Mikä oikein oli niiden 9/11 iskujen motiivi
Kommentit (17)
Eipä se koskaan kunnolla selvinnyt
Miksei Saudi-Arabiaan hyökätty kostoksi vaikka suurin osa iskun tekijöistä oli saudeja?
Jännä nähdä miten tästä uutisoidaan nykymaailmassa. Kohta tulee 20 vuotta kuluneeksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksei Saudi-Arabiaan hyökätty kostoksi vaikka suurin osa iskun tekijöistä oli saudeja?
Outo logiikka. Asuihan ne Saksassakin pitkään ennen iskuja muttei Saksa kyllä syyllinen ole.
No koska tietyn uskontokunnan edustajat halusivat nöyryyttää USA:ta ja osoittaa, että käyttämällä epätyypillisiä sodankäynnin tekniikoita, suurvalta on mahdollista laittaa polvilleen kohtuullisen pienelläkin panostuksella.
Vietnamin sota sen jo näytti, mutta eivät jenkit siitä mitään oppineet. On hyvin vaikea tuhota vihollista, jota ei löydä ja jota motivoi aito kansallismielisyys. Tai uskonnon tuottama palo, joka on vielä vakavampi motivoija, koska ulottuu maiden rajojen yli.
Jenkit leikkivät nyt drone-leluilla mutta edelleen ongelma vihollisen ytimen löytämisestä pysyy. Kun sitä yhtä ydintä ei ole, vaan niitä on monia.
Saas nähdä, juhlistavatko tietyt piirit 20-vuotisjuhlapäivää jollain kivalla pikku ilotulituksella.
Tiesittekö että iskujen ensimmäinen kuolonuhri oli entinen israelin erikoisjoukkojen mies?
Mikä on Taebanin tai Isisin motiivi?
Terrori-isku oikeutti sodan, joka hyödyttää Israelia
Kyä pitää olla yksinkertainen ja oppimaton ihminen joka ei tuota voinut itse netistä selvittää kysymättä vauvapalstalta. Tuo on ap yleistietoa eli sun pitäis tietää se.
Kerroin iskujen motiivin, mutta viestini poistettiin. Erikoista touhua.
Vierailija kirjoitti:
Kyä pitää olla yksinkertainen ja oppimaton ihminen joka ei tuota voinut itse netistä selvittää kysymättä vauvapalstalta. Tuo on ap yleistietoa eli sun pitäis tietää se.
Kerro toki, kun kysyttiin.
Voit varmaan samalla ratkaista Afganistanin tilanteen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri WTC oli kohteena?
Usa tarvitsi tekosyyn päästä sotimaan, teki sen itse.
Silminnäkijät näkivät, että Pentagoniin osui todellisuudessa ohjus. Liekö nämä silminnäkijät enää hengissä? Sekin todella erikoista että yhden ehkä maailman valvotuimman rakennuksen iskusta ei julkaistu välittömästi yhtään kameratallennetta.
C-I-A koulutti Osaman ja petti Osaman. Sitten se kosti näyttävästi vääräuskoisille niiden omat aikaisemmat teot oikeauskoisia vastaan. Kosto oli motiivi.
Tätä maailmaa todellisuudessa hallitsevat näyttivät mahtinsa ja teknologiansa sinä päivänä. Jos luulet näiden ihmisten olevan afgaaniterroristeja, olet auttamattoman naiivi.