Kauppojen kassalle valitaan nuoria tyttöjä houkuttelemaan asiakkaita
Meidän kaupungissa on yksi supermarket, missä on poikkeuksellisen paljon nuoria nättejä tyttöjä kassalla töissä. Olen täysin varma että tämä siksi, koska yritetään vaikeassa taloustilanteessa saada asiakkaita keinoja kaihtamatta. Vanhat äijät tykkää kun nuori nätti neito tervehtii ja kiittää ja hymyilee.
Häikäilemätöntä toimintaa mielestäni! onko teillä kaupoissa samaa ilmiötä havaittavissa?
Kommentit (41)
Huono provo.
Oletko milloin viimeksi käynyt kaupassa? Ainakin täälläpäin välillä reilusti yli puolet kassoista on nuoria miehiä tai poikia. Eli houkutteleeko ne nyt sitten puumia ja homppeleita?
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 01:14"]
Huono provo.
Oletko milloin viimeksi käynyt kaupassa? Ainakin täälläpäin välillä reilusti yli puolet kassoista on nuoria miehiä tai poikia. Eli houkutteleeko ne nyt sitten puumia ja homppeleita?
[/quote]
Hohhohhoo, vai että reilusti yli puolet miehiä! Haista nyt jo home...
erittäin harvoin olen miehiä kassalla nähnyt, mutta tuskinpa nyt tyttöjä sen takia palkataan, että asiakkaita saataisiin. moni tekee hommaa vain väliaikaisesti ja kassalla työskentely on helppoa ja ei vaadi koulutusta.
totta, kun soitin lidlistä töitä niin pyysivät toimittamaan kuvallisen CV'n..
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 01:18"]erittäin harvoin olen miehiä kassalla nähnyt, mutta tuskinpa nyt tyttöjä sen takia palkataan, että asiakkaita saataisiin. moni tekee hommaa vain väliaikaisesti ja kassalla työskentely on helppoa ja ei vaadi koulutusta.
[/quote]
Vaatii merkonomin koulutuksen.
Minusta on ihan sama,vaikka kassalla istuisi kirahvi,kunhan se vain osaa hommansa.
Nauroin ääneen ajatukselle kirahvista kaupan kassana
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 01:24"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 01:18"]erittäin harvoin olen miehiä kassalla nähnyt, mutta tuskinpa nyt tyttöjä sen takia palkataan, että asiakkaita saataisiin. moni tekee hommaa vain väliaikaisesti ja kassalla työskentely on helppoa ja ei vaadi koulutusta. [/quote] Vaatii merkonomin koulutuksen.
[/quote]
Mun kassalla olleet tuttuni tekivät sitä lukion ohessa, että ei vaadi. Vohan sitä semmoisen tietenkin hommata jos meinaa ettei osaa viivakoodeja ilman lukea :D
Meidän kaupasta vain 3/19 omaa merkonomikoulutuksen tai vastaavan, muilla about lukiopohja tai opiskelut menossa.
Nuoria neitoja kassalla siksi, että miehet eivät hae kaupan kassalle töihin yhtä mielellään. Kokemuksesta tiedän.
Ainaki Cittarissa tuntuu olevan näitä 20v hottiksia (miehiä ja naisia) kassalla vetämässä tuotteita. Prismassa taso on kirjavampi.
Sopii ainakin minulle. T. mies.
Ei vanhoja tai lihavia kurppia kassalle kiitos. Vaihdan aina kassa, jos näkyy olevan rumannäköinen nainen kassalla.
Tuo tuollainen puhe ´vanhoista äijistä´ ei ainakaan kuulu asiakaspalveluun. Emmehän me esim. puhu ´vanhoista ämmistä´ asiakkaina. Kyllä ne parhaat ´houkuttimet´ taitavat silti edelleenkin olla, asiakkaille kuin asiakkaille (siis aivan iästä ja sukupuolesta riippumatta)ne tuotteiden hinnat ja tarjoukset,myymälän läheinen sijainti ja sen paikoitusalue ja siellä itse myymälässä sisällä sitten ne lyhimmät mahdolliset kassajonot.Matka kaupasta kotiin on aina mukavampi ,kuin meno sinne.Ainoat myyjät,joille saatan jotain joskus sanoakin,ovat ne jotka tunnen jo muutenkin,siis aiemmista yhteyksistä tai muualta (esim.erään myymälän kalatiskillä työskentelevä naapurini-jo keski-ikäinen perheellinen rouva)
Niin, ja sitten ne vielä opetetaan huutamaan, että TÄÄLLÄ OLIS VAPAA KASSA ja sillä tavoin tärviöimään parisuhteet.
Mun työpaikassa on ainakin sekä vanhempia vakkareita että nuoria jotka opiskelujen ohessa tai välivuodella ovat töissä. Että rauhassa vaan :D Ja eikö nämä kassa-aiheiset aloitukset alkais jo pian riittää? T. Kassa itsekin
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 01:51"]
Sopii ainakin minulle. T. mies. Ei vanhoja tai lihavia kurppia kassalle kiitos. Vaihdan aina kassa, jos näkyy olevan rumannäköinen nainen kassalla.
[/quote]
Joo, oon kans huomannut, että nuoria paljon sittarissa. Useat tekee opiskelun ohessa töitä. Helppo sovitella työvuoroja.
Mitäs sitten, kun ei ol söötti tyttö kassalla? Saatko sä sillä kertaa ollenkaan tehtyä ostoksia?
Mulle eilen yks nuori kassa piti sellasta jöötä siitä ostosten väliin laitettavasta kapulasta.
Osas se kuitenkin erottaa missä väli meni. Huh. Että tarvii kassat muutakin kuin ulkonäköä. Kun on vähän tonttuja asiakkaita. Ja niin tonttuja kassoja. Joulu on tulossa ja ne nätit nuoret kassat oletettavasti lisääntyy.
Kyllä se pitää paikkansa. Ja hyvä niin.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 01:28"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 01:24"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 01:18"]erittäin harvoin olen miehiä kassalla nähnyt, mutta tuskinpa nyt tyttöjä sen takia palkataan, että asiakkaita saataisiin. moni tekee hommaa vain väliaikaisesti ja kassalla työskentely on helppoa ja ei vaadi koulutusta. [/quote] Vaatii merkonomin koulutuksen.
[/quote]
Mun kassalla olleet tuttuni tekivät sitä lukion ohessa, että ei vaadi. Vohan sitä semmoisen tietenkin hommata jos meinaa ettei osaa viivakoodeja ilman lukea :D
[/quote]
Osaatko itse? Se on yllättävän vaikeaa, ja ainakin hidasta hommaa. Ja ei, sen eanin näpytttely koneeseen niistä numeroista tai vilauttamalla koodia koneelle ei ole viivakoodin lukemista. Vaan ne numerot pitää itse lukea ja selvittää siitä ylemmästä viivakoodeista. Siitä vaan tulkitsemaan palkkien paksuuksia jne :D
Siinä pientä avustusta englanniksi. Voit harjoitella ja kokeilla vaikka lukea maitotölkkisi viivakoodin (ja ei älä kuseta ja katso sen koodin alta valmiita numeroita, se ei ole viivakoodin lukemista, vaan numeroiden lukua. Pidä hauskaa senhän piti olla niin helppoa.
Because bar codes are encoded, not encrypted, anyone who knows the "language" can read them. In Code 39, you only need to distinguish four different symbols:
narrow spaces (white)
wide spaces (white)
narrow bars (black)
wide bars (black)
Barcode wiz-kid Jonathan Washington offers his student ID-reading secrets on his web page. In his instructions, he recommends thinking of the black bars as binary digits: zeroes (narrow) and ones (wide), and the wide spaces as dashes. The narrow spaces are separators.
It takes six symbols to describe a number in Code 39. Every proper Code 39 bar code starts and ends with an asterisk (*), which is encoded as an asymmetric sequence of bars so you can always tell which way is up. In Jonathan's notation, an asterisk is 0-0110. Decimal digits are encoded as follows:
0 = 00-110
1 = 10-001
2 = 01-001
3 = 11-000
4 = 00-101
5 = 10-100
6 = 01-100
7 = 00-011
8 = 10-010
9 = 01-010
^ ei taidettu siellä kauppiksessa opettaa, että sen viivakoodin saa näpyteltyä niiden viivojen alta olevista numeroista? ;) vai muutenko vain halusit näsäviisastella?
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 00:42"]
Uteliaisuuttani kysyn ap:lta, että missä ammatissa näet paljon rumia, epämukavia ja vanhoja miehiä?
[/quote]
Tuossa ei ole mitään järkeä. Vastaa esitettyyn kysymykseen, äläkä jaksa näsäviisastella kuin mikäkin 13-vuotias!