Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko kassalla kortilla maksettaessa oikeasti sanoa "kiitos" hinnan kuultua??

Vierailija
01.10.2014 |

Olen törmännyt tähän jatkuvasti ja aika huvittavaa. Asiakas odottaa kortin kanssa milloin myyjä sanoo hinnan ja sitten sanoo kiitos asettaessa kortin koneeseen. :D mistä tällanen tapa on tullu ihmisille?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kohteliaisuutta ja hyviä tapoja voi olla liikaa?

Vierailija
2/78 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen noin. Minusta olisi todella omituista olla vastaamatta ihmiselle, joka puhuu minulle. Enpä ole parempaakaan vastausta keksinyt. "Niinkö paljon" vois tietenkin olla yksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:41"]

Mä teen noin. Minusta olisi todella omituista olla vastaamatta ihmiselle, joka puhuu minulle. Enpä ole parempaakaan vastausta keksinyt. "Niinkö paljon" vois tietenkin olla yksi.

[/quote]

Mä sanon aina vain "Joo".

Vierailija
4/78 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua, toivottavasti tämä on trolli. Siis kiittäminen on tapa, joka on tullut meille 1900-luvun ihmisille koti- ja koulukasvatuksesta. Emme osaa pitää ihmisiä koneina.

Vierailija
5/78 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tuumaan taas että VITTU ETTÄ ON KALLISTA!

Vierailija
6/78 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon aina että "joo mä maksan kortilla".

Vierailija
7/78 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en sano kyllä tuossa tilanteessa mitään, lykkään vaan kortin koneeseen ja maksan. Kiitän sitten, kun myyjä ojentaa kuitin.

Vierailija
8/78 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mä teen noin. Minusta olisi todella omituista olla vastaamatta ihmiselle, joka puhuu minulle. Enpä ole parempaakaan vastausta keksinyt. "Niinkö paljon" vois tietenkin olla yksi." - Täällä yksi, joka myös kiittää ja sanoo kiitos tuossa tilanteessa. Jos nyt ajattelen, että mitä tuolloin teen, niin (ka ) ninä kiitän samalla, myös mahdollisuudesta maksaa kortilla. Yritän myös olla sen verta skarppi, että puhuttelen myyjää en kortinmaksu laitetta. Pienet sanat, peient sanat ja teot tekevät minusta yhteiselosta paljon mukavampaa. Se, että sanoo kiitos, ehkä liian usein, tai vähän hassuissa kohdin on pienempi paha, kuin ettei kiittäisi lainkaan. Kiitos taas, kun sain viisastella.         

Vierailija
9/78 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha,en oo ennen tajunutkaan että myös mä teen niin :D eihän siinä oo mitää järkeä haha

Vierailija
10/78 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on kiva tapa. Se kiitos ei tuossa tarkoita mitään valtaisaa kiitollisuutta, vaan on tavallaan kohtelias kuittaus "kiitti, kuulin."

Sama kuin myyjä kuittaa "kiitos" kun korttimaksu on tapahtunut. Ei sekään tarkoita että "valtaisa kiitos sinulle siitä että annat rahasi meille" vaan tarkoittaa että "kiitti, maksu valmis kortilta, voit ottaa pois"

Nuo kohteliaisuudet rytmittää sitä keskustelua ja näin parantaa sitä kommunikointia.

Vierailija
11/78 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kiittäny.

Vierailija
12/78 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kyllä sano mitään, kiitän kuitin saadessani kassatapahtuman päätteeksi.

Vierailija
13/78 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niinkö paljon" hahhahhaa! Alankin sanomaan ton tästä lähtien aina! Oon miettinytkin välillä, että mitä pirua tohon vastaisi nykyään.

Vierailija
14/78 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:41"]

[/quote]

Mä sanon aina vain "Joo".
[/quote]

Sama.

Vierailija
15/78 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en sano tuossa vaiheessa mitään, tai jos myyjä ei huomaa että maksan kortilla, niin sanon maksavani kortilla. Vaikken sano mitään, niin hymyilen ja nyökkään kassalle ja yritän sillä kommunikoida, että kuulin mitä kassa sanoi. Kuitenkin parin sekunnin päästä saan kuitin käteen ja kiitän silloin, joten tuntuisi jotenkin epäluontevalta kiittää jo siinä hintavaiheessa.

Vierailija
16/78 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulla on tapana sanoa "kiitos" asioinnin yhteydessä vain kerran, eli vasta ihan lopuksi, kun saan kuitin (tai käteisellä maksaessa mahdollisesti myös vaihtorahat). Jos en ota kuittia, niin sanon "ei kiitos", eräänlaista kiittämistä sekin. Tuntuisi oudolta kiittää kesken palvelun vain jossain ns. turhassa kohdassa tai sitten toistella kiitosta överisti eri vaiheissa, aivan kuin kassatäti tekisi elämää mullistavan palveluksen. Kiitos sopii mielestäni loppuun, koska silloin kiittää tavallaan koko palvelusta kerrallaan.

Hinnan kuulemisesta kiittämisessä ei mun mielestä oo mitään logiikkaa.

Vierailija
17/78 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanooko nämä kiittäjät kiitoksen myös maksaessaan käteisellä? Eihän siinä ole mitään järkeä.

"15,40."

"Kiitos. Ole hyvä"

"Kiitos. Ole hyvä."

"Kiitos."

Vierailija
18/78 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon joo tai en mitään. Tuntuisi kummalliselta sanoa kiitos sitten heti uudestaan, kun kassa antaa kuitin.

Vierailija
19/78 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kiitos kun kerroit

- Kiitos tiedosta

Vierailija
20/78 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas totean että "Minulla on varaa maksaa käteisellä rahalla".

Kiittäminen kuuluu sitä paitsi sille joka saa, eli kaupan edustajalle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme