Mitä ammattia arvostat ja minkä takia
Otsikossa oleellinen.
Mitä ammatteja arvostat, mitä et, miksi näin
Itse arvostan raskasta fyysistä työtä tekeviä. Vähemmän sitten kaikkia ulkonäkökeskeisiä ammatteja, vaikka tosin kyllähän ne ihmistä piristävät.
Kommentit (29)
On myös tyhmiä siivoojia, mutta ei kai tässä tyhmyydestä nyt kyseltykään.
Onneksi on myös erittäin fiksujakin siivoojia.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 23:53"]
No, kyllä minä arvostan lääkäreitä... En tk-lääkäreitä, mutta esim.neurokirurgeja. Eräs Suomen, jopa maailman, parhaimmista neurokirurgeista pelasti isäni hengen 2 vuotta sitten. Häntä todella arvostan ja kunnioitan.
[/quote]
OT, mutta kylläpä ne tk-lääkäritkin henkiä pelastavat, ja vielä resursseihin suhteutettuna huomattavasti enemmän kuin esim. mainitsemasi neurokirurgit.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 23:42"]
Oli sitten vaikka kliseistä, mutta arvostan esim. lääkäreitä ja ylipäätäänkin ihmisiä, jotka auttavat niitä, jotka eivät siihen itse pysty tietojen/mahdollisuuksien puutteessa.
Onhan vaikka siisteys tärkeää, mutta kuka tahansa terve ihminen osaa siivota tarpeeksi hyvin, kun taas ihan kuka tahansa ei voi vaikkapa suorittaa jotain hengen pelastavaa leikkausta. En minä siivoojia väheksy, mutta heidän työnsä voi hätätilanteessa tehdä joku muukin.
[/quote]
Itse asiassa lääkereitä itseään ei auttaminen motivoi, joten siinä mielessä on väärin sanoa, että lääkärit auttavat ihmistä. Lääkärit mieltävät tienaavansa rahaa "autettavien" sairauksilla kuten lääketehtaatkin.
Kirurgi, ei mikään yleislääkäri vaan nimenomaan vankkaa ammattitaitoa vaativa kirurgia. Sitä ei noin vain opi miten leikataan esimerkiksi kasvain pois. Eli sellaisia konkreettisia lääkäreitä arvostan paljon! Näitä julkisia lääkäreitä jotka vain puhuvat paskaa en arvosta tippaakaan. Jos oikeasti tekevät toimenpiteitä niin arvostan.
Arvostan myös vanhustenhoitajia, mikäli he hoitavat työnsä hyvin. On varmasti rankkaa kun on kiire ja ties kuinka monta asukasta vanhuskodissa jolta pitäisi vaipat vaihtaa/ auttaa peseytymään/ käymään vessassa. Hyvin rankka vastuu kaikista, ja varmasti rankkaa kun vanhuksia menehtyy.
Tuholaistorjujia, niin monet pelkäävät/ällöksyvät toukkia sun muita kuoriaisia ja he joutuvat ne "etsimään" ja tappaamaan! Ei se olla mikään pelkuri siinä, tai näyttää ällötystä.
Arvostan hyvin paljon kaikkia vapaaehtoistyöntekijöitä jotka auttavat eläimiä, on todella hienoa auttaa eläimiä jotka eivät voi puolustautua, ja ilman korvausta. Se on empaattista ja jaloa jos mikä.
Arvostan kätilöitä, hoitajia vastasyntyneiden osastolla tms, oikeastaan kaikki hoitajat joillakin osastoilla. He auttavat kaikissa vessatoimissa ja on usein hyvin kiire. He tekevät näitä konkreettisia asioita hyvin paljon, jotka ei aina ole niin miellyttäviä, esim oksennukset ja menkkajutut. Olettaen että potilas on niin huonona ettei itse pysty menemään ja tulemaan ja hoitamaan hygieniaa.
ja tietysti eläinlääkärit! Ovat valinneet alan jossa autetaan niitä jotka eivät osaa puhua ja kertoa oireistaan jne, ja jossa joutuu usein lopettamaan eläimen, joka on hyvin rasittavaa varmasti.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 23:30"]
Puhelim myyjä
[/quote]
Sama. Nuo puhelim myyjät keskeyttää aina niin mukavasti vähäpätöiset askareeni.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 00:04"]
Kirurgi, ei mikään yleislääkäri vaan nimenomaan vankkaa ammattitaitoa vaativa kirurgia. Sitä ei noin vain opi miten leikataan esimerkiksi kasvain pois. Eli sellaisia konkreettisia lääkäreitä arvostan paljon! Näitä julkisia lääkäreitä jotka vain puhuvat paskaa en arvosta tippaakaan. Jos oikeasti tekevät toimenpiteitä niin arvostan.
Arvostan myös vanhustenhoitajia, mikäli he hoitavat työnsä hyvin. On varmasti rankkaa kun on kiire ja ties kuinka monta asukasta vanhuskodissa jolta pitäisi vaipat vaihtaa/ auttaa peseytymään/ käymään vessassa. Hyvin rankka vastuu kaikista, ja varmasti rankkaa kun vanhuksia menehtyy.
Tuholaistorjujia, niin monet pelkäävät/ällöksyvät toukkia sun muita kuoriaisia ja he joutuvat ne "etsimään" ja tappaamaan! Ei se olla mikään pelkuri siinä, tai näyttää ällötystä.
Arvostan hyvin paljon kaikkia vapaaehtoistyöntekijöitä jotka auttavat eläimiä, on todella hienoa auttaa eläimiä jotka eivät voi puolustautua, ja ilman korvausta. Se on empaattista ja jaloa jos mikä.
Arvostan kätilöitä, hoitajia vastasyntyneiden osastolla tms, oikeastaan kaikki hoitajat joillakin osastoilla. He auttavat kaikissa vessatoimissa ja on usein hyvin kiire. He tekevät näitä konkreettisia asioita hyvin paljon, jotka ei aina ole niin miellyttäviä, esim oksennukset ja menkkajutut. Olettaen että potilas on niin huonona ettei itse pysty menemään ja tulemaan ja hoitamaan hygieniaa.
ja tietysti eläinlääkärit! Ovat valinneet alan jossa autetaan niitä jotka eivät osaa puhua ja kertoa oireistaan jne, ja jossa joutuu usein lopettamaan eläimen, joka on hyvin rasittavaa varmasti.
[/quote]
huomaa, kuinka vähän oikeasti TIEDÄt näistä ammateista. esim. jokainen lääkäri tekee toimenpiteitä, oli sitten kirurgi tai tk-lääkäri ja jokainen pelastaa henkiä tavalla tai toisella.
poliisit, palomiehet, sairaanhoitajat, erit. ambulanssissa olevat, koska mulla on joku ihme sankarinpalvonta ihmisiä kohtaan jotka pelastavat muiden henkiä..
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 23:53"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 23:51"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 23:50"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 23:42"]
Oli sitten vaikka kliseistä, mutta arvostan esim. lääkäreitä ja ylipäätäänkin ihmisiä, jotka auttavat niitä, jotka eivät siihen itse pysty tietojen/mahdollisuuksien puutteessa.
Onhan vaikka siisteys tärkeää, mutta kuka tahansa terve ihminen osaa siivota tarpeeksi hyvin, kun taas ihan kuka tahansa ei voi vaikkapa suorittaa jotain hengen pelastavaa leikkausta. En minä siivoojia väheksy, mutta heidän työnsä voi hätätilanteessa tehdä joku muukin.
[/quote]
Mistä tulee tuollainen naiivi usko lääkärien ylivertaisuuteen? Olen minäkin suorittanut hätätilanteessa leikkauksia, ja voin kertoa että se ei edelleenkään ole mitään rakettitiedettä. Mitä tahansa hommia pystyy tekemään jos ei ole aivan sivistymätön.
[/quote]
mitäs leikkauksia olet suorittanut :D kerro toki?
Ja olisikohan sinusta mukavaa, kun oikeasti itse sairastut vakavasti ja tarvitset oikeasti apua, niin sieltähän se joku maallikko-Pera tulee leikkaamaan koska eihän se mitään rakettitiedettä ole? :)
[/quote]
Minä en viitsi noin asenteellisten ja suoraan sanottuna tyhmien ihmisten kanssa keskustella sekuntiakaan. Pidä sinä vaan niitä lääkäreitäsi arvossa arvaamattomassa.
[/quote]
Taisit jo uhrata useamman sekunnin vastauksen näpyttelyyn :)
Joten uhraa toinenkin ja kerro näistä helpoista suorittamistasi leikkauksista? Ihan mielenkiinnosta kuulen, jos vaikka oppisin typeryksenä jotain leikkaustekniikoita, joilla voin pelastaa henkesi sitten tositilanteessa.