Paljonkohan myyjä saa palkkaa?
Olisi tarjolla myyjän paikka mahdollisesti. Työtä noin 30 tuntia viikossa. Mikähän voisi olla tuntipalkka? Millaisissa summissa liikutaan yleensä?
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 13:05"]Olisi tarjolla myyjän paikka mahdollisesti. Työtä noin 30 tuntia viikossa. Mikähän voisi olla tuntipalkka? Millaisissa summissa liikutaan yleensä?
[/quote] Itse olen erikoisliikkeen myyjä ja tuntipalkka 13.30e. Nettopalkka 1500-1700 lisistä ja bonuksista riippuen.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 13:12"]
Noin 10 euroa tunti. Onnea vaan, jos sillä meinaat jonkilaista perhettä elättää...
[/quote]
Ei voi olla totta, eikö enempää? Meinaan kun monet myyjät on todella leuhkoja, olen ajatellut että tienaavat ihan rutosti.
Riippuu alasta. Erikoismyyjänä tienaan 38 000 - 40 000€ / vuosi. Toki tuo vaatii jo paljon myymistä ja työssä onnistumista, ruokakaupan kassalla istumalla tuskin ohan tätä tienaisin.
Jos ei työkokemusta eikä koulutusta niin reilusti alle 10€, jos kokemusta ja koulutusta n12€ tunti, pk seudulla hieman enemmän. Jos on valmis olemaan kaikki illat ja viikonloput töissä niin ihan hyvin tienaa.
Itse saan kuukausipalkan ja provisiot myynnistä joka on tyypillisesti 12-15 tuhatta kuussa. Käteen tulee 4200-5000 normi toimistotyöajalla.
Riippuu niin paljon mitä myy, kenelle ja missä.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 13:22"]
Mikä on ERIKOISmyyjä?
[/quote]
Varmaan esimerkiksi teollisuuden B2B-myyjät.
Ite eräässä ketju vaateliikkeessä töissä ja tuntipalkka jotain vähän vajaa 12 euroo. Kuussa käteen tulee 1700-1800e lisien kanssa
https://www.pam.fi/wiki/kaupan-alan-tyoehtosopimus.html tuolta löydät perusteet eri palkkaryhmille ja http://kampanjapalvelu.fi/epam/kates/palkat.aspx tuolta löydät palkat. Olemalla hyvä myyjä ja kehittämällä myyntiä voit toki neuvotella palkkaasi ylemmäs, mutta matalapalkka-alaahan erilaisissa kaupoissa myynti on. Suosittelen liittymistä PAMiin, kaupanalalla on myös paljon todella röyhkeitä yrityksiä sortaa työntekijöitä palkassa, lomissa ja työehdoissa.
Noin 10 euroa tunti. Onnea vaan, jos sillä meinaat jonkilaista perhettä elättää...