Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lapsellista, jos 24 v käyttää hupparia koulussa tai töissä?

Vierailija
29.08.2021 |

Ja siis koululla viittaan ammattikorkeaan tai yliopistoon.

Himottaisi tilata yksi huppari alesta, mutta omistan jo 4 hupparia ennestään ja mietin, kehtaako niitä käyttää kodin ulkopuolella tämän ikäisenä?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niitäkin on eri tyylisiä.

Ja riippuu myös missä olet töissä. Koulussa ei ole mitään väliä mitä on päällä.

Vierailija
42/63 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huppari on ihan yleinen kaikkialla maailmassa, normaali arkivaate. Sopii farkkujen kanssa hyvin.

Ihan normaali vapaa-ajan asuste, muttei työasu todellakaan. Kaiken lisäksi huppari on yleensä ruma, epäkäytännöllinen ja sukupuoleton vaatekappale. Ehkä jossain maaseudulla se on normaali arkibaate, muttei se tee siitä tyylikästä tai suositeltavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se huppu on pään yli vedettynä ja itse luimistelee siellä sisällä, niin on.

Vierailija
44/63 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin hupparia ja farkkuja kun vielä olin duunissa eli noin 63v asti.

En joka päivä , mutta usein.

Vierailija
45/63 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista on ainoastaan alkaa miettimään tuollaista.

Vierailija
46/63 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hemmetti edes keksi, että se on muka vain lasten ja nuorten vaate??!  Ja hupparihan on keksitty jo vuonna...

Vierailija
47/63 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin kolmenkymmenen kohdalla että itselleni isorintaisena jakku tai bleiseri on paljon pukevamman ja ryhdikkäämmän näköinen kuin huppari.

Vierailija
48/63 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse huomasin kolmenkymmenen kohdalla että itselleni isorintaisena jakku tai bleiseri on paljon pukevamman ja ryhdikkäämmän näköinen kuin huppari.

Kuinka täysin itsestäänselvyyden huomaamiseen meni 30 vuotta?

Vierailija
49/63 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei kannata nuorena alkaa pukeutua kuin keski-ikäiset

Miten keski-ikäiset pukeutuvat?

Mä olen useinkin toimistolla hupparissa ja farkuissa.

Hupparini on merinovillaa, yksivärinen ja ilman printtejä. Teinitytölläni on samanlainen, eri värinen vain.

N49

Vierailija
50/63 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei kannata nuorena alkaa pukeutua kuin keski-ikäiset

Miten keski-ikäiset pukeutuvat?

Tilanteen mukaan, koska ei tarvitse enää välittää muiden mielipiteistä.

Vierailija
51/63 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minä taas ryhdikkäänä ja pienirintaisena huomasin, että huppari antaa paljon rennomman fiiliksen itsellenikin kuin jakku tai bleiseri.

T. vuosikymmeniä jakuissa pipoa kiristellyt

Vierailija
52/63 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsellista. Lapsellista on valittaa siitä kun joku toinen käyttää "aikuisena" hupparia.

Vierailija
53/63 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali vapaa-ajan asuste, muttei työasu todellakaan. Kaiken lisäksi huppari on yleensä ruma, epäkäytännöllinen ja sukupuoleton vaatekappale. Ehkä jossain maaseudulla se on normaali arkibaate, muttei se tee siitä tyylikästä tai suositeltavaa.

Siinä on taas yksi landetaustaansa häpeävä ja piilotteleva junantuoma joka yrittää uskotella olevansa niin suurkaupungin kasvatti että paljasjalkaisia naurattaa jo muuallakin kuin selän takana.

Suomalaiset ovat aina pukeutuneet vaatteisiin jotka tuntuvat mukavalta päällä ja ovat käytännöllisiä sekä edullisia.

Hupparit ovat mitä suurimmassa määrin tätä ja nykyään normaali työasu vaikka IT-firmoissa sillä koulutus- ja palkkatasolla johon et tule koskaan yltämään.

Vierailija
54/63 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta on lapsellista miettiä ja murehtia pukeutumistaan. 

Vierailija
55/63 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huppari on ihan yleinen kaikkialla maailmassa, normaali arkivaate. Sopii farkkujen kanssa hyvin.

Huppari epäkäytännöllinen? Siinähän yhdistyvät kaikki hyvät puolet.

Vierailija
56/63 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olen siis nainen, jos sillä merkitystä. Tykkään kyllä pukeutua vähän ns. naisellisempiinkin vaatteisiin, mutta jotenkin nyt uudestaan pitkän ajan jälkeen olen hurahtanut huppareihin, kun ovat niin rentoja ja lämpimiä päällä.

- Ap

Voi pitää ainakin tuon ikäisenä ja koulussa ehdottomasti, ei mitään ongelmaa. Jos vaikka 40-50v ikäisenä pitää esim. jossain toimistotyössä niin se voi alkaa näyttää vähän hassuta/tavallaan liian nuorekkaalta.

Mutta ei kannata nuorena alkaa pukeutua kuin keski-ikäiset ellei halua jostain syystä sellaiselta näyttää ja kukapa nyt haluaisi, ainakaan jos opiskelupiireistä puhutaan. Meillä töissä kuulin jokin aika sitten erään miehen olevan 26 vuotias kahvihuonekeskustelussa kun pukeutumisen ja hiustyylin perusteella voisi olla vaikka 56 ja "lihastakin" on kertynyt niin luulin tätä oikeasti pikemminkin nelikymppiseksi :O

Minun 43-vuotias työkaverini on joka päivä töissä huppari yllään. Ja pankissa ollaan.

En ole koskaan nähnyt hänellä muuta yläosaa.

Vierailija
57/63 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 77-vuotiaalle isälleni hupparin. Eli et ole liian vanha.

Vierailija
58/63 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista on.

Vierailija
59/63 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ystäväni luona vierailulla parin vuoden tauon jälkeen ja järkytyin... Ystäväni murrosiän ohittanut poika, jonka olin viimeksi nähnyt kauan sitten, oli muuttunut tunnistamattomaksi. Hän tuli minua käytävässä vastaan pitkänä ja synkkänä, musta huppu pään yli vedettynä. Järkyttyneenä yritin tervehtiä... Kohtasin syvältä hupparin sisältä tummat silmänalut, ja hiljainen "mo" kuului hupun uumenista... Sinä iltana emme saaneet poikaa enää puhumaan, kun hän istui kyyristyneenä tietokoneelleen... Olin tolaltani...

Vierailija
60/63 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän toimarikin on välillä hupparissa töissä. Joo, IT-firma on. Ite harvemmin, koska olen goottityylin ystävä ja sellainen corporate goth-tyyli töissä on kiva. Olen 42-vuotias, jos sillä nyt on mitään merkitystä tässä.