Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvassa suurperheen viikon ruuat. Itse söisin kolmesta päivässä. Linkki

Vierailija
30.08.2021 |

https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/abdc71da-ffb7-4f2b-bedc-500…

En ole ostanut plus-oikeutta. En siis pysty lukemaan juttua, mutt katson kuvaa, jossa on viikon ruuat. En voi ymmärtää, miten muka tuo riittää kuudelle viikoksi.

Mulla tuo riittäisi ehkä yksin 3-4 päiväksi. Niin valtavan vähän proteiinia tuossa on, että nälkä tulisi muuten. (muutama peruna ja sipuli tuosta vois jäädä yli)

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se voi tarkottaa tota otsikkokuvaa, eihän nuo ostokset mitenkään voi maksaa 60e vai mikä se tarkka summa olikaan.

Vierailija
2/69 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on todennäköisesti taas näitä juttuja, joissa käy myöhemmin ilmi, että talossa on pakastin tai pari täynnä lihaa, kalaa ja marjoja ja kellarissa laatikoittain pottuja ja porkkanoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nähnyt tossa kyseistä kuvaa?

Vierailija
4/69 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on pari pientä säiluäyketölkkiä. Eli ehkä pari tonnikalapurkkia ja pienehkö määrä soijarouhetta. Sitten ehkä raejuusto.

Ei riitä viikoksi edes yhdelle.

Vierailija
5/69 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että se kuva, joka on kaikille näytettävässä osuudessa. Siihenhän nainen kädellään viittaa.

Vierailija
6/69 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kuvassa näet suurperheen viikon ruokaostokset"

Niin siinä lukee.

Vierailija
7/69 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee kuukaudessa 300€ ruokaan ja yksin elän. Päivässä syön 350g kananrintaa kahdessa osassa. Saatan paistaa kilon pottuja pelkästään itselleni. Ison kaalin syön kahdessa päivässä. Paistan pannulla sen. 3 munaa ja iso kattilallinen puuroa aamupalaksi. 10-12 viipaletta leipää päivässä. 7,5dl oliiviöljypullo menee viikossa ja 400g voita 5 päivän aikana leipien päällä. Eli hyvin tasapainoinen ruokavalio makrojen suhteen. Rasva on etenkin tärkeää miehille. Sokerista en välitä. Tulee äkäinen olo jos en saa kunnollista ruokaa. Syön 5-6 kertaa päivässä.

Vierailija
8/69 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ensimmäisenä kuuntelisi talousvinkkejä ihmiseltä joka on ollut 30 000 € pikavippikierteessä.

Vierailija
9/69 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osaa lukea. Siinä lukee, että "viikon ruokaostokset". Ei että ne olisi "viikon ruoat".

Vierailija
10/69 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset on päivähoidossa, säästyy aika lailla paljon rahaa. Tarvitaan vain päivällinen ja iltapala. Viikonloppuna voidaan mennä mummolaan syömään ja sieltä palatessa on mukana ruokakassi. Meillä suurperhe käyttää ruokaan alle 100 e/kk - muut maksavat puolestamme!

Vierailija
11/69 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan ensimmäisenä kuuntelisi talousvinkkejä ihmiseltä joka on ollut 30 000 € pikavippikierteessä.

Mä taas ennemin kuulisin sellaiselta, joka on ollut tuossa tilanteessa ja nykyään pitää sijoitusasuntoa jne. 

Monesti varakkaat ovat ne huonoimmat neuvojat, koska eivät voi käsittää sitä millaista on esim. velkakierteessä oleminen.

Vierailija
12/69 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et osaa lukea. Siinä lukee, että "viikon ruokaostokset". Ei että ne olisi "viikon ruoat".

Jos hänellä tosiaan on vaikka koko pakastin täynnä itse metsästettyjä sorsia tai oman tilan naudanlihaa tai hyllyllä omien knojen munia, niin mitä hyötyä koko jutusta on tavikselle, joka ei metsästä tai ei ole omaa tilaa.

Luulisi, että kun juttu tehdään, se on Juuti taviksille.

Vierailija
13/69 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että se kuva, joka on kaikille näytettävässä osuudessa. Siihenhän nainen kädellään viittaa.

Oletat väärin, se kuva on leikattu.

Vierailija
14/69 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä näissä jutuissa on, kun aina selviää että no itse asiassa viime kuussa ostettiin pakastin ja kuiva-ainekaappi täyteen ruokaa, joten siksi tämän kuun ostokset ovat pienet? Ja taidettiin käydä anoppilassakin syömässä kahtena päivänä viikossa.

Paljon mielekkäämpää olisi tutkia esim. 6 kuukauden ajalta kauppakuitit ja laskea niistä keskiarvo, tai sitten katsotaan vain mitä viikon aikana syötiin ja annetaan annoshinta myös niille kaapista kaivetuille pakastelihoille ja pastoille.

Vierailija
15/69 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapset on päivähoidossa, säästyy aika lailla paljon rahaa. Tarvitaan vain päivällinen ja iltapala. Viikonloppuna voidaan mennä mummolaan syömään ja sieltä palatessa on mukana ruokakassi. Meillä suurperhe käyttää ruokaan alle 100 e/kk - muut maksavat puolestamme!

Eli te aikuiset syötte kuukauden 50 eurolla per nuppi. Vaikea uskoa.

Vierailija
16/69 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee kuukaudessa 300€ ruokaan ja yksin elän. Päivässä syön 350g kananrintaa kahdessa osassa. Saatan paistaa kilon pottuja pelkästään itselleni. Ison kaalin syön kahdessa päivässä. Paistan pannulla sen. 3 munaa ja iso kattilallinen puuroa aamupalaksi. 10-12 viipaletta leipää päivässä. 7,5dl oliiviöljypullo menee viikossa ja 400g voita 5 päivän aikana leipien päällä. Eli hyvin tasapainoinen ruokavalio makrojen suhteen. Rasva on etenkin tärkeää miehille. Sokerista en välitä. Tulee äkäinen olo jos en saa kunnollista ruokaa. Syön 5-6 kertaa päivässä.

Ja painoa on 300kg?

Vierailija
17/69 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee yksinasuvana ruokaan 350-400 e kuussa.

Vierailija
18/69 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä kaksi aikuista ja poika 20 v käy harvakseltaan kotona syömässä ja menee n. 200 e kk ruokaan juurikin sen takia että kasvatetaan ja säilötään kaikki mahdollinen paitsi liha ja mies ei metsästä. Kaupasta joutuu hakeen kerran viikossa keittämistä, jauhoja, kahvia jne.

Vierailija
19/69 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanit on kalliita ja Lidlistä saisi maidon halvemmalla.

Vierailija
20/69 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hänellä tosiaan on vaikka koko pakastin täynnä itse metsästettyjä sorsia tai oman tilan naudanlihaa tai hyllyllä omien knojen munia, niin mitä hyötyä koko jutusta on tavikselle, joka ei metsästä tai ei ole omaa tilaa.

Luulisi, että kun juttu tehdään, se on Juuti taviksille.

Eikö kaikilla ole jonkinlinen ruokavarasto?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi