Olen 40-v. nainen ja hiuksia alkanut lähteä ihan hulluna
Noin 6-viikon ajan on lähtenyt hiuksia huomattavasti enemmän kuin ennen. Ennen olen harjannut, foonannut, suoristanut yms. Aina ole hoitanut huolella, hyvillä aineilla. Nyt en uskalla enää edes harjata. Hiukset on ohentuneet hurjasti, päälaki paistaa otsahiusten kohdalta ikävän selvästi. Mitä on tehtävissä?
Verikoeet kävin ottamassa laajalti. Kaikki arvot ok, myös kilpirauhasarvot. Nyt vasta pari päivää sitten hoksasin, että voisikohan pitkään jatkunut kuivashampoo käyttö olla tukkinut hiustupet? Viimeiseen kuuteen viikkoon en siis ole enää käyttänyt kuivashampoota. Ja nyt siis aloin pestä myös syväpuhdistavalla/päänahkaa kuorivalla shampoolla. Ennen kuin hiustenlähtö alkoi, oli kyllä tosi stressaava elämänvaihe. Olisko tämä sitä vai tuleeko teillä mieleen mihin hiustenlähtö voisi liittyä ja mitä kannattaisi tehdä?
Kommentit (22)
Ei hiustenlähtöön auta ravintolisät tai Biotiinit. Sen aiheuttaa stressi tai vaihdevuodet. Minulla lähti hirveät määrät hiuksia kun vaihdevuodet alkoivat. Tyyny oli aamuisin ihan hiusten peitossa. Kokeile hormonikorvaushoitoa, lääkärin määräämää, ei mitään luontaistuotteita.
Ihan sama homma 42v ja sen jälkeen tätä on tapahtunut aina välillä. Liittyy stressiin, keto-ruokavalioon ja varmaan myös ikään itsellä.
Biotiini ja perus lisäravinteet (c ja D vitamiini) auttaa jonkin verran mut kyllä se paksu tukka on muisto vain.