Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raisa Omaheimon kolumni: Miksi sama asia on rikkaan tekemänä cool ja köyhän tekemänä mauton?

Vierailija
30.08.2021 |

Keskiluokkaisena olen lähtökohtaisesti luotettava ja arkiset toimeni nähdään hyväksyttävinä. Valitettavasti emme yhteiskuntana ulota samaa luottamusta ja myötäsukaista katsetta vähävaraisiin, kirjoittaa Omaheimo. Kolumnin voi myös kuunnella.

https://yle.fi/uutiset/3-11959757

Maistiainen Omaheimon kolumnista:

"Yhteiskuntamme on rakennettu keskiluokalle ja keskiluokkaisille arvoille. Ja se on lienee ihan luonnollista. Paitsi että keskiluokkaisia on väestöryhmistä eniten, mediassa tekee töitä keskiluokka, joka nostaa esiin keskiluokkaisia aiheita.

On silti syytä huomata, miten keskiluokkaisuus alkaa helposti värittää katsetta ja tehdä itselle tutusta maailmasta tavoiteltavan ihannetilan. Maailma on kuitenkin paljon monimuotoisempi.

Minua ilahdutti eri puolilla sosiaalista mediaa kiertävät vertailut, joissa pohdittiin, mitkä samat asiat ovat rikkaan ihmisen tekemän "classy", tyylikästä, ja köyhän ihmisen tekemänä "trashy", eli rahvaanomaista. Suomalaisessa kontekstissa rikkaan paikalle voi hyvin sijoittaa keskiluokkaisen.

Suhtautumisemme varallisuuteen näkyy mitä moninaisimmissa asioissa..."

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on jo.

Vierailija
2/5 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on jo.

Olen todella pahoillani siitä että en tiennyt siitä etukateen, mutta näköjään se on näyttävästi poistettu sillä en löydä sitä googlaamalla.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko pakko aloittaa uutta ketjua? Ja näköjään joku jo tästä huomauttikin, mutta silti, oliko pakko?

Vierailija
4/5 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole jo Raisa hiljaa ja annan ihmisten olla rauhassa. Ei auta vaikka kuinka jankkaat ja massapostaat tänne aloituksia samasta aiheesta.

Vierailija
5/5 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihapuhe ilmiannettu