Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyhtönautaa / pulled beef. Onnistuuko?

Vierailija
02.10.2014 |

Nyt kun pulled pork ja pulled chicken on niin kovaa huutoa, niin ajattelin kokeilla samaa naudanlihalla.

Paistoin varuiksi naudanlihakuutiot pikaisesti pannulla, koska en halunnut ottaa riskiä että alkaa vaahtoamaan ällöttävästi. Sitten tuollaiseen slow cookeriin tuntikausiksi muhimaan mausteliemessä.

Mitä veikkaatte, onnistuuko? Onko joku muu kokeillut? Itseäni vähän jännittää, että mitä tuosta tulee, vaikka lopultakaan tuo ei varmaan hirveästi eroa tunteja haudutetusta lihapadasta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 19:29"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 19:19"]

Trendiruokailu on pikkuisen hassua.

[/quote]

Riippuu, mikä trendiruoka on kyseessä. Esim macaron-leivosten syöminen hiton kalliilla kappalehinnalla ja kenties ulkomailta asti raahattuna on vähän hassua, mutta pulled pork/beef/chicken on edullista, vähänllä vaivalla valmistuvaa, monipuolisesti käytettävää ja oikeasti herkullista, joten siinä ei ole minun mielestäni mitään hassua. Vai mikä se hassu asia tässä olikaan?

[/quote] 

Samoilla linjoilla. En mä noihin pulled-ruokiin olisi hurahtanut (nyhtökanaa meillä on ollut todella usein), jos ne eivät olisi niin helppoja, edullisia ja monipuolisia. Kerralla kun teet ison satsin, siitä syö koko perhe monta päivää. Ekana päivänä sellaisenaan esim. riisin kanssa, sitten vaikkapa tortillaan käärittynä riisinloppujen ja salaatin yms kanssa, leivän välissä, perunoiden kanssa, ja loput vielä pastakastikkeeseen, pizzan päälle tai piirakkaan. Se, että noista nyhtöruuista on tullut "trendi", ei saa minua valmistamaan niitä. Ap

[/quote] 

Nyt kun luin aloitukseni uudelleen, huomaan kyllä, että siitä helposti saa kuvan, että teen nyhtöruokaa sen trendikkyysen vuoksi. Pahoittelen ajatuskatkosta sanavalinnoissa, sillä en tee ruokaa sen trendikkyyden vuoksi. Siis muutakaan ruokaa kuin nyhtölihoja :) Ap

Vierailija
2/8 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu, olen tehnyt itsekin monesti, kun possuun oon jo vähän kypsynyt (pun intended!)..

Karjalanpaistista ja gulassistakin tulee xtra-huippuhyvää, kun niitä malttaa hauduttaa ohjetta pidempään.

Sama pätee vielä poronkäristykseenkin, sitäkin voi haudutella rauhassa ja aina vaan murenee. Tosin poron/saksanhirven käristyksessä on hyvä olla pekonia mukana mehevyyttä tuomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu.

Vierailija
4/8 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu varmasti. Mutta miksi teit kuutioista?

Vierailija
5/8 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/8 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Riippuu, mikä trendiruoka on kyseessä. Esim macaron-leivosten syöminen hiton kalliilla kappalehinnalla ja kenties ulkomailta asti raahattuna on vähän hassua, mutta pulled pork/beef/chicken on edullista, vähänllä vaivalla valmistuvaa, monipuolisesti käytettävää ja oikeasti herkullista, joten siinä ei ole minun mielestäni mitään hassua. Vai mikä se hassu asia tässä olikaan?

Vierailija
7/8 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 19:12"]

Onnistuu varmasti. Mutta miksi teit kuutioista?

[/quote] 

Meillä sattui olemaan naudanlihakuutioita pakastimessa. Ovat lisäksi olleet siellä jo varmaan kolmisen kuukautta, joten päätin että on aika hankkiutua niistä eroon. 

Ap

Vierailija
8/8 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 19:29"]

[/quote]

[/quote] 

Samoilla linjoilla. En mä noihin pulled-ruokiin olisi hurahtanut (nyhtökanaa meillä on ollut todella usein), jos ne eivät olisi niin helppoja, edullisia ja monipuolisia. Kerralla kun teet ison satsin, siitä syö koko perhe monta päivää. Ekana päivänä sellaisenaan esim. riisin kanssa, sitten vaikkapa tortillaan käärittynä riisinloppujen ja salaatin yms kanssa, leivän välissä, perunoiden kanssa, ja loput vielä pastakastikkeeseen, pizzan päälle tai piirakkaan. Se, että noista nyhtöruuista on tullut "trendi", ei saa minua valmistamaan niitä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme