Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sanoisit/reagoisit tuttavalle, joka on suoraan kopioinut sun koko kodin sisustuksen?

Vierailija
30.08.2021 |

Ja postailee tästä someen kuvia. Tekisi mieli kommentoida jotain että ei helvetti, olette sitten kopioineet meidän kodin, että eikö teillä todella ole omaa makua?!😳😱

Mutta ehkä sivuutamme koko asian, ja pistämme nämä ihmiset kategoriaan ”matkijat” . Tämä vaan on niin pelottavaa, että ei tätä todellakaan voi ottaa kehuna.

Nyt ei siis puhuta mistään Ikea-kodista että olisi samanlaiset lipastot ja matto. Ovat ottaneet kuvat meiltä joista kopioineet, koska jopa jalkalistat ovat ”sattumalta” ihan samat. 😳😱

Todella, todella selkäpiitä karmivaa🙁 Ikinä en ole elämässäni kokenut mitään vastaavaa.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kyllä vähän myötähäpeäisin kaverin puolesta. Onhan se aika noloa että on kaikki samat tavarat etsinyt ja ostanut itselleen ja kehtaa jopa tunnistettavasti esitellä sitä. Eikä ilmeisesti omaa minkäänlaista omaa, persoonallista tyyliä mikä on minusta aika ontto ajatus. Ehkei penaalin terävin kynä... Mutta porttikielto?

Vierailija
42/83 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti täällä on kaikilla aina niiiin uniikit ja persoonalliset kodit perittyine mittatilaushuonekaluineen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne useimmiten uniikit ole. Ilman mittatilauskalusteitakin.

Vierailija
44/83 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että hyvä maku, saittehan varmasti kopioitua kaikki?

Jos pyytäisi kylään, sanoisin että tuntuu ihan siltä että tuon kodin olenkin jo nähnyt! 😂

Meille en pyytäisi enää. Saati mökille. Varmaan seuraavaksi matkivat lapsenne vaatteet, autonne, kampauksesi tai vapaa-ajan kotinne😵‍💫

Vierailija
45/83 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että luulin että oltiin ystäviä, mutta pysytään näköjään jatkossakin tuttavuusasteella.

Vierailija
46/83 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee Ap pari tyttölasta, sitä hän ei pysty kopioida!

Vierailija
47/83 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä kyllä vähän myötähäpeäisin kaverin puolesta. Onhan se aika noloa että on kaikki samat tavarat etsinyt ja ostanut itselleen ja kehtaa jopa tunnistettavasti esitellä sitä. Eikä ilmeisesti omaa minkäänlaista omaa, persoonallista tyyliä mikä on minusta aika ontto ajatus. Ehkei penaalin terävin kynä... Mutta porttikielto?

Vähän häpeäisit?

Onhan tämä super noloa. Apn yhteiset tuttavat olivatkin kaikki jo tämän nolon matkimisen huomanneet, mutta itse sanoisin tästä heidän toiminnastaan avoimesti heti myös kaikille lähiseudun tutuille. Alkavat vaikuttaa kaikkien silmissä noloilta.

Vierailija
48/83 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suht mahdoton tilanne meidän kohdalla kun sisustus on hankittu lähinnä kirppareilta (ympäri Suomea) ja torista. Ollaan myös itse tehty.

Tuo matkimis juttu voi olla myös kiva asia? Pitää sinun tyylistäsi niin paljon että haluaa itsekin asua samanlaisessa kodissa.

Onhan se toki jossainmäärin myös lapsellista ja mielikuvituksetonta kopioida 100%.. eikö heillä muka oikeasti oli mitään omia ideoita toteutettuna?

Oli omia, mutta olivat niin rumia, joten käden käänteessä kävi tämä kopioiminen.

Vierailija
49/83 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei ole tapahtunut meille mutta olisin varmaan aika sanaton enkä pyytäisi sitä tuttavaaa enää kylään. Problem solved.

Juuri tältä meistä tuntui. Sanaton ja shokissa. Luulimme näistä ihmisistä hieman enemmän…

Ap

Mitä päätitte tehdä? Itse olen huomannut että pikkusiskoni ottaa vaikutteita omasta sisustuksestani mutta hän on sen verran fiksu ettei suoraan kopioisi. Täytyy sanoa että olen jopa immarreltu koska siskoni pitää tyylistäni. Kopioin itsekin mistä vaan saatan saada ideoita tai kivoja sisustusratkaisuja, toisaalta en voisi mitenkään kopioida kenenkään kotia niin prikulleen että kukaan arvaisi sen olevan heidän kotinsa kopio. Itse olen aivan tyytyväinen Ikea/Jysk-sisustukseeni jota olen höystänyt muutamalla ainutlaatuisella perintötavaralla ja maalauksella, eli tusinakoti siinä missä muidenkin kodit ovat.

Toisen kotia en ikinä lähde arvostelemaan, pidän muiden koteja ja esim sisustusratkaisuja hyvin kiinnostavina ja mielelläni katson kuinka muut kotinsa laittavat.

Vierailija
50/83 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita siihen postauksen alle vaikka että näyttääpä tutulta ja kuva omasta kämpästänne.

Sitten annat välien viilentyä, ja lopetat yksityiselämänne ja kotinne kuvien julkaisun.

Vierailija
51/83 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa käytöstä, mutta ei nyt välttämättä mitään juuri teitä vastaan suunnattua psykopaattitoimintaa. Ehkä on vain tykätty että onpa hieno sisustus, tehdäänkö meillekin tällainen.

Vierailija
52/83 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämmöinen ihminen edes KEHTAA käskeä teitä kylään? Itse en kehtaisi, jos olisin kohdellut ystävääni näin. Ei varmaan kovin korkea fiilis Aplla🙁

Vierailija
53/83 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoa käytöstä, mutta ei nyt välttämättä mitään juuri teitä vastaan suunnattua psykopaattitoimintaa. Ehkä on vain tykätty että onpa hieno sisustus, tehdäänkö meillekin tällainen.

Psykopaattia= kopioida täysin

Huonoa käytöstä olisi= kopioida osittain

Psykopaattista on se että tekivät selän takana ja sitten esitellään someen.

Todellinen ystävähän sanoo avoimesti, ”hei, ihastuimme ja kopioimme”

Vierailija
54/83 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pitäisi sanoa?

Jotenkin lapsen tasoiset ongelmat sinulla, samoin tyylisi kirjoittaa emojeita myöten kuin jonkun vajaaälyisen.

Lapsen tasoista on matkia toisen koti. Piste.

Lapsen tasoista ylipäätään käyttää tuollaista sanaa kuin ”matkiminen”.

Ja vain lapsen tasoinen vajaamielinen eli kehittymätön aikuinen ei ymmärrä, ettei hän sisustuksineen ole millään tavalla uniikki yksilö.

Vierailija
55/83 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis trollaatteko näin tylsällä aiheella, vai elättekö oikeesti tuollaisessa maailmassa jossa mietitään jotain kaverin sisustusta ja matkimisia?

Vierailija
56/83 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi se kieltämättä erikoista, mutta ottaisin ehkä kohteliaisuutena, että he pitivät sisustuksestani niin paljon. Sen jälkeen unohtaisin asian. Loppujen lopuksi useimmat kodit ovat aika samanlaisia, eikä minun elämääni vaikuta se, minkä näköisiä koteja muilla ihmisillä on. En myöskään kuvaile kotiani instaan ja koe tarvitsevani sellaista pätemistä sillä saralla, mutta ap:lle se tuntuu olevan tuossa se pääasia.

Vierailija
57/83 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt AP mistä ne teidän kämpän kamat on hankittu?

Vierailija
58/83 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole niin uniikki kuin kuvittelet. Jos etsit, löydät instagramista satoja samanlaisia.

Kyllä on olemassa omalaatuisiakin sisustuksia. Ei kaikki täällä kirjoittelevat ole massan mukana menijöitä.

Kyllä se nyt vaan on tilastollinen fakta, että samanlaisia koteja löytyy muiltakin ellette ole itse tehneet ja silloinkin samankaltaisia huonekaluja löytyy muiltakin. Mutta onhan se kiva, että teiltä löytyy edes joku ominaisuus, jonka avulla voitte kohottaa itsenne vähän paremmaksi kuin muut.

Jotenkin viihdyttävää aina lukea näitä sisustusketjuja, joissa aina haukutaan toisten valkoiset sisustukset ja sanotaan heitä massan mukana menijöiksi. Ei se, että teillä on esimerkiksi punainen nahkasohva tee teidän sisustuksesta mitään supererikoista ja uniikkia. Mun mielestä sisustuksella voi alkaa päteä siinä vaiheessa, kun asuu esimerkiksi 1700-luvulta peräisin olevassa kartanossa, jossa on vielä kyseisen aikakauden sisustus.

-eri

Vierailija
59/83 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pitäisi sanoa?

Jotenkin lapsen tasoiset ongelmat sinulla, samoin tyylisi kirjoittaa emojeita myöten kuin jonkun vajaaälyisen.

Lapsen tasoista on matkia toisen koti. Piste.

Lapsen tasoista ylipäätään käyttää tuollaista sanaa kuin ”matkiminen”.

Ja vain lapsen tasoinen vajaamielinen eli kehittymätön aikuinen ei ymmärrä, ettei hän sisustuksineen ole millään tavalla uniikki yksilö.

Montako kertaa aiot vielä kirjoittaa sepustuksen, jossa käytät samoja termejä Apn haukkumiseen mm lapsen tasoinen, vajaamielinen? Vaikutat itse juuri tältä. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa…auuuuuuuu!

Vierailija
60/83 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti täällä on kaikilla aina niiiin uniikit ja persoonalliset kodit perittyine mittatilaushuonekaluineen..

Vai oiskohan että just ne ihmiset kommentoi tällaisiin ketjuihin? En tiedä miksi itse sanoisin täällä Ikea-sisustuksestani yhtään mitään, eihän se toisi mitään lisäarvoa keskusteluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi