Miksi Pasilan asemalla ei ole automaattiovia ??
Usein kuljen painavien laukkujen kanssa ja kovasti ihmettelen, miksi tällainen oleellinen yksityiskohta puuttuu? Monilla pikkuasemillakin on automaattiset ovet. Nuo ovat vielä tosi raskaita ovia, siis tarkoitan niitä, joista tullaan laitureilta liukuportaisiin ja edelleen asemahalliin.
Kommentit (12)
Ruuhka-aikana jonot seisoo, kun jokainen joutuu tappelemaan ovien kanssa.
Näin korona-aikana automaattisesti myös miettii, kuinka hygieenistä on, kun tuhannet ihmiset avaa päivän aikana saman oven kahvasta.
Samaa ihmetellyt myös. Sillä aiemmalla asemalla oli automaattiovet ja toimivat ihan ok. Automaattiovet olisivat hygieenisetkin.
Ihan sama juttu Redissä. Sisustus, pohjakaava, ovet kuin jostain Neukkula-dystopiasta.
Vierailija kirjoitti:
Museovirasto on ne kieltänyt.
Hauska vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Museovirasto on ne kieltänyt.
Hauska vitsi.
Ei ollut hauska
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama juttu Redissä. Sisustus, pohjakaava, ovet kuin jostain Neukkula-dystopiasta.
Joo, ja ovet saa vain auki painamalla sitä nappia oven vieressä...ja ovet avautuvat "sinuun päin". En tiedä kuinka monta kertaa olen meinannut kävellä täysillä sitä avautuvaa ovea päin.
Tosin, taidan olla vähän retardi kun tämä toistuu tavan takaa.
Tavallisissa ruokakaupoissakin automaattiset ovet... miten voi olla niin vaikeaa laittaa ne asemalle?
Kaiken lisäksi ne laiturilta asemalle vievät ovet aukeaa ihmisvirtaa vastaan. Sekin helpottaisi, jos molemmat aukeaisi työntämällä menosuuntaan. Eivät tietenkään olisi symmetrisiä silloin, mutta käytännöllisempiä kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken lisäksi ne laiturilta asemalle vievät ovet aukeaa ihmisvirtaa vastaan. Sekin helpottaisi, jos molemmat aukeaisi työntämällä menosuuntaan. Eivät tietenkään olisi symmetrisiä silloin, mutta käytännöllisempiä kuin nyt.
Totta. Ruuhka-aikana hidastaa todella kulkemista.
Onko siihen mitään järkevää syytä, että ei ole sivuun aukeavia liukuovia tai haitariovia?
Samaa ihmetellyt...