Kuinkas moni teistä on käyttäny Lidlin koronatestiä suuntaa-antavana?
Itse käyttänyt kerran. Lämpö nousi ja nenä vuosi, sama oli ollut 1,5 viikkoa aikaisemmin, silloin terkkarin koronatesti nega.
Sillä toisella kertaa en kertakaikkiaan halunnut taas soittaa terkkariin koronatestistä, koska olin ollut reilua viikkoa ennen terkkarin testissä. Vuoden mittaan tullut ravattua jo 5 kertaa, koska lapset raahaavat tauteja koulusta.
15 min.ja testitulos oli siinä. Nega.
Testin tarkkuus ja herkkyys ihan tarpeeksi hyvät, koska oireita mulle oli ehtinyt kertyä.
Voi kun kehitettäisiin nopeita ja tarkkoja testauksia lisää. Jos menee terkkariin, saa ajan vasta seuraavalle päivälle, sitten odota 1-2 vrk testitulosta. Se tekee 2-3 saikkupäivää töistä. Toki, et tule niin tartuttaneeksi muita, kun olet motissa.
Kommentit (17)
Käytän market-testejä ainoastaan. Viralliset liian kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kallis "virallinen" testi?
Onko muuten eroa luotettavuudessa jollain S-marketin ja Lidlin testeillä?
Vierailija kirjoitti:
Virallinen testihän on ilmainen.... Ellet yksityisellä ravaa.
En ole ostanut Lidlin testiä, ostin citymarketista. (sama testi taitaa olla, bolson) :)
Yleensä olen ottanut muutaman oluen suuntaa-antavana.
M44
Itse kävin työterveydessä eikä maksanu mitään.
1 kotitestin hinnaksi tulee 6 euroa. Se on pieni hinta siitä varmuuden saamisesta silloin jos on pienet oireet. Jos tulee jokin pieni, epämääräinen oire (esim.päänsärky), joka menee kohta pois, niin ei tarvitse kolmea työpäivää uhrata terveyskeskuksen testiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin työterveydessä eikä maksanu mitään.
Meilläpäin työterveyden näytteenotto on yli tunnin ajomatkan päässä ja puhelinlinjat ruuhkaiset. Lidl on lähempänä, pistää vaikka puolison hakemaan testi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virallinen testihän on ilmainen.... Ellet yksityisellä ravaa.
En ole ostanut Lidlin testiä, ostin citymarketista. (sama testi taitaa olla, bolson) :)
Ja sitten jos yskin tms. sut lynkataan bussissa kun sinne lähdetty kipeenä tartuttamaan.
Voikohan saada paremman tuloksen, jos ryystää syvältä klimpin ja työntää puikon sen keskelle?
Vierailija kirjoitti:
Voikohan saada paremman tuloksen, jos ryystää syvältä klimpin ja työntää puikon sen keskelle?
En tiedä. Mua ainakin se itsetesti-puikko kutittaa ja aivastan semmoisen 5-6 aivastuksen sarjan, joten nenässä on testimatskua...:)
Aion hommata niitä flunssakauden varalle. Sairastan paljon talven mittaan, enkä halua kuormittaa terveyskeskusta tavisflunssillani jatkuvasti...
Olen nyt käyttänyt kaksi kertaa. Sairastan jatkuvasti pieniä flunssia (juu, on tutkittu ja ei ole löytynyt syytä, mun pitäisi olla terve kuin pukki). En kertakaikkiaan halua/kehtaa olla koko ajan pois töistä. Kun oireena on ollut vain väsymys ja lievä kurkkukipu, olen tehnyt testin, saanut negan ja mennyt töihin ffp2-suojan kanssa.
En tarvi testejä. Jos olen sairas, niin olen kotona ja sairastan. Kyllä ihminen itse tuntee, onko sairas vai terve.
Ei se testi mua paranna jos tulee korona, eli en testaa ollenkaan.
Olen testannut Prisman testillä, kun on ollut niin lievät oireet, ettei Omaolo ole suositellut testiä. Jos olisi sellaiset oireet, että Omaolo suosittaa testiinmenoa, menisin oikeaan testiin. Onhan se oikea luotettavampi ja lisäksi se on ilmainen. Ihmettelenkin että miten joku on onnistunut löytämään maksullisen koronatestin Suomenmaasta, kun julkinen terveydenhuolto tuottaa joka puolella testejä ilmaiseksi.
Tekisin niitä kotitestejä kyllä siinäkin tapauksessa, että joku perheenjäsen joutuisi karanteeniin, ja viralliseen testiin olisi vielä aikaa.
Keväällä kun oli nuhaa ja yskää, ja seuraavana päivänä tarkoitus lähteä viikonlopuksi reissuun, kävin ostamassa ja tein testin. Tulos negatiivinen. Pari päivää myöhemmin reissun aikana tuli jo selkeitä koronaoireita ja menin heti kotiin tultua viralliseen testiin jonka tulos oli positiivinen. Seuraavana päivänä kokeilin uudestaan kotitestiä, ja nyt sekin näytti plussaa. Joko eka testi ei onnistunut (tuli kyllä se yksi viiva), tai sitten on tosi tarkka ajoituksen suhteen.
Testejä pitäisi kehittää helpommiksi, nopeammiksi ja tarkemmiksi.
Vähän kuin raskaustesti: niin iso asia ilmoitetaan niin pienessä tikussa, ja raskaustesti ei anna väärää negaa.