Työkaveri on ollut kohta 3 vuotta saikulla. Vuoden välein käynyt 2 viikkoa töissä ja taas vuoden saikulla
Miten voi olla mahdollista? Tienaa varmasti edelleen enemmän kuin minä.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
miksi työnantaja ei ole jo eläkevakuutuksen kanssa junaillut työntekijälle eläkettä?
Koska työnantaja ei junaile eläkevakuutusyhtiön kanssa yhtään mitään.
Ja eläkettä ei noin muutenkaan kauhen todennäköisesti "junailla":
Oksettava aloitus. Todella oksettava. En voi sietää tällaisia ihmisiä, jotka yrittävät tonkia toisten elämää ja juoruavat.
Vierailija kirjoitti:
Hän voi eläkkeellä tehdä töitä tulorajojen puitteissa menettämättä eläkettään. Ihmeellinen kaikki tai ei mitään asenne asioihin.
Mitenkään nyt yksityiskohtiin menemättä, hänen kykynsä tehdä yhtään mitään ovat tämän sairauden vuoksi hyvin rajalliset. Hän saattaa jopa saada henkilökohtaisen avustajan selvitäkseen arjesta.
Mitäs se sulle ap kuuluu mitenkään jos työkaveri sairauslomalla! Todella ärsyttää tälläiset toisten asioihin nokkansa työntävät ihmiset!!
Vierailija kirjoitti:
Ei kannattaisi olla sairaalle kateellinen. Sitä vaan mietin että miksi työnantaja ei ole jo eläkevakuutuksen kanssa junaillut työntekijälle eläkettä? Koska jos edellytykset on ettei työntekijä påalaa työtehtäviin eikä häntä voi sijoittaa toisiin tehtäviin niin työnantajalla ei ole velvollisuutta pitää työsuhteessa sellaista. Joo, asia ei ole ihan niin helppo kuin annoin ymmärtää mutta luulis työntekijääkin kiinnostavan nuo jutut, ellei täys tollo ole.
Eipä ole noin helppoa. Meilläkin yksi työntekijä sairasti pitkään ja lääkäri antoi hänelle aina pätkän sairauslomaa ja viikko työssä ja taas sairauslomaa. Tämä sairastelu maksoi firmalle melkein 19 tuhatta ja loput sai Kelalta.
Kela kyllä osaa pitää puolensa. Vihdoin sai sairauseläkkeen. Tällainen tapaus pistää työnantajan todella tiukalle kun Kela maksaa vain pienen osan kuluista.
Hoitoalalla tuo on todella yleistä. Vakituiset saikuttaa useamman kuukauden vuodessa ja homma pyörii sijaisilla.
Sitä se on kun ei päästetä eläkkeelle. Tuossa tapauksessa tk-eläke olisi varmaan aiheellinen.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jollain naisvaltaisella alalla. Siellä on tuollaisia suojatyöpaikkoja. Miesvaltaisella alalla olisi julmasti potkittu pois heti kun tuli 2 viikoksi töihin
Anteeksi? Meillä naisvaltaisessa hoitoalan suojatyöpsikolla annetaan vajaattökykyisille potkut, kuten minulle ja 4 muulle. Olemme tehneet 30 vuotta hoitajan työtä, ja työkyky mennyt työssä (tules- vaivat) ja kiitokseksi venymisestä ja paukkumisesta ttönantaja antoi potkut.
Että Älkää ihmetelkö, jos hoitajista on pula!
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalalla tuo on todella yleistä. Vakituiset saikuttaa useamman kuukauden vuodessa ja homma pyörii sijaisilla.
Pskat on. Meillä täällä suuressa sairaalassa annetaan potkut, kuten minulle. Työnantaja menee mieluummin oikeuteen.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se sulle ap kuuluu mitenkään jos työkaveri sairauslomalla! Todella ärsyttää tälläiset toisten asioihin nokkansa työntävät ihmiset!!
Hyvähän se on sanoa kun ei itse ole ollut tilanteessa, jossa saa hoitaa omien töidensä lisäksi myös saikuttajan työt. Ai miksikö? "Pirkko tulee ihan kohta takaisin töihin, yrittäkää venyä sen aikaa. Ai Pirkko ei vielä tulekaan, mutta kolmen kuukauden päästä sitten varmaan.... Ai Pirkko ei vielä tulekaan, mutta..."
Asiantuntijaorganisaatioon ei palkata apukäsiä minkään vuokrafirman kautta ja uuden työntekijän rekrytointiin ei anneta ylempää lupaa koska henkilömäärä on periaatteessa tapissa vaikka yksi onkin ollut pari vuotta putkeen poissa. Jopa tiimipäällikkö oli niin kypsä tilanteeseen että vaihtoi itse työpaikkaa koska tilanteelle ei voinut mitään vaikka olisi halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannattaisi olla sairaalle kateellinen. Sitä vaan mietin että miksi työnantaja ei ole jo eläkevakuutuksen kanssa junaillut työntekijälle eläkettä? Koska jos edellytykset on ettei työntekijä påalaa työtehtäviin eikä häntä voi sijoittaa toisiin tehtäviin niin työnantajalla ei ole velvollisuutta pitää työsuhteessa sellaista. Joo, asia ei ole ihan niin helppo kuin annoin ymmärtää mutta luulis työntekijääkin kiinnostavan nuo jutut, ellei täys tollo ole.
Eipä ole noin helppoa. Meilläkin yksi työntekijä sairasti pitkään ja lääkäri antoi hänelle aina pätkän sairauslomaa ja viikko työssä ja taas sairauslomaa. Tämä sairastelu maksoi firmalle melkein 19 tuhatta ja loput sai Kelalta.
Kela kyllä osaa pitää puolensa. Vihdoin sai sairauseläkkeen. Tällainen tapaus pistää työnantajan todella tiukalle kun Kela maksaa vain pienen osan kuluista.
Eikö työntekijä työssäoloviikkoina saanut aikaan mitään tuottavaa aikaiseksi? Mitä hän teki, istuiko päivät kahvihuoneessa?
Vierailija kirjoitti:
Sairauspäiväraha on 70% palkasta ja sitä maksetaan max vuoden
Ite olin just monta kuukautta saikulla ja palkka nettona 900 e/kk kun normaalisti 1800 e/kk eli kaukana on 70 % palkat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli myös sarjasaikuttaja, joka vihdoin kolmen vuoden poissaolon jälkeen irtisanottiin. Nuppiongelmat ovat siitä "kivoja", että kun niinhin vetoaa (todellisiin tai sepitettyihin), niin 3-12 kk paukahtaa saigonia kerralla "koska ahdistaa töihinpaluu".
En ymmärrä mitä kivaa on siinä että saikuttaa itsensä käytännössä aika varmasti työelämän ulkopuolelle tai ainakin jatkossa paljon normaalia pienemmille ansioille?
Työkkäri ei ahdistele ja sairasloman palkka ja tuet yhteensä suuremmat kuin työttömänä, hmmm..
Ongelmana on yleensä se, että työkykyä ei ole jäljellä, mutta vakuutusyhtiö hylkää eläkehakemukset. Tiedän yhden tapauksen, jossa vainajan omaiset saivat postissa hylkäävän eläkepäätöksen, jossa vainaja todettiin työkykyiseksi ja kehotettiin työkokeiluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvähän se on sanoa kun ei itse ole ollut tilanteessa, jossa saa hoitaa omien töidensä lisäksi myös saikuttajan työt. Ai miksikö? "Pirkko tulee ihan kohta takaisin töihin, yrittäkää venyä sen aikaa. Ai Pirkko ei vielä tulekaan, mutta kolmen kuukauden päästä sitten varmaan.... Ai Pirkko ei vielä tulekaan, mutta..."
Asiantuntijaorganisaatioon ei palkata apukäsiä minkään vuokrafirman kautta ja uuden työntekijän rekrytointiin ei anneta ylempää lupaa koska henkilömäärä on periaatteessa tapissa vaikka yksi onkin ollut pari vuotta putkeen poissa. Jopa tiimipäällikkö oli niin kypsä tilanteeseen että vaihtoi itse työpaikkaa koska tilanteelle ei voinut mitään vaikka olisi halunnut.
Jep, ja käytännössä nämä Pirkot on edelleen voimassaolevalla työsopimuksella, eli voivat vaikka CV:ssä väittää olleensa töissä tämän koko ajan, vs. työtön jolla on vain tyhjää aukkoa.
Jotenkin en ymmärrä noita mielipiteitä, joissa ajatellaan että sairaus on itse valittu juttu ja siitä voi päästä irti ihan vaan siten että itse päättää olla terve. Kyllä varmasti haluaisin minäkin päästä irti diabeteksesta, jatkuvista piikeistä ja verensokerien tarkkailusta. Kerropa sairaslomalaisten haukkuja millaisen päätöksentekokurssi minun pitäisi käydä, jotta saisin taas normaalit insuliinia tuottavat solut. Ilomielin kävisin sellaisen, ettei tarvitsisi säätää koko elämää lisäsairauksien pelossa. Nyt kun niitä lisäsairauksia on tullut sydämeen ja silmiin, masennuskin on seuralainen.
Keskity hoitamaan omat työsi, asia ei kuulu sinulle.
AP on ennenkin tehnyt aloituksia tästä samasta aiheesta, että.jonkun sortin pakkomielle asiaan on oltava. Mutta näitä kyyliähän työpaikoille mahtuu. Toisten työntekijöiden asiat kiinnostaa enemmän, kuin oman työn tekeminen.
Hän voi eläkkeellä tehdä töitä tulorajojen puitteissa menettämättä eläkettään. Ihmeellinen kaikki tai ei mitään asenne asioihin.