Millä saisi vaimon hankkimaan älypuhelimen?
Vaimo on niin vanhanaikainen, että roikkuu kiinni ikivanhassa nokialaisessa liukuluurissa. Haluaisin ostaa hänelle nykyaikaisen Samsungin mutta ei kuulemma oppisi sitä käyttämään. En usko hänen selityksiään koska hän on muissakin käytännön asioissa monesti fiksumpi itseänikin. Olisi kiva watsappailla hänen kanssaan kun ollaan erossa toisistamme, tuo vanhanaikainen tekstiviestien lähettely on nykyaikana syvältä sieltä! Antakaapa siis arvon leidit meikäpojalle valistusta, millä ihmeen konstilla saisin kultani ottamaan edistyksen vastaan.
Kommentit (21)
En minäkään olisi luopunut vanhasta puhelimesta ellei mies olisi ostanut lahjaksi uutta älypuhelinta, tätä on pakko käyttää, vaikka hermot menee tähän....Vallan hyvin olisin pärjännyt kyllä vanhalla puhelimellani :)
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 16:07"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 16:04"]
Meillä mies ostaa minulle säännöllisesti uuden puhelimen. Laittaa sen myöskin kondikseen ja opastaa käytössä. On whatsappit ja skypet ja kaikki, ja mielelläni käytän, kun helpoksi tehdään.
[/quote]
Jos sattuu olemaan mustasukkainen mies, niin laitteeseen voi asentaa sovelluksen, joka lähettää tietoja liikkumisestasi, viesteistäsi ja puheluistasi miehelle. Helppoa kuin heinänteko, eipä ihme että miehet haluaa naisensa näillä laitteilla varustaa.
[/quote]
Et taida nyt varsinaisesti puhua mistään sovelluksesta tässä, vaan älypuhelinten käytössä tarvittavista tilitunnuksista. Niitä on niin helppo hallinnoida, että jokainen, joka on joskus esim. ilmaisen sähköpostitilin itse tietokoneella osannut luoda tähän pystyy. Siihen ei siis miehen apua tarvita.
Sellaiset tietämäni tapaukset, joissa mies on vakoillut naista kännykän kautta, liittyvät itse asiassa näihin vanhoihin Noksuihin. Tiedän tapauksia, jossa "nörttipoikaystävä" on luonut tyttöystävän lukitsemattomalle Noksulle yrityksille tarkoitetun Outlook-tilin admin-tunnuksilla. Näitä käytettiin siis jo 10 vuotta sitten, kun yritykset alkoivat vaatia työntekijöiltä työsähköpostin käyttöä puhelimella, ja puhelimia katosi. Ideana oli, että kadonnut puhelin saatiin tyhjennettyä liikesalaisuuksista. Tuollaisen tilin saa siis jopa Nokia C2:selle, puhelimelle, jossa useimmat käyttäjät eivät tiedä edes nettiä olevan. Näitä puhelimia myös käytetään lähes poikkeuksetta ilman muuta suojaa kuin pin-koodia. Oikeasti olen viimeisten 5 vuoden aikana pitänyt kädessäni muutamaa tuhatta "vanhanaikaista" puhelinta käyttäjän pyynnöstä, ja ehkä kolmessa tai neljässä näistä on ollut suojakoodi, vaikka ilman sitä kuka tahansa puhelimen käsiinsä saava pystyy lukemaan ja jopa kopioimaan kaikki sillä ja sim-kortilla olevat tiedot.
Joten oli naisella sitten "perinteinen" tai älypuhelin, tietämättömyys on se suurin turvallisuusriski.
Ostat sen luurin ja paketoit sen kauniiseen paperiin. Mukaan kortti kauniilla tekstillä.
Samaa on yrittäneet jotkut mun miesystäväni. En pysty keksimään sellaista mahtia maailmassa, joka saisi mut siirtymään älyluuriin. Se on periaate, ja mielestäni sitä pitää kunnioittaa.
No tulisko sulle mieleen mitään sovellusta, mikä voisi kiinnostaa häntä siinä?
Itse olisin myös käyttänyt normiluuria maailman tappiin asti, mutta sports tracker kiinnosti niin paljon, että hankin sen vuoksi älyluurin.
Mutta olen samaa mieltä kuin 2, osta se lahjaksi äläkä odottele, että hän hankkii sen itse.
Eikö toi watssappailu tepsi? Luulis sen jo olevan hyvä syy, kun voi viestitellä ilmaiseksi niin paljon, kuin sielu sietää, lähetellä kuvia ym.
Käyttääkö vaimosi nettiä? Kun pari kertaa olin lähikaupungissa etsimässä jotain paikkaa, enkä löytänyt edes kysymällä apua, en enää luopuisi netistä puhelimessa. Enää ei tarvitse palata kotiin 15 kilsaa tyhjin toimin katsomaan kotona tietokoneelta, missä etsimäni paikka on.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 15:43"]
Eikö toi watssappailu tepsi? Luulis sen jo olevan hyvä syy, kun voi viestitellä ilmaiseksi niin paljon, kuin sielu sietää, lähetellä kuvia ym.
[/quote]
Mun yksi sukulainen taas aina hehkutti mulle skypeä, kuinka kätevää ja kuinka ilmaista jne. Lopputulos: koin niin painostavana että en edelleenkään pidä tuohon sukulaiseen juurikaan yhteyttä skypellä, vaikka nyt minulla on se koneella. Eli ap, älä ainakaan painosta.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 15:31"]
Samaa on yrittäneet jotkut mun miesystäväni. En pysty keksimään sellaista mahtia maailmassa, joka saisi mut siirtymään älyluuriin. Se on periaate, ja mielestäni sitä pitää kunnioittaa.
[/quote]
Mua taas aina ärsyttää tällaiset ihmiset, jotka ei voi opetella uusia asioita ja narisee sitten, kun jokin palvelu toimii vain jollain mobiilisovelluksella, jota he eivät itse käytä. En ainakaan itse haluiaisi koskaa olla tuollainen valittaja ja vastarannan kiiski, vaikkei kaikki uudet asiat aina kiinnostakaan.
Ehkä naisesi ei halua, että kaiken maailman sovellukset ja firmat niiden takana keräävät hänestä tietoja ja myyvät ne eteenpäin jollekin tuntemattomalle kohteelle. Kunnioita hänen periaatteitaan.
Ap, sinun pitää selvittää syy vaimosi vastahakoisuuteen. Jos se on tuo osaamattomuuden pelko, osta puhelin ja opeta hänet käyttämään sitä. Laita asetukset valmiiksi.
Mun tätinikin alkaa olla valmis siirtymään älypuhelinmaailmaan, kun näki miten kätevää on maksaa laskuja pankkisovelluksella. "Siis riittääkö oikeasti että näytän kameraan tuota viivakoodia?!" tämä hämmästeli. Myös sääsovellus, esimerkiksi Foreca, saa ihailua.
Onko ap Mister Karkkipäivä?
Osta lahjaksi se puhelin ja siihen My little pony kuoret.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 15:31"]
[/quote]
Mua taas aina ärsyttää tällaiset ihmiset, jotka ei voi opetella uusia asioita ja narisee sitten, kun jokin palvelu toimii vain jollain mobiilisovelluksella, jota he eivät itse käytä. En ainakaan itse haluiaisi koskaa olla tuollainen valittaja ja vastarannan kiiski, vaikkei kaikki uudet asiat aina kiinnostakaan.
[/quote]
En ole törmännyt yhteenkään palveluun, joka ei olisi toiminut (muuta kuin mobiilisovelluksella), joten en ole asiasta valittanutkaan.
Euroopassa ei tehdä enää matkapuhelimia, suuri osa tehdään Kiinassa ja osa muualla maailmassa. Älypuhelimista eivät parhaat tietoturva-asiantuntijatkaan tiedä, mitä softaa siellä sisässä oikeasti on. Laitteita ei voi mitenkään tältä varalta maahantuodessa tarkastaa.
Toisekseen olen huomannut, että ihmiset joilla on älypuhelin, elävät sen kanssa vähän liikaa. Tykkään elämästäni näin ja minulla on oikeus elää ilman laitetta, jonka vähentää hetkessä läsnäolemistani ja jonka sisältämistä ominaisuuksista minulla ei voi olla varmuutta.
En tule milloinkaan hankkimaan älypuhelinta.
Meillä mies ostaa minulle säännöllisesti uuden puhelimen. Laittaa sen myöskin kondikseen ja opastaa käytössä. On whatsappit ja skypet ja kaikki, ja mielelläni käytän, kun helpoksi tehdään.
[/quote]
Jos sattuu olemaan mustasukkainen mies, niin laitteeseen voi asentaa sovelluksen, joka lähettää tietoja liikkumisestasi, viesteistäsi ja puheluistasi miehelle. Helppoa kuin heinänteko, eipä ihme että miehet haluaa naisensa näillä laitteilla varustaa.
[/quote]
Mistä kirjoittelet? Iranista, Irakista?
Ole vaan tyytyväinen! Jos ostat sille puhelimen, kohta se viettää kaiken aikansa luurin parissa selaten av-palstaa, facebookia, pelaten pelejä ja chattaillen kaverien kans.. Eikä sillä riitä enää aikaa sulle, tai muuhunkaan. T: yks vaimo joka harkitsee siirtymistä perinteiseen puhelimeen
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 16:10"]
[/quote]
[/quote]
Kaikkea on tullut nähtyä, eikä vähiten naisten ajattelemattomuutta ja sinisilmäisyyttä netissä ja puhelimensa kanssa. Mutta se on valikoitunutta sinisilmäisyyttä, sillä annettuihin varoituksiin ei koskaan uskota, koska uhkakuvathan ovat vain vainoharhaa. Et sinäkään uskoisi, jos kertoisin kaiken mitä tiedän.
Pudota vahingossa vaimosi noksun auton alle ja ajat päältä.
Siis mun mies ja minä whatsataan joka päivä, niin helppoo ja mukavaa.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 16:13"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 16:10"]
[/quote]
[/quote]
Kaikkea on tullut nähtyä, eikä vähiten naisten ajattelemattomuutta ja sinisilmäisyyttä netissä ja puhelimensa kanssa. Mutta se on valikoitunutta sinisilmäisyyttä, sillä annettuihin varoituksiin ei koskaan uskota, koska uhkakuvathan ovat vain vainoharhaa. Et sinäkään uskoisi, jos kertoisin kaiken mitä tiedän.
[/quote]
Sinisilmäisyys netissä on hivenen eri asia kuin uhkakuva oman miehen vakoilutoimenpiteistä. Se ei kuulu minun elämääni. Maailman pahuus on kyllä tiedossa. Ja monien huonot parisuhteet.