Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sikiön "koulutus", onko kokemuksia?

Vierailija
03.10.2014 |

Olen amerikkalaisilta nettisivuilta lukenut sikiön kouluttamisesta, prenatal education. Onko kellään tästä kokemusta?  Amerikkalaiset tutkimukset puoltavat sitä. 

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

rofl reps kops

Vierailija
2/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

what??

Toisaalta kyllähän siellä yritetään opettaa vauvoillekin lukutaidon alkeita. Ja muutenkinhan kannustetaan sikiöille soittamaan musiikkia yms. onko tuo nyt sitten opettamista ja onko se kannattavaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tarjoavat Yhdysvalloissa ihan ostettavia ohjelmia, joiden perusteella sikiötä voi alkaa opettaa jo kohdussa.

Vierailija
4/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. Mä opetin sikiöni soittamaan viulua. Oli niin ihanaa ja rauhoittavaa imettää ja vaihtaa vaippaa kun hän samalla soitteli hiljaa Sibeliusta.

Vierailija
5/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun pitäisi vähän tarkentaa kysymystäsi.

"Amerikkalaiset tutkimukset" nyt voivat puoltaa tai vastustaa ihan mitä tahansa...

Vierailija
6/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä nyt vaan olen lukenut satunnaisia nettisivuja aiheesta.

Vierailija
7/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin metsänraivausta, kun olin raskauden puolivälissä, ja sitten siinä raskauden loppuosalla kaiken maailman helvetinkoneet soivat (moottorisaha, raivaussaha, metsäkone, traktorikäyttöinen klapikone jne.). Minä siis kahvoissa. Lapsi ei ole säikkynyt ensimmäistäkään kovaäänistä konetta synnyttyään. Tuli siinä vissiin koulutettua sikiöstä melunkestävä.

Vierailija
8/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä. Sanoin vatsalleni hei ja koputin. Vauva vastasi koputtamalla yhtä monta kertaa takaisin. Synnytin matemaattisen neron, joka osaa tervehtiä kädestä pitäen!

Vierailija
9/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ttu mitä paskaa.

Vierailija
10/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tapana repiä kirjoja ja syödä ne sivut. Lapsi oppi lukemaan kaksiviikkoisena!

Vierailija
11/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opetin sikiön kävelemään. Se oli paha vihre, koska synnärillä se lähti ulos tultuaan menemään niin kovaa vauhtia kohti sairaalan leikkihuonetta, ettei kätilöt meinanneet saada kiinni. Muutenkin vauva-aika oli aika haastavaa, kun tyyppi karkaili koko ajan milloin minnekin. En suosittele!

Vierailija
12/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opetin lapseni siivoamaan, kun hän oli vielä kohdussa. Ensimmäinen lapsemme kun oli niin kauhean siivoton, eikä millään meinannut oppia viemään lelujaan paikalleen leikin jälkeen. No onneksi tämä toinen oppi jo kohdussa. Hän siivosi kohtunikin niin tehokkaasti, että kuukautiseni ovat tuon raskausajan jälkeen tuoksuneet kukkasilta. <3

Vierailija
13/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kotona kahdeksan kuukautta kaksi kouluttajaa vuoroissa koko raskausajan opettamassa ja minä luonnollisesti kotona. Koska taukoja ei ollut, ehtivät he käydä koko peruskoulun oppimäärän ja aloittelemaan ib-lukion kursseja. Nyt vauva on kuusi kuukautta ja heti kun oppii kunnolla kävelemään ja syömään kiinteitä, niin hänellä on paikka odottamassa paikallisessa ib-lukiossa. Hieman jännittää miten saa kaveteita kun puhe ei ole kauhean selvää ja ottaa aika usein tavaroita kysymättä... Mutta eiköhän sielläkin ole omat vaihtoehtoporukkansa.

Vierailija
14/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin paljon ruokaa joten lapsi oppi kokkaamaan. Ihana imettää kun lapsi vieressä vääntää lihapalloja ja ranskalaisia

Vierailija
15/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 13:39"]

Meillä oli kotona kahdeksan kuukautta kaksi kouluttajaa vuoroissa koko raskausajan opettamassa ja minä luonnollisesti kotona. Koska taukoja ei ollut, ehtivät he käydä koko peruskoulun oppimäärän ja aloittelemaan ib-lukion kursseja. Nyt vauva on kuusi kuukautta ja heti kun oppii kunnolla kävelemään ja syömään kiinteitä, niin hänellä on paikka odottamassa paikallisessa ib-lukiossa. Hieman jännittää miten saa kaveteita kun puhe ei ole kauhean selvää ja ottaa aika usein tavaroita kysymättä... Mutta eiköhän sielläkin ole omat vaihtoehtoporukkansa.

[/quote]

Mä opetin ihan itse kun ei ollut varaa palkata mitään yksityisopettaja. Ihan netistä latasin kurssimateriaalit ja kävin kirjastossa tulostamassa. Kyllä meillä lähiössäkin osataan! Lapsi ei ehkä pääse lukioon ennen parin vuoden ikää, mutta eipähän ainakaan joudu samalle luokalle teidän elitistipennun kanssa!

Vierailija
16/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei olisi halunnut alkaa kouluttaa sikiötä, mutta mä opetin sille salaa vähän saksan verbitaivutusta ja viittomakieltä. Mieheni ei osaa viittomakieltä, joten mulla ja vauvalla on nyt oma salakieli ja mies sai pitkän nenän!

Vierailija
17/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 13:39"]

[/quote]

Mä opetin ihan itse kun ei ollut varaa palkata mitään yksityisopettaja. Ihan netistä latasin kurssimateriaalit ja kävin kirjastossa tulostamassa. Kyllä meillä lähiössäkin osataan! Lapsi ei ehkä pääse lukioon ennen parin vuoden ikää, mutta eipähän ainakaan joudu samalle luokalle teidän elitistipennun kanssa!
[/quote] <3

Vierailija
18/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ajattelin kouluttaa ilmoittamaan milloin aikoo tulla ulos. Tietää sitten varautua.

Vierailija
19/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikiövaiheessa on aika myöhäistä aloittaa, jos todella haluaa, että lapsi pääsee huipulle. Mä oon kouluttanut omia munasolujani. Tämä uusin osaa jo mm. kaksi erilaista piruettia. Toivomme tulevasta lapsesta huippuballeriinaa. Mieheni on treenannut siittiöitänsä katsomalla tv:stä balettia kivekset paljaana.

Vierailija
20/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 13:49"]

Sikiövaiheessa on aika myöhäistä aloittaa, jos todella haluaa, että lapsi pääsee huipulle. Mä oon kouluttanut omia munasolujani. Tämä uusin osaa jo mm. kaksi erilaista piruettia. Toivomme tulevasta lapsesta huippuballeriinaa. Mieheni on treenannut siittiöitänsä katsomalla tv:stä balettia kivekset paljaana.

[/quote]

Muistakaa sitten, että etäisyys TV-ruutuun ei saisi olla yli puolta metriä. Muuten kuva ei läpäise kivesten kudoksia. Näin sanottiin Amerikkalaistutkimuksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän