kun voi käytännössä tehdä määrättömästi. Tietenkään ei ole pahaksi, jos aikaa oikeasti myös käyttää siihen.

[/quote]

No itseasiassa mä tein meille koulutuskoodin ja kirjasin siihen. Tosiasiassa etsin kursseja, mitkä olisivat kohtuuhintaisia osallistua.  Jostain kumman syystä koulutuskoodi puuttui, mutta varmaan monen pienfirman ongelma, että koulutusta on aika vähän, siis ulkopuolista koulutusta. Joo, nyt tuli roikuttua täällä liikaa. hyvää yötä. 

Vierailija
42/51 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivu2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aiemmin meillä saattoi vielä käyttää hiljaisempina aikoina hallintoa tai opiskelua. Nyt ne on rajoitettu tai niitä voi käyttää vain jos esimies on ohjeistanut. Sitten on kyllä työnumero sellaiseen "lupooaikaa" liittyvä työnumero, mutta sitä ei ainakaan oma esimieheni suosittele käyttämään.

Työajankirjausten seurannassa ainakin meillä ollaan muututtu koko ajan tiukemmiksi. Vielä muutama vuosi sitten riitti, että tunnit oli kirjattu kerran kuukaudessa ja projektipäälliköt vähän muistuttelivat, että kirjatkaahan tuntinne, kun kohta laitan laskun asiakkaalle. Nyt pitää joka viikon päätteeksi olla tuntikirjaukset tehtynä.

Vierailija
44/51 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 08:04"]

Joskus aiemmin meillä saattoi vielä käyttää hiljaisempina aikoina hallintoa tai opiskelua. Nyt ne on rajoitettu tai niitä voi käyttää vain jos esimies on ohjeistanut. Sitten on kyllä työnumero sellaiseen "lupooaikaa" liittyvä työnumero, mutta sitä ei ainakaan oma esimieheni suosittele käyttämään. Työajankirjausten seurannassa ainakin meillä ollaan muututtu koko ajan tiukemmiksi. Vielä muutama vuosi sitten riitti, että tunnit oli kirjattu kerran kuukaudessa ja projektipäälliköt vähän muistuttelivat, että kirjatkaahan tuntinne, kun kohta laitan laskun asiakkaalle. Nyt pitää joka viikon päätteeksi olla tuntikirjaukset tehtynä.

[/quote]

Meillä on oltava päivittäin.  Pomo on tosi tarkka, että laskut menee 100 % oikein ja hän ei luota, että viikon päästä kukaan muista tarkkaan. Kirjaa myös omansa tarkkaan. 

Nämä jotka kadehtivat hiljaisuutta, eivät tiedä mitä kadehtivat. Olin aikoinaan isohkossa yrityksessä, missä hommaa hoiti meitä kaksi. Sitten jäin äitiyslomalle, eikä tuuraajaa otettu. Äitiysloman aikana työkaveri soitti, että pahalta vaikuttaa, hänellä ei ole mitään tekemistä. Firma kaatui kokonaan äitiyslomani aikaan. Kyllä se paljon mukavampaa aikaa oli, kun ei tarvinnut miettiä tekemisiä, vaan piti miettiä missä välissä ne hallinnon hommat ehtisi hoitaa. Keväällä oli joku viikko, että mulla oli pelkkää laskutettavaa, eli silloin oli hyvä tilanne - mutta ne hallinnon hommatkin pitäisi muistaa pitää ajan tasalla toki.

Eli jos töissä hiljenee liikaa, se on merkki siitä, että firma alkaa olla elinkaarensa ehtoossa. Mutta näkee sen tuloksestakin, että tämä vuosi on heikompi kuin 2012, jolloin tehtiin huipputulos. Ei tartte kuin siirtää osa mun hallinnon hommista ulkoisesti hoidettavaksi ja työt muille, kun heilläkin vähenee, niin se on siinä. Olemme mielestäni kaikki hyviä työntekijöitä, mutta minä olen viimeksi tullut. 

Vierailija
45/51 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tarkoitus ole huijata työnantajaa? Miettikääpä mitä ohjeita annatte, mooraalitonta porukkaa.

Vierailija
46/51 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös koodi "ilman työtä".

Vierailija
47/51 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan parhaan vastauksen saat omalta työnantajalta.

Vierailija
48/51 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 08:14"]Ei kai tarkoitus ole huijata työnantajaa? Miettikääpä mitä ohjeita annatte, mooraalitonta porukkaa.
[/quote]

Missähän on ehdotettu, että työnantajaa huijattaisiin?

Vierailija
49/51 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 08:41"]

Varmaan parhaan vastauksen saat omalta työnantajalta.

[/quote]

Vastaus on yleensä, "koeta keksiä jotain" on vastaus ja sekalaisiin kirjataan nollatunnit, jotka ei kuulu hallintoon tai muuhunkaan, se taisi olla  aloituksessakin. On tässä muutama iso projekti alkamassa, mutta ainakin lokakuu on tyhjää ja tammikuun vaihteen jälkeen näyttää taas tyhjältä ja minun hommani painottuvat loppuvaiheisiin, kun asiat tehdään tietyssä järjestyksessä. Jos totta puhutaan, meillä voisi mainiosti hommia tehostaakin, sillä osa asioista tehdään mielestäni vanhanaikaisesti. Se modernisoiminen vähentäisi töitäni vieläkin enemmän. 

Vierailija
50/51 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä seurataan 15 min tarkkuudella, mainostoimisto. Mulla on tosi kiireisiä viikkoja ja sitten taas viikkoja, joiden aikana kattelen Netflixiä ja surffaan netissä. Kirjaan aina vaan ne laskutettavat tunnit. En jaksa laittaa tyyliin 5 h pöydän siivousta, ketä se kiinnostaa? Tokihan noista kirjauksista näkee heti, onko töitä vai ei. Jos ei ole, sanon pomoille ja se on sitten heidän murheensa järjestää jotakin. Toisaalta silloin kun on kiire, joustan ja teen pitkää päivää ja tarvittaessa viikonloppuisin.

Vierailija
51/51 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 08:50"]

Meillä seurataan 15 min tarkkuudella, mainostoimisto. Mulla on tosi kiireisiä viikkoja ja sitten taas viikkoja, joiden aikana kattelen Netflixiä ja surffaan netissä. Kirjaan aina vaan ne laskutettavat tunnit. En jaksa laittaa tyyliin 5 h pöydän siivousta, ketä se kiinnostaa? Tokihan noista kirjauksista näkee heti, onko töitä vai ei. Jos ei ole, sanon pomoille ja se on sitten heidän murheensa järjestää jotakin. Toisaalta silloin kun on kiire, joustan ja teen pitkää päivää ja tarvittaessa viikonloppuisin.

[/quote]

Kyllä ap:kin on joutunut (tai saanut) tehdä välillä pitkää päivää. Silloin kun on tunteja saldoissa, voi ottaa vapaata, mutta miinusta ei viitsi kerryttää. Viikonlopputyöt meillä on kielletty ja yli kahdeksan illalla ei saa olla. Pomo on tarkka, ettei työaikalakeja tai muitakaan lakeja rikota.