Neljänkympin jälkeen täysin kadonnut libido
Aikuiset lapset, kaikki hyvin. Liikunta kiinnostaa, ihan raskaskin, kulttuuri, ihmiset - ei masennusta. Olen bi-seksuaali, joten tämä ei ole ”henkilökohtaista”. Minkäänlaista seksuaalista kiinnostusta ei enää viriä, ei edes omaa kivaa. Muilla käynyt näin?
Kommentit (75)
Mulla alkoi hirveä panetus 35-vuotiaana. Sitä ennen luulin jopa olevani aseksuaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta täälläkään enää. Jotenkin vaan halu loppui. Ei mitään mitä mieheni olisi tehnyt syynä. Annan hänelle pikaisen käsihoidon kerran pari viikossa, mutta itse en halua mitään.
Eiköhän miehesi saa seksinsä muualta. Jos kotona ei ole ruokaa niin pitää mennä muualle syömään.
Jokainen varmasti saa jostakin kolosta jos tarpeeksi kaivaa. Ketjussa ei kuitenkaan käsitellä sitä, vaan kadonnutta libidoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta täälläkään enää. Jotenkin vaan halu loppui. Ei mitään mitä mieheni olisi tehnyt syynä. Annan hänelle pikaisen käsihoidon kerran pari viikossa, mutta itse en halua mitään.
Eiköhän miehesi saa seksinsä muualta. Jos kotona ei ole ruokaa niin pitää mennä muualle syömään.
Jokainen varmasti saa jostakin kolosta jos tarpeeksi kaivaa. Ketjussa ei kuitenkaan käsitellä sitä, vaan kadonnutta libidoa.
Niin no, se kadonut libido johtaa avioliitossa sitten ennenpitkää siihen, että se turhautunut henkilö ei jaksa enää odotella sitä libidon löytymistä vaan lähtee muualle sekstailemaan. Mutta sitähän te libidon kadottaneet ette sitten millään pysty hyväksymään vaan pitäisi kärvistellä seksittömässä liitossa.
Aika pian neljänkympin jälkeen tosiaan kiinnostus lopahti aikalailla täysin. Tai no ehkä siinä 35 maissa alkoi vähentyä. Aiemmin ei olisi tullut mieleenkään olla harrastamatta seksiä, nyt ei oikein mikään saa sitä harrastamaan. Ehkä tuore suhde saisi vielä hetkeksi innostumaan? Kokeilin pari vuotta sitten ja ainakin satunnaisesti toimi hyvin.
Ex-vaimolleni kävi juuri näin. Siksi onkin ex.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, se kadonut libido johtaa avioliitossa sitten ennenpitkää siihen, että se turhautunut henkilö ei jaksa enää odotella sitä libidon löytymistä vaan lähtee muualle sekstailemaan. Mutta sitähän te libidon kadottaneet ette sitten millään pysty hyväksymään vaan pitäisi kärvistellä seksittömässä liitossa.
Joo? Voisitko tehdä tuosta vinkumisestasi oman uuden ketjun? Tai jatkaa niitä miljoonaa valmiiksi olevaa uliketjua? Minulla ei edes ole parisuhdetta - enkä halua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo? Voisitko tehdä tuosta vinkumisestasi oman uuden ketjun? Tai jatkaa niitä miljoonaa valmiiksi olevaa uliketjua? Minulla ei edes ole parisuhdetta - enkä halua.
Ap
Jaa tähän ketjuun ketjuun saavatkin kirjoittaa vain ne, jotka eivät ole parisuhteessa, mein führer? Ei kannata tehdä aloituksia, jos ei halua keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jaa tähän ketjuun ketjuun saavatkin kirjoittaa vain ne, jotka eivät ole parisuhteessa, mein führer? Ei kannata tehdä aloituksia, jos ei halua keskustelua.
Saat ihan rauhassa kirjoittaa, kunhan kirjoitat otsikosta. Haluatko kertoa meille libidosi katoamisesta? Paskan avioliittosi luimme jo rivien välistä - se ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista se oli viimeisen suhteen lopun ajat. Olisin tehnyt naiselle ihan mitä vain olisi keksinyt haluta. Tiesi kyllä sen mutta ei vaan halunnut mitään. Ikä vissiin teki hänet haluttomaksi? Silloin hän oli 54 vuotias. Itse olen vähän nuorempi nyt viiskymppinen. Voin helposti haluta vähintään kerran päivässä vieläkin.
Jotenkin surullista tuollainen haluttomuus. Meikäkin on niin pervo että tykkäisin suunnilleen itseni ikäisistä naisista. Niin että laitetaan 5 vuotta haarukaksi molempiin suuntiin niin 45-55 v naiset jos vielä haluttaa......
Miksi olla parisuhteessa jos sen ainoa parisuhteeksi määrittävä tekijä puuttuu eli seksi? Sille voi laittaa ihan oman ketjunsa missä parisuhteessa olevat haluttomat voi keskustella. Tässä voidaan keskustella miten paljon elämässä säästyy kuluttavalta ihmissuhderoskalta kun libidoa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olla parisuhteessa jos sen ainoa parisuhteeksi määrittävä tekijä puuttuu eli seksi? Sille voi laittaa ihan oman ketjunsa missä parisuhteessa olevat haluttomat voi keskustella. Tässä voidaan keskustella miten paljon elämässä säästyy kuluttavalta ihmissuhderoskalta kun libidoa ei ole.
Oikeasti nyt! Parisuhdeketju erikseen! Haluan keskustella libidottomuudesra!
Mulla sama tilanne. Ikää 43 vuotta, ja seksi tosiaan kiinnostaa ehkä yhtenä päivänä kuukaudessa, joka toinen kuukausi. Ei kai se libido kaikilta katoa, mutta minulta ainakin on tosi selkeästi vähentynyt. Mies kuulemma haluaisi tehdä minulle hyvän olon, mutta tällä hetkellä parhaiten hyvä olo tulee sillä että ei vaadi mitään seksuaalista.
Minä taas olen tuota bi-seksuaalisuutta miettinyt, että onkohan se merkki siitä, että seksuaalisuus on vähän niinkun hälventynyt. Eli siis ei kiinnosta sukupuoli, vaan ihan jokin muu ja onko se sitten merkki jostain hormoonien puutteesta?
Jep. Ja tuli aluksi ihan vastenmielisyys kaikkea seksiä ja seksuaalisuutta kohtaan muutamaksi vuodeksi. Nykyisin olen asian kanssa sinut; muut hinkkaavat elimiään ja saavat siitä jotakin, minä en enää.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ja tuli aluksi ihan vastenmielisyys kaikkea seksiä ja seksuaalisuutta kohtaan muutamaksi vuodeksi. Nykyisin olen asian kanssa sinut; muut hinkkaavat elimiään ja saavat siitä jotakin, minä en enää.
Siis etkö saa enää orgasmia?
Täällä vähän samat fiilikset, mutta luulin sen johtunuvan hormonikierukasta. En voi siitä kuitenkaan luopua, koska muutun aneemiseksi raivopääksi ilman sitä. Kun libido vähenee/katoaa, ei niihin aloitettuihinkaan seksiyrityksiin jaksa keskittyä. Olen tosi surullinen tästä. Tunnen itseni vanhaksi, eikä se ainakaan auta asiaa.
Lisäksi olen vaativa: haluan vähintään että saamme yrittää libidonnostoa rauhassa, ilman että lapset heräävät tai kuulevat. Ei sellaista hetkeä ole perheessä, jossa on teinejä.
Ap, tuntuuko sinusta, että sun libidon katoaminen johtuu jostain muusta kuin hormoneista tai puitteista? Toisaalta haittaako libidottomuus sinua? Jos se ei haittaa, ei se ole ongelmakaan. Jos se haittaa, kannattaisi ehkä käväistä lääkärilläkin.
Joo ei kiinnosta enää muakaan. Aina se on sitä samaa, se on jo niiiiiiin nähty.
Ai että vaihtelu virkistäis? No eikä virkistä, se on silti samaa. Antakaas kun vertaan asiaa:
Syöt joka aamu kaurapuuroa. Alussa se on hyvää, joo tekee hyvää terveydelle, namnam, hyvin jaksaa ja kaurapuurofanit hurraa.
20 vuoden jälkeen alkaa vähän kaurapuuro kyllästyttää. No sitten tuunaat enemmänkin kuin vain mustikoilla, oheen välillä mansikkaa, maidolla ja voilla. Kanelilla. Sokerilla. Pähkinöillä jopa. Ja vaikka toisenlaisesta lautasestakin. Tai tuorepuurona jos hurjaksi äityy.
Josssin vaiheessa nämäkään ei auta, se on sitä hiton samaa kaurapuuroa silti.
Sitten jonain aamuna huomaat, että päivä lähtee ihan hyvin käyntiin ilman sitä kaurapuuroakin. Ei sitä kaikkien tarvitse aamupalaksi lopun ikäänsä syödä, ja nauttia siitä. Onhan sitä muutakin elämässä, muutakin syötävää, nautittavaa ja terveyttä tukevaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei kiinnosta enää muakaan. Aina se on sitä samaa, se on jo niiiiiiin nähty.
Ai että vaihtelu virkistäis? No eikä virkistä, se on silti samaa. Antakaas kun vertaan asiaa:
Syöt joka aamu kaurapuuroa. Alussa se on hyvää, joo tekee hyvää terveydelle, namnam, hyvin jaksaa ja kaurapuurofanit hurraa.
20 vuoden jälkeen alkaa vähän kaurapuuro kyllästyttää. No sitten tuunaat enemmänkin kuin vain mustikoilla, oheen välillä mansikkaa, maidolla ja voilla. Kanelilla. Sokerilla. Pähkinöillä jopa. Ja vaikka toisenlaisesta lautasestakin. Tai tuorepuurona jos hurjaksi äityy.
Josssin vaiheessa nämäkään ei auta, se on sitä hiton samaa kaurapuuroa silti.
Sitten jonain aamuna huomaat, että päivä lähtee ihan hyvin käyntiin ilman sitä kaurapuuroakin. Ei sitä kaikkien tarvitse aamupalaksi lopun ikäänsä syödä, ja nauttia siitä. Onhan sitä muutakin elämässä, muutakin syötävää, nautittavaa ja terveyttä tukevaa.
Tämä kuvaa täydellisesti myös omia fiiliksiä, seksi on vaan niin nähty jo. Evvk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä näin virheellisesti päättelit?