Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teenjuojat vs. kahvinjuojat

Vierailija
03.10.2014 |

Millaisia mielikuvia herää ja kumpi olet itse?

Kommentit (210)

Vierailija
41/210 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 07:29"]Teetä kiitos. Ja kiitos 3:n loisravalle kuvaukselle. 
[/quote]

Komppaan tätä

Vierailija
42/210 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla keitän itselle kupin vihreää teetä (gunpowder) ja muutoin juon kahvia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/210 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 09:59"]

Kahvia, pikakahvikin käy mainiosti. Minä kiinnitän juomisissani ainoastaan huomiota niiden vaikuttavuuteen. Kofeiinia, nesteytystä. Ruokakin on minulle polttoainetta, toki on positiivista jos se on maukasta.

Teenjuojilla on facepäivityksissä usein juuri noita teeanalyysejä ja he laittavat myös usein onnellisuusmietelauseita joka todistaa sen että valaistumista ei ole vielä tapahtunut. Kahvinjuojat hifistelevät mutta eivät linkitä soopaa. Tämä on mielikuvani.

[/quote]

Joo ikinä ei näy mitään päivitystä mistään suklaa-latte-frappe-macchiato-tupla-tumma-sokeri -päivityksistä. Huoh. En käsitä, miten kahvin tilaaminen on niin vaikeaa. Tee on VAIN teetä, ei mitään muuta.

Vierailija
44/210 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 13:22"]Työpaikkamme teenjuojat ovat näitä myöhäissyntyisiä hippejä. Maripaidat päällä tai intian basaarista kahmittuja, kirjottuja kaapuja ja legginssit. Korvissa tietenkin koivun tuohesta väsätyt korvakorut. Työt eivät edisty, kun aika menee itsensä etsimiseen työyhteisössä ja pohtimiseen työn sisällöstä ja sen merkityksestä henkisen kasvuun. Yleensä kalvakkoja ansarinkukkia, joista ei ole toimimaan tositilanteissa.
[/quote]

Kuulostaa 90-luvun alun juntin mielikuvalta joogasta.

Vierailija
45/210 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvia ja teetä menee molempia, aamulla, päivällä ja muuten väsyneenä kahvia, vilustuneena ja iltaisin teetä :)
sopivat mielestäni eri tilanteisiin, esim tunnelmallinen syysilta kirjan kanssa on teeaika (lukiessa usein unohtuu juoda ja tee menee viileämpänäkin), suklaakakku kaverien seurassa vaatii kahvia

Vierailija
46/210 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 07:19"]Hengen heikkoudesta kärsivien reppanoiden keskuudessa on yleistynyt raivostuttava taipumus teen juontiin. Siinä missä reipas ja kovaa tulosta tekevä sankari nappaa vauhdista mukillisen kahvia, hintelät ja vähäveriset teenjuojat pilkkivät sen helvetin liptoninsa kanssa harras ilme kasvoillaan ja tuijottavat mukissa lilluvan haalean nesteen värinvaihtoa kuin mykkä pillua. Väistäisivät edes, mutta ei kun sitä on sitten ihan pakko jäädä pipertämään siihen automaatille kehityksen jarruksi.

Ja sitten se arpominen erilaisten teelaatujen välillä, voi että kun ottaisko nyt tänään tota mustaherukka-vadelmaa vai kenties ruusunmarja-neilikkaa, tai josko heittäytyisi oikein hurjaksi ja joisi kupillisen raparperimansikkaa. "Ihan mustaa liptonia mä en saa millään alas," Irma kertoo vaikka kukaan ei kysynyt. Ju-ma-lau-ta ahrgh.

Ja sitten on vielä näitä kaikkein vastenmielisimpiä elitistejä, haudutetun teen kanssa läträäjiä, jotka katsovat nenänvarttaan pitkin rahvasta, joka juo pussiteetä. Pussiteehän on siis ihan hirveetä, koska siinä teenlehdet ovat suodatinpaperin sisällä, eivätkä sellaisessa elegantissa siivilässä vai mikä verkko se nyt sitten on. Kerrassaan barbaarista.

Teenjuoja on muuten suurella todennäköisyydellä myös se sama saatanan hermosaha, jota varten pitää aina firman saunailtoihin varata neljä päärynä-ananas-kirsikka-siideriä, koska sille ei kalja kelpaa ja joka tilaa jonkun perkeleen sinisen enkelin tai muun mytologisen hahmon mukaan nimetyn paukun, jossa on sateenvarjo, sitrushedelmäviipale ja tähtisadetikku, kun kaikki muut ottavat yhden ison.

Ei minulla muuta teestä. Hyvää työpäivänjatkoa!

LÄHDE tälle täydellisen osuvalle luonnehdinnalle: http://www.apachefoorumi.net/index.php?topic=56166.0
[/quote] Onks sul joku ongelma?

Vierailija
47/210 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen nyt näistäkin kommenteista näkee, että kummallako puolella on enemmän näitä kaikestavalittajia ja mielensäpahoittajia... Eipä moni teenjuoja jaksa valittaa sumpinlitkijöistä tai macchiatto-hifistelijöistä..

Ja kyllä, juon hyvälaatuista irtoteetä, ja kiinnitän huomiota veden laatuun ja lämpötilaan, teen väriin ja haudutusaikaan. Toisinaan juon jääkahvia makusiirapilla tai vaikka perussumppia Amaretolla.

Kahvinjuojia pidän sellaisina, että heitä ei ruoan tai juoman maku kiinnosta yhtään. Mausteita heillä on kolme: suola, pippuri ja ällöttävät. Jauheliha on pop, samoin makaroni ja makkara. Kaiken päälle tyristetään iso keko ketsuppia. Kasvikset on pupunruokaa ("Meillä on pupujen kanssa sopimus: mä en syö niiden rehuja, eikä ne syö mun makkaraa. Ehhehe!"), akat alempiarvoisia ja ruotsalaiset homoja. 

Vierailija
48/210 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 07:19"]Hengen heikkoudesta kärsivien reppanoiden keskuudessa on yleistynyt raivostuttava taipumus teen juontiin. Siinä missä reipas ja kovaa tulosta tekevä sankari nappaa vauhdista mukillisen kahvia, hintelät ja vähäveriset teenjuojat pilkkivät sen helvetin liptoninsa kanssa harras ilme kasvoillaan ja tuijottavat mukissa lilluvan haalean nesteen värinvaihtoa kuin mykkä pillua. Väistäisivät edes, mutta ei kun sitä on sitten ihan pakko jäädä pipertämään siihen automaatille kehityksen jarruksi.

Ja sitten se arpominen erilaisten teelaatujen välillä, voi että kun ottaisko nyt tänään tota mustaherukka-vadelmaa vai kenties ruusunmarja-neilikkaa, tai josko heittäytyisi oikein hurjaksi ja joisi kupillisen raparperimansikkaa. "Ihan mustaa liptonia mä en saa millään alas," Irma kertoo vaikka kukaan ei kysynyt. Ju-ma-lau-ta ahrgh.

Ja sitten on vielä näitä kaikkein vastenmielisimpiä elitistejä, haudutetun teen kanssa läträäjiä, jotka katsovat nenänvarttaan pitkin rahvasta, joka juo pussiteetä. Pussiteehän on siis ihan hirveetä, koska siinä teenlehdet ovat suodatinpaperin sisällä, eivätkä sellaisessa elegantissa siivilässä vai mikä verkko se nyt sitten on. Kerrassaan barbaarista.

Teenjuoja on muuten suurella todennäköisyydellä myös se sama saatanan hermosaha, jota varten pitää aina firman saunailtoihin varata neljä päärynä-ananas-kirsikka-siideriä, koska sille ei kalja kelpaa ja joka tilaa jonkun perkeleen sinisen enkelin tai muun mytologisen hahmon mukaan nimetyn paukun, jossa on sateenvarjo, sitrushedelmäviipale ja tähtisadetikku, kun kaikki muut ottavat yhden ison.

Ei minulla muuta teestä. Hyvää työpäivänjatkoa!

LÄHDE tälle täydellisen osuvalle luonnehdinnalle: http://www.apachefoorumi.net/index.php?topic=56166.0
[/quote] Onks sul joku ongelma?
[/quote]

Liikaa kofeiinia :D

Vierailija
49/210 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 14:11"]

Kyllähän sen nyt näistäkin kommenteista näkee, että kummallako puolella on enemmän näitä kaikestavalittajia ja mielensäpahoittajia... Eipä moni teenjuoja jaksa valittaa sumpinlitkijöistä tai macchiatto-hifistelijöistä..

Ja kyllä, juon hyvälaatuista irtoteetä, ja kiinnitän huomiota veden laatuun ja lämpötilaan, teen väriin ja haudutusaikaan. Toisinaan juon jääkahvia makusiirapilla tai vaikka perussumppia Amaretolla.

Kahvinjuojia pidän sellaisina, että heitä ei ruoan tai juoman maku kiinnosta yhtään. Mausteita heillä on kolme: suola, pippuri ja ällöttävät. Jauheliha on pop, samoin makaroni ja makkara. Kaiken päälle tyristetään iso keko ketsuppia. Kasvikset on pupunruokaa ("Meillä on pupujen kanssa sopimus: mä en syö niiden rehuja, eikä ne syö mun makkaraa. Ehhehe!"), akat alempiarvoisia ja ruotsalaiset homoja. 

[/quote]

Nyt sekoitit kahvinjuojat ja limppariaikuiset, jälkimmäiset on näitä makaroni+ketsuppi-tyyppejä.

Vierailija
50/210 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 13:16"]

Tää on niiiin av:ta, jos joku juo limpparia ja syö ranskiksia ja lihapullia (esimerkki vaan, mielummin noita kuin esim graavilohta) on jäänyt jotenkin henkisesti lapsen tasolle. Se on vaan makumieltymys, mammat hei! T: Se limpparimamma :)

[/quote]

Et nyt kertonut, että syötkö kuitenkin siivosti sitä lohta tai muuta "aikuisten kutsuilla"? Itse tunnen pari aikuista jotka nyrppivät sitten korkeintaan viinirypäleitä ja irvistelevät sinihomejuustolle ja sienipiiraille ja oikeastaan kaikelle muullekin joka ei ole osastoa muusi ja nakit. Silloin kyllä väistämättä tulee ajatus että jotain jäi kehityksessä kesken.

Vierailija
51/210 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 14:16"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 14:11"]

[/quote]

Nyt sekoitit kahvinjuojat ja limppariaikuiset, jälkimmäiset on näitä makaroni+ketsuppi-tyyppejä.

[/quote]

Limppariaikuiset menee jonnekin Janne Kataja -osastolle, ei niitä voi tosissaan ottaa missään tilanteessa, eikä niillä ole kunnon mielipiteitä mistään. Limppariaikuiset on joku pieni sivuryhmä, varmaan "kiitos sotaveteraanit" -paitamiehen lapsia, jotka peloissaan kyyristelevät jossain nurkassa ja imevät taittopilleillään trip-mehuja ja jaffaa ja käyvät välillä varastamassa keksejä, kun muiden silmä välttää (vaikka keksien vieressä on lappu "Olkaa hyvä! t. synttärisankari").

Vierailija
52/210 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi. En pidä teen mausta, mutta jokainen oman makunsa mukaan...

Vierailija
53/210 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos kumpaakaan. Tee kuitenkin jos on ihan pakko valita.

Vierailija
54/210 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon molempia. Olenko itseäni vastaan?

Vierailija
55/210 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetä kiitos. Ja kiitos 3:n loisravalle kuvaukselle. 

Vierailija
56/210 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kahvia. Töissä saa vain teetä ja vihaan sitä. Ilmeisesti siksi, että tulee kahvia halvemmaksi ja yksi (meitä on vain kolme) ei juo kahvia ollenkaan. Olen kyllä vässykkä kun suostun alistumaan ja pitäisi viedä omat kahvit. Talo siis tarjoaa teen, kahvia ei ole tarjolla talon puolesta. Kysyin suoraan kun tulin taloon pari vuotta sitten, sain vastauksen, että aina me on teetä juotu. Otan sitten vain vähän muiden mieliksi. 

Vierailija
57/210 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä kahvia ja illalla teetä. Vähäveriset teenjuojat töissä vituttaa minuakin. Pahimpia on ne, joilla on pussukat mukana ja teepallo, jossa haudutella. Osa heistä on aina valmiina pitämään pienen oppitunnin!!! Kahvi juodaan ja jatketaan hommia. Kellään muulla ei ole aikaa haudutella teetä, kuin näillä vähäverisillä Irmoilla, joille ei Liptonit tipu.

Työntäkää ne oolongit sinne missä oolong ei kasva!

”Mustan lohikäärmeen teetä” voi kuvailla vihreän ja mustan teen välimuodoksi, jolla on kuitenkin aivan oma luonteensa. Tai oikeastaan useita luonteita, sillä kyseessä on hyvin vaihteleva ja monimuotoinen teeluokka. Oolong-teet saattavat olla väriltään kuin vaaleaa ”shampanjaa”, meripihkaa tai tumman ruskeaa muistuttaen miltei mustaa teetä. Värin ja maun määrää teen hapetusaste, joka voi olla mitä vain 15-70% väliltä. EVVK!!!

Vierailija
58/210 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen juoja olen, kahvia en ole juonut koskaan. Ja kyllä olen vähäverinen eli minulla on anemia. Ehkä Se johtuu teen juonnistani:)

Vierailija
59/210 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi on heikompi aines mitä cacao pavusta ollaan saatu "rikkaruohoa", kirjoitin sitaattiin koska en tiedä mikä on kahvipavun oikea nimi ja onko se rikkaruoho kuten cacao papu ja tee.

Tee on sitkeämpi aines kuin kahvi kuin cacao pavuista ollaan saatu tee niminen rikkaruoho.

Mitä viellä tähän pitäisi kirjoittaa?

Tee ehkä ei ole niin tuju kuin kahvia mutta tee on jalompi kasvi ihmiselle.

Vierailija
60/210 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon espressoa tai kaivelen pussukastani erikoisteetä.

Se kuvaakin minua hyvin.😄