Työtön! mitä vastaat, jos sinulta kysellään mitä teet päivisin?
Mulla on töitä vaan viikko kuukaudesta ja yksi tuttu oli täällä eilen käymässä keskustelu meni jotenkin näin:
kaveri" Mitä teet yleensä päivisin"
minä" kaikkea mahdollista siivoan teen ruokaa, näen kavereita, poikaystävää opiskelen yms
kaveri" musta ei kyllä ois siihen, etten tekisi mitään"
minä" no onneksi on kavereita joita nähdä päivisin"
kaveri" onko sulla kavereilla paljon samoja tilanteita kui sulla, että pystytte nähdä päivisin"
olenko liika herkkä kun vähän tosta loukkaannuin? olen muutenkin masentunut, ahdistunut yms ja toi kysymys tuli ihan puun takaa ilman että edes puhuttiin mitään sitä ennen menin lukkoon :(
Musta toi mitä tekee on vähä kummallinen kysymys aikuiselta ihmiseltä. kaveri on kuitenkin pian 26 minä 23. Voi tiesti olla, että kaveri olisi omassa tilanteessaan harmistunut, koska hänen miehensä on todella paljon poissa reissussa yms ja kaveri aina kertoo kuinka käytännössä asuu yksin.
mitä te vastaatte?
Kommentit (24)
No ei tuosta tarvitse loukkaantua. Kaveri on varmaan ajatellut, että moni on kuitenkin päivisin töissä tai opiskelee tms. joten kyseli vaan, että onko sulla tuttuja samassa tilanteessa, jotta on seuraa myös arkipäivisin. Kyllä mä saatan esi. äitiyslomalla olevalta kysyä, onko sulla tuttuja samassa tilanteessa, jotta olisi päivälläkin seuraa.
Ei ihmiset ajattele noin pikkutarkasti sanomisiaan kuin mitä ap ajattelee. Suurin osa vaan turisee jotain. Kerro vaan reippaasti, mitä teet. Vaikka että käyt kaupassa ja ulkoilet ja käyt kirjastossa ja tapaat kavereita ja joskus vaan nautit siitä, että saa maata sohvalla rauhassa keskellä päivää. Ei sun tarvii millään tavalla hävetä sun elämää!
Etsin töitä, hoidan kotia ja lemmikit, teen ruokaa, leivon, pyykkään, ompelen (tuttavat ostavat ompelemiani laukkuja, lemmikinpetejä yms), kudon... Opettelen uusia taitoja, esim. opiskelen nettiopintoina avoimessa yliopistossa, luen paljon lehtiä jne.
Yritän tehdä mahdollisimman paljon kaikkea, etten ihan vain jämähtäisi kotiin :)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 13:17"]
Melko tyhjä elämä saa olla jos ainoa sisältö on työ. Jos ei työtä ole niin kuvitellaan että aika ei millään kulu jne. Mielestäni päivät ja viikot kuluvat liiankin nopeaan. Aikuisiällä ei ole tosiaan ollut obgelmaa etteikö aika kuluisi.
[/quote]
Nimenomaan. Olen ollut kohta vuoden työttömänä, enkä muista, että kertaakaan olisi ollut tylsää. Viikot vaan hujahtaa ohi. Onko jotkut vaan niin tottuneita siihen oravanpyörään, ettei muunlaista arkea voi kuvitellakaan?