voiko työnantaja kieltää menemästä leikkaukseen sairaalaan?
Sain leikkausajan sairaalaan. Voi olla, että minulla on iltavuoro kyseisenä päivänä. Voiko työnantaja käskeä minun siirtää leikkausaikaa vai onko minulla oikeus mennä siihen ja jäädä mahdollisesti parin päivän sairaslomalle?
Kommentit (7)
Työnantaja omistaa elämäsi ja unelmasi. Näin ollen työnantajahan voi, ja todennäköisesti käskeekin sinua tanssimaan pillinsä mukaan. Kumpi on tärkeämpää, olla kuuliainen työmuurahainen vai mennä leikkaukseen? Elämä on valintoja.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 00:21"]
Totta kai on oikeus, myös saikkuun!
[/quote]
Kun tuli työn kannalta todella pahalle päivälle leikkausaika enkä tiedä saadaanko tilalleni sijaista, enkä halua leikkausaikaa siirtää kun stressaa niin paljon se mikä minua vaivaa. Mietin jos työnantaja alkaa ehdottelemaan leikkauksen siirtämistä tms..
No tuskinpa alkaa vaatimaan mitään leikkauksen siirtoa, onko sillä edes oikeutta sellaiseen..
Työnantajalla ei ole mitään oikeutta vaatia sinua siirtämään leikkausta.
Leikkauksen ajan ja sen jälkeen olet työkyvytön ja sairauslomalla, joka on lakisääteinen oikeus.
No tietenkin leikkaukseen, niitä aikojakaan tuskin jaellaan tosta vaan.
Mikä leikkaus sulla edessä?
Ja miksi se sen kieltäisi? Mikä ala?
Ainoa ongelma tässä on se, jos enää yhtään vitkuttelet asiasta ilmoittamista. Se kuuluisi tehdä HETI kun saat tiedon leikkausajasta, että työnantaja pystyy järjestämään työvuorollesi sijaisen, mikäli sellainen tarvitaan.
Totta kai on oikeus, myös saikkuun!