Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri jäi työttömäksi

Vierailija
01.10.2014 |

Eikä suostu lähtemään kotikunnasta, missä heikko työllisyystilanne, mihinkään. Nuorin lapsikin muutti opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, joten ei ole estettä ja eronnut on.  Ehkä ymmärtäisin muuten, mutta kun tämä oli kovaan ääneen vielä vuosi sitten julistamassa, että hänen mielestään työttömien pitää tehdä sitä ja tätä, kuten esimerkiksi lähteä työn perässä. Niinpä tuo nyt kummasti unohtui samantien. Ei ole ensimmäinen tapaus. Joskus huomaa, että tietyt vakionimimerkit häviävät työttömiä haukkuvista keskusteluista, joissa he ovat samalla nimimerkillä vuosia pauhanneet. Olen epäillyt, että ovat jääneet itse työttömiksi. Paljon on työttömäksi joutunut nyt lähiaikoina sellaista väkeä, joka on ollut varma, että saa töitä halutessaan. Ehkä joskus, mutta ei se vähällä tule. Minä olen töissä, kun muutin työn perässä. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 18:58"]

Jos työpaikkoja on kymmenen kertaa vähemmän kuin työttömiä, niin opetelkaa laskemaan.... ei löydy kaikille, moni todella hyväkin tyyppi jää näissä kisoissa usein pistesijoille, ja muu ei merkkaa, kuin se kultamitali...

[/quote]

No tämän aloituksen pointti oli, että kaveri, joka aikaisemmin oli kovin sanoin arvostelemassa ja neuvomassa työttömiä, ei nyt tee yhtäkään niistä asioista mitä silloin uhkasi, että tekisi jos on työtön. Mutta masentunuthan sellainen tyyppi varmaan on, joka löytää itsensä samasta joukosta, joka hänen mielestään oli ennen juoppoa, laiskaa, saamatonta....
[/quote]

aivan, kommentoinkin noille pylväspyhimyksille...

Vierailija
2/13 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 18:58"]

Jos työpaikkoja on kymmenen kertaa vähemmän kuin työttömiä, niin opetelkaa laskemaan.... ei löydy kaikille, moni todella hyväkin tyyppi jää näissä kisoissa usein pistesijoille, ja muu ei merkkaa, kuin se kultamitali...

[/quote]

Ei työpaikkoja ole ''kymmenen kertaa vähemmän'', vaan kymmenesosa työttömien määrästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:05"]

[/quote]

Ei työpaikkoja ole ''kymmenen kertaa vähemmän'', vaan kymmenesosa työttömien määrästä.

[/quote]

On se hyvä että puututaan olennaiseen.

Vierailija
4/13 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 19:03"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 18:33"]Ja paskat! Työttömyys on aina oma valinta ja johtuu vain siitä että kela ja sossu jakavat ilmaista rahaa. Kummasti alkaisi loispummeille työnteko maittamaan jos nämä tuet poistettaisiin. [/quote] 54 hakemusta - ei työpaikkaa. Viimeisestä, 55. hakemuksesta poiki 6kk määräaikainen sopimus palkkatuella, johon siihenkään ei määrärahojen vuoksi saa jatkoa ennen tammikuuta. Siinä sulle "vaapaehtoisesti työttömistä".. Ja kyllä, olen ihan normaali 23 vuotias nätti ja fiksu tyttö, jolla ei ikävä kyllä ole tutkintoa kokonaan suoritettu joten siksipä eivät MIHINKÄÄN töihin ottaneet (kaupan kassa, avustustyöt jnejne). Jokapaikasta valiteltiin kun ei oo työkokemusta kun pikkupätkiä - mistä niitä tähän ikään olis ehtiny siunautua kun olin 19 koulun keskeyttäessäni ja sen jälkeen olen tehnyy pätkätöitä kun ei mistään pidempää sopparia saa! Vituttaa tollaset vakkariduunin omaavat juipit jotka eivät ymmärrä, ettei se työpaikka tule edes vaikka haluaisi.

[/quote]

Kannattaisko hommata se ammatti ja lopettaa ruikuttaminen? Jos jaksaa tehdä töitä, niin sitten jaksaa opiskellakkin.

Nimim. 25-vuotias pirun ruma akka, jolla on ammatti taskussa ja aina saanut töitä, vaikka olen omatoimisesti vanhasta paikasta lähtenyt. Vituttaako sua, että olen aina saanut suoraan vakituisen duunin, tehnyt sitä aikani, kyllästynyt ja lopettanut työt. Sitten lomaa hetki, uutta matoa koukkuun ja taas on uusi vakkaripaikka alla. Katsos kun joillakin vain on sitä jotain, että saa muutakin kun vain pätkää ;)

Vierailija
5/13 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paskat! Työttömyys on aina oma valinta ja johtuu vain siitä että kela ja sossu jakavat ilmaista rahaa. Kummasti alkaisi loispummeille työnteko maittamaan jos nämä tuet poistettaisiin.

Vierailija
6/13 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 18:33"]Ja paskat! Työttömyys on aina oma valinta ja johtuu vain siitä että kela ja sossu jakavat ilmaista rahaa. Kummasti alkaisi loispummeille työnteko maittamaan jos nämä tuet poistettaisiin.
[/quote]
Luuletko sä vähäjärkinen tosissas että musta on kivaa saada rahaa reilu 500e kuussa, kun ennen sain 2500e? Kyllä olisin kuule ihan vitun paljon mieluummin jatkanut duunissa!!

Vierailija
7/13 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 18:33"]

Ja paskat! Työttömyys on aina oma valinta ja johtuu vain siitä että kela ja sossu jakavat ilmaista rahaa. Kummasti alkaisi loispummeille työnteko maittamaan jos nämä tuet poistettaisiin.

[/quote]

Niinhän se kaveri juuri sanoi, aikaisemmin. Ap. 

Vierailija
8/13 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/13 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 18:33"]Ja paskat! Työttömyys on aina oma valinta ja johtuu vain siitä että kela ja sossu jakavat ilmaista rahaa. Kummasti alkaisi loispummeille työnteko maittamaan jos nämä tuet poistettaisiin.
[/quote]

54 hakemusta - ei työpaikkaa. Viimeisestä, 55. hakemuksesta poiki 6kk määräaikainen sopimus palkkatuella, johon siihenkään ei määrärahojen vuoksi saa jatkoa ennen tammikuuta. Siinä sulle "vaapaehtoisesti työttömistä".. Ja kyllä, olen ihan normaali 23 vuotias nätti ja fiksu tyttö, jolla ei ikävä kyllä ole tutkintoa kokonaan suoritettu joten siksipä eivät MIHINKÄÄN töihin ottaneet (kaupan kassa, avustustyöt jnejne). Jokapaikasta valiteltiin kun ei oo työkokemusta kun pikkupätkiä - mistä niitä tähän ikään olis ehtiny siunautua kun olin 19 koulun keskeyttäessäni ja sen jälkeen olen tehnyy pätkätöitä kun ei mistään pidempää sopparia saa! Vituttaa tollaset vakkariduunin omaavat juipit jotka eivät ymmärrä, ettei se työpaikka tule edes vaikka haluaisi.

Vierailija
10/13 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No tämän aloituksen pointti oli, että kaveri, joka aikaisemmin oli kovin sanoin arvostelemassa ja neuvomassa työttömiä, ei nyt tee yhtäkään niistä asioista mitä silloin uhkasi, että tekisi jos on työtön. Mutta masentunuthan sellainen tyyppi varmaan on, joka löytää itsensä samasta joukosta, joka hänen mielestään oli ennen juoppoa, laiskaa, saamatonta....

Vierailija
11/13 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Luuletko että näillä korvauksilla on kivaa. Joutuu miettimään ostasko yhden vai kaksi tarjoustonnikalapurkkia, ja jaksaisiko kävellä 5 km tarjousmakaroonin takia kun säästäs yhden euron. Ja pakko kävellä että lapset saa ruokaa.

Kaikkien, jotka paasaa kelan helpoista rahoista pitäisi itse kokeilla sitä helppoutta. Ei työttömänä olla omasta vapaasta tahdosta.

Vierailija
12/13 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusviesti ei ole työttömiä syyllistävä, vaan enemmänkin sitä, että ei ne syyllistäjät ole työttömäksi jäädessään itsekään sen kummempia ja moni jää, vaikka ei usko.ap.

Vierailija
13/13 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kummasti alkaa ne tuet maittamaan kaltaisillesi, kun itse työttömäksi jää. ap. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme