Ovulaatiokivut pahemmat kuin kuukautiskivut
Tuskin olen ennen kiinnittänyt edes huomiota ovulaatioon, ainakaan kipua ei ole ollut, ainoastaan pistelevää tunnetta jommalla kummalla puolella munasarjaa. Nyt synnytyksen jälkeen kivut ovulaation aikana ovat jopa pahemmat kuin kuukautiskivut. Onko muilla käynyt näin ja onkohan yleistä että muuttuu kivuliaaksi synnytyksen jälkeen?
Kommentit (3)
Synnytyksen jälkeen muuttui kivuliaaksi, ennen ei ollut tuntunut miltään. Sellaista viiltävää ja pistävää kipua, ei auta särkylääkkeet. Liikkuminen auttaa kipuun vähän, ehkä se lantion alueen lihastyö ja liike nopeuttaa munasolun irtoamista, niin kivut eivät kestä montaa päivää vaan loppuvat nopeammin.
Söin pillereitä (yhdistelmäehkäisy) liki koko hedelmällisen aikani n. 34-vuotiaaksi jolloin lopetin. Ei raskauksia. Ovulaatiot ovat aina olleet, eli noin 4-5 vuotta, kivuliaampia kuin kuukautiset.
Mulla sama juttu ja alkoi koronarokotteen jälkeen, samoin kuin yhdellä tutulla. En siis ole rokotevastainen ja olen menossa ottamaan myös toisen piikin, mutta tämä nyt oli asia, jonka pistin merkille.