Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisoni puhuu erosta

Vierailija
30.08.2021 |

Puolisoni on minulle tärkein asia maailmassa. En voi kuvitella elämää ilman häntä. Nyt kuitenkin hän on ruvennut puhumaan siitä ettei saa suhteesta mitä tarvitsee ja olisi ehkä parasta jatkaa eri suuntiin. Mitä minun pitäisi tehdä, ettei hän eroaisi?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoliso on jo päätöksensä tehnyt ilmiselvästi, ei siinä auta kuin katsoa kun tämä lähtee. 

Mistä tulkitset hänen tehneen päätöksen?

No kun puhuu erosta ja syytä kysyttäessä sanoo, ettei suhde hänen kannaltaan toimi kuten haluaa. Ja jos on jo kertaalleen tekohengitetty, niin kyllä se toisella kerralla on jo siinä.

En allekirjoita kanssasi tätä väitettä. Tauko suhteesta ei ratkaise mitään.

Niinhän minä sanoinkin, ap:llä on jo ollut tuumaustauko, mutta silti ongelmat eivät ole ratkenneet vaan ne jatkuvat ja puoliso puhuu halustaan erota ja siitä, etteivät heidän toiveensa parisuhteessa kohtaa. Joten se on pitkälti siinä.

Vierailija
42/66 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siitä suurtakaan iloa ole pidemmän päälle, jos koettaa pysytellä väkisin suhteessa sellaisen ihmisen kanssa, joka ei siinä suhteessa halua olla. Heittäydy siis sinäkin vapaalle ja koe elämää, nyt se on mahdollista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tyytyväinen tilanteeseenne. Miettikää yhdessä pystyisikö jotakin vielä muuttamaan.

Vierailija
44/66 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elämäntyylin erilaisuus" voi lopulta käytännössä tarkoittaa sitäkin, että "et hyväksy että minulla on toinen". Mutta koska sitä on aika vaikea kertoa, on parempi höpöttää yleisellä tasolla. Jokainenhan sen ymmärtää.

Vierailija
45/66 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on usein muuten aikamoinen perääntymishalua lisäävä tekijä, että tarkertuja sanoo, ettei voisi elää ilman parisuhteen toista osapuolta. Se ei ensinnäkään juuri koskaan pidä paikkaansa ja on ahdistavaa kuultavaa etenkin, jos suhteessa on monenlaista ongelmaa. Se saa haluamaan eroa entistä nopsemmin ja varmemmin. 

Vierailija
46/66 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan hän löytänyt uuden?

Vierailija
47/66 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
48/66 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa mietintäpaussi. Älä pakota.

Ollaan otettu sellainen puoli vuotta sitten. Päätettiin jatkaa mutta ongelmat jatkuu

Mitä konkreettisia ongelmia siis on?

Jos on konkreettinen ongelma, vaikka kommunikaatiossa, sitä voi yrittää korjata.

Jos toinen on sitä mieltä että olette käytännössä liian erilaisia ihmisiä (”elämäntyyliltään erilaiset ”) niin sitä on vaikeampi korjata. Ellei muuta elämäntyyliään sitten molemmat, ja kumpikin yritä mennä kohti kultaista keskitietä.

Tuossa on kultainen kysymys. En ymmärrä mitä konkreettisia ongelmia suhteessamme on. En kuulemma osaa kohdata häntä. En tiedä miten sitä voi parantaa. Yritin opiskella aiheesta. Kuulemma niin että kuunnellaan toista ajan kanssa. Rupesin tekemään näin. Kuuntelin ja kysyin kysymyksiä. Yritin olla empaattinen. Silti ei natsaa.

Elämäntyylit aika samanlaiset mielestäni. Itse olen sosiaalisempi ja vietän paljon aikaa sosiaalisissa ympyröissä. Silti ”enemmän yhteistä aikaa” ei ole minusta kiinni.

Vierailija
49/66 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mitä hän kaipaisi suhteeltanne.

Vierailija
50/66 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan hän saanut maistella jotakin "parempaa".

Vierailija
51/66 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se siellä vain vihjailee? Asutteko siis yhdessä, ja mies haluaa, että sinä häivyt, kun itse ei viitsi tehdä asialle mitään?

Vierailija
52/66 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että ap on tässä mies ja eroa haluava on nainen. 

Vierailija
53/66 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Elämäntyylin erilaisuus" voi lopulta käytännössä tarkoittaa sitäkin, että "et hyväksy että minulla on toinen". Mutta koska sitä on aika vaikea kertoa, on parempi höpöttää yleisellä tasolla. Jokainenhan sen ymmärtää.

Jos hänellä olisi toinen niin luultavasti antaisin olla. Hän kyllä pystyisi kertomaan siitä minulle. Niin kauan kun hän ei suoraan eroa tai lähde, niin elän siinä käsityksessä, että jotain on vielä tehtävissä.

En hirveän nopeasti epäile että puolisolla ”on toinen” ja lähde syyttämään häntä siitä. Olemattomasta tiedosta.

Vierailija
54/66 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa suoraan sanoen siltä, että miehellä on toinen nainen.

Sanoisin että ainoa, mitä voit vielä yrittää, on ottaa itse se ero. Muuttaa toiseen asuntoon ja keskittyä omaan elämään. Sitten mies joko huomaa, mitä on menettämässä ja tulee takaisin. Ja jollei huomaa, niin olisi ero tullut muutenkin joka tapauksessa. Eli nyt lopeta kynnysmattona olo ja roikkuminen ja ota käyttöön päinvastainen strategia.

Vierailija
55/66 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa suoraan sanoen siltä, että miehellä on toinen nainen.

Sanoisin että ainoa, mitä voit vielä yrittää, on ottaa itse se ero. Muuttaa toiseen asuntoon ja keskittyä omaan elämään. Sitten mies joko huomaa, mitä on menettämässä ja tulee takaisin. Ja jollei huomaa, niin olisi ero tullut muutenkin joka tapauksessa. Eli nyt lopeta kynnysmattona olo ja roikkuminen ja ota käyttöön päinvastainen strategia.

En aio syyttää kolmannesta osapuolesta ilman todisteita.

Vierailija
56/66 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdisti lukea jo aloitusta. Riippakivi...

Olisitko itse valmis eroamaan tuosta noin vain? Itse en ihmettele miksi nykyään erotaan niin helposti. Heti ollaan valmiita antamaan periksi eikä haluta työstää ongelmia.

Siihen tarvitaan kaksi. Jos miehesi ei halua niin et voi pakottaa. Jos rakastat häntä, päästät hänet menemään. Tai siis eihän se siun päästämisestä ole kiinni, mutta tiedät kyllä.

Oliko jossain, että eroa haluava on tässä tapauksessa mies?

Vierailija
57/66 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos kysyisit häneltä, että  mitä sellaista häneltä puuttuu, jota sinä voisit hänelle antaa.

Olen kysynyt. En osaa kuulemma kohdata ja elämäntyylini on liian erilainen.

Mielestäni elämäntyylimme eivät ole niin erilaiset.

No hänellä on eri mielipide asiasta. 

Niin on. Mielestäni hänen näkemyksensä ei kuitenkaan ole realistinen.

Sinun näkemyksesi häneen mielipiteensä realistisuudesta ei ole objektiivinen. Se on todennäköisesti hyvin realistinen hänelle. 

Väitteelle ”elämäntyylit liian erilaiset” pitää löytyä perustelu. Jos tämän lauseen lausuu ilman perustelua, niin se ei ole realistinen - varsinkin jos elämäntyyleissämme ei sen suurempia eroja olekaan.

En aio kuunnella vain ”erokliseitä” ja hyväksyä asiaa. Elämäntyylit joko eroavat tai eivät eroa.

Niin vaikeaa kuin sinun onkaan asiaa hyväksyä, hän ei koe suhdettanne toimivaksi eikä elämäänsä sinun kanssasi hyväksi. Hän ei ole onnellinen. Sinä et voi hänen puolestaan päättää, mikä on riittävän hyvä syy erota, hän tekee sen päätöksen itse. Ja jatkuvalla tivaamisella voi joskus saada jopa niitä kliseitä ja hätävaleita, ehkä hän ei osaa sanoittaa omia tunteitaan tai yrittää säästää sinun tunteitasi. Ja hänen kokemuksilleen ei "pidä" löytyä perusteluita. Ei hänen tarvitse perustella, jos hän ei ole siihen halukas tai kyvykäs. Raakaa, mutta toista ei voi kontrolloida tällaisissa asioissa.

Oli miten oli, yksipuolisella päätöksellä et voi suhdetta ylläpitää. Olen pahoillani puolestasi, jos pariterapia ei auta, jäljelle jäänee vain yksi vaihtoehto. 

Vierailija
58/66 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdisti lukea jo aloitusta. Riippakivi...

Olisitko itse valmis eroamaan tuosta noin vain? Itse en ihmettele miksi nykyään erotaan niin helposti. Heti ollaan valmiita antamaan periksi eikä haluta työstää ongelmia.

Siihen tarvitaan kaksi. Jos miehesi ei halua niin et voi pakottaa. Jos rakastat häntä, päästät hänet menemään. Tai siis eihän se siun päästämisestä ole kiinni, mutta tiedät kyllä.

Oliko jossain, että eroa haluava on tässä tapauksessa mies?

Ei mielestäni, minäkin luulen, että ap on mies ja naisystävä (ei edes vaimo) haluaa päättää suhteen. 

Vierailija
59/66 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että ap on tässä mies ja eroa haluava on nainen. 

Minä taas luulen, että Saga Noren osaa suomea. 

Vierailija
60/66 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa munkin mies sanoisi haluavansa erota ja tarkoittaisi sitä myös. Mutta täytyy mun ottaa ohjakset ja lähteä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme