Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini vaatii siskoani ostamaan hänen asuntonsa

Vierailija
02.10.2014 |

Eli 52-vuotias äitini vaatii että 19-vuotias juuri ammattikoulusta valmistunut TYÖTÖN siskoni ostaa meidän lapsuudenkotimme, jonka arvo on n. 300 000€. Äitini ei ole mikään köyhä, käy töissä ja on hyväkuntoinen. 

Mikä parasta, minun ja sisareni isä on kuollut, joten omistamme jo puolet asunnosta. Siltikin äitini on aikanaan heittänyt minut ulos tästä kodistaan ja nyt aikoo tehdä saman siskolleni ellei hän lunasta koko asuntoa. Vaikka hän ei voi siskoani (kuten minuakaan) varsinaisesti häätää, hän tekee omalla käytöksellään asunnosta asumiskelvottoman.

En vaan voi uskoa että äitini on noin ahne! Lisäksi äitini on ottanut rahaa minun ja siskoni perinnöistä molemmilta n. 10 000€. Siskoni edunvalvoja teki oikeusjutun äitiä vastaan ja äiti joutui maksamaan siskolleni. Minä taasen en osaa enkä KEHTAA sitä äidilleni tehdä. Haluaisin muutenkin häneltä hyväksyntää, mutta kaikki mitä teen on väärin.

Ja edelleenkin vaikka elimme rikkaan lapsuuden, uusiin vaatteisiin ei ole koskaan ollut varaa. Kun äitini on kulkenut minun ja siskoni rahoilla ostetuissa nahkasaappaissa, merkkivaatteissa ja ostannut merkkikosmetiikkaa, etenkin minä olen päässyt nauttimaan liian pienistä, rikkinäisistä vaatteista (vaatteita ostetiin kerran vuodessa) eikä äiti koskaan suostunut ostamaan minulle B-kuppia isompia rintaliivejä ( ei voi olla niin isot rinnat, et osaa ostaa itse sopivia). Kokoni on 70H.. 

Anteeksi että avaudun mutta en vaan voi ymmärtää äitiäni!!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vanhemmat vain ovat ahneita kusipäitä. Valitettavasti omanikin. Tee se oikeusjuttu myös siitä kymppitonnista, älä ajattele kehtaamista.

Vierailija
2/10 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä myös, että tee ihmeessä oikeusjuttu sehän on petos, kyllä kehtaat ja nouset nyt vastaan paska-äitiäsi, joka tuntuu kehtaavan yhtä ja toista. Älä alistu itsekkäälle ämmälle enää! Ota myös selvää perintökaaresta ja pesänjaosta ja esim. osittaisesta pesänjaosta, käy helposti netistä.

Olen itse isäni kuolinpesän osakas.

Miten äitisi on päässyt rahoihinne käsiksi? Ovatko ne edelleen isäsi nimissä olevalla tilillä, johon äidilläsi on käyttöoikeus vai miten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistatte asunnosta yhdessä siskon kanssa siis puolet. Pyytäkää kiinteistönvälittäjiä arvioimaan asunnon myyntihinta ja laittakaa se myyntiin. Äiti ostakoon teidät siitä ulos, jos niin haluaa ja jos ei halua, niin hankkikoon itselleen uuden asuinpaikan. Ehdottakaa tätä vaihtoehtoa äidillenne. Hänellä on ehkä elinikäinen asumisoikeus vai onko? Ottakaa ainakin muu omaisuus haltuunne, ettei äiti tuhlaa esim tilillä olevia perintörahojanne. Oikeusjuttu siitä 10 000, jonka hän jo otti ilman oikeutta.

Vierailija
4/10 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äidillä on talossa lesken asumisoikeus, niin tietenkään ette osta hänen osuuttaan.... silloinhan hän vain saisi teiltä rahaa ja jatkaisi asumista ilmaiseksi.

Jos äiti haluaa talosta eroon ja muuttaa muualle, niin talo yleiseen myyntiin ja rahat jakoon.

Vierailija
5/10 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoa ei voi vaatia myytäväksi, jos leski ei halua sieltä muuttaa. Tuskin muuttaisi pois siinäkään tapauksessa vaikka ap:n sisko ostaisi asunnon itselleen.

Perintörahojen kavalluksesta en päästäisi äitiä kiitoksilla ja hakisi vieläkin hyväksyntää. Lopeta tuollainen kumartelu, jos äitisi ei ole tähän mennessä sinua hyväksynyt eikä arvostanut, sitä ei tule tapahtumaan myöhemminkään. Vika ei ole sinussa vaan äidissä, normaali ihminen ei käyttäydy tuolla tavoin!

Vierailija
6/10 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläsi kuulostaa olevan psyykkisiä ongelmia. Mutta älä sääli, vaan pidä itsestäsi huoli. Ja välit kunnossa siskoon, älä päästä pahoja puheita välillenne!

Äitisi hyväksyntää et välttämättä (ensin kirjoitin todennäköisesti, en kuitenkaan tunne teitä) koskaan tule saamaan, on parasta siksi hyväksyä itsensä. Olisiko teillä siskon kanssa mahdollista muuttaa esim. yhdessä toiseen asuntoon?

Vierailija
7/10 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista periä se 10.000 euroa ajoissa, muuten "velka" voi vanhentua. Jos vanhentumisaika sen sallii, niin käsittele summaa sitten vaikka korottomana lainana jos et kehtaa syyttää kavalluksesta. Se 10.000 euroa voi olla tulevaisuudessa todella merkittävä summa sinulle esim. työttömyyden, sairauden, yllättävien hankintojen, vahingonkorvausmvaatimuksen tms sattuessa. 

Vierailija
8/10 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uhkaa tehdä asunnosta toimillaan asumiskelvottoman OTTAKAA YHTEYS JURISTIIN! Vaikka hänellä olisi lesken asumisoikeus, niin hänellä ei ole oikeutta pilata teidän perintönne....! Omakotitalon saa hetkessä ns. arvottomaksi jos siitä ei huolehti (homehtuu jne.) Kannattaa NYT katkaista välit äitiin, mene terapiaan jossa käydään asioita läpi, tuollainen käytös EI OLE NORMAALIA. Ja äitisi EI TULE koskaan muuttumaan...!

Vaikka olisit miten hyvä häntä kohtaan niin pelkkää p*skaa tulet saamaan niskaan. Sinä ansaitset parempaa, laita äitisi ahtaalle, vaadi mm. niitä huijattuja rahoja itsellesi. Älkääkä siskosi kanssa tehkö MITÄÄN sopimuksia ennen kun joku lakimies on ne läpi lukenut, sanomattakin on selvää että äitinne koittaa teitä huijata jatkossakin. Hyvä esimerkki on tuo asuntoasia: mitä jos siskosi ostaa asunnon (joka on jo hänen osittain!) ja äitisi lesken oikeuksiin vedoten jää siihen asumaan? Siskosi ns. lahjoittaisi 300´000€ äidillesi saamatta yhtään mitään...

Vierailija
9/10 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ymmärtää että äitisi on kasvattanut teistä tahdottomia vässyköitä mutta aikuisena ihmisenä sinulla on vastuu omasta hyvinvoinnista ja omaisuudesta.

Jos sinulla ei ole oikeaa tietoa ja rahaa niin ota yhteys vaikka oikeusaputoimistoon että saat tietoa kuinka ne asiat pitää hoitaa ettei sinua ja siskoasi höynäytetä ja alisteta. PIDÄ PUOLESI!

Ja mitään hyväksyntää ja hyvää äiti-suhdetta on turha toivoa sillä äitisi ei ole normaali eikä sellaiseen kykene ja sen kun ymmärrät mahdollisimman nopeasti niin säästyt monelta murheelta!

Vierailija
10/10 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni siskosi voi halutessaan ostaa asunnon, jos äiti muuttaa siitä pois. Silloinhan sisko maksaisi äidille 150 000 ja sinulle 75 000, koska omistaa jo nyt 75 000 arvosta asuntoa. Muuten ette voi myydä asuntoa lesken alta.