Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä potalta pöntölle?

Vierailija
01.10.2014 |

Minkä ikäisenä potalta pöntölle?

Minkä ikäisenä teidän lapset ovat siirtyneet käyttämään vessassa potan sijasta vessanpönttöä? Ostitteko pöntön pienentäjän vai ette? Halusiko lapsi itse mieluummin pöntölle vai lähtikö muutos teistä vanhemmista? 
Kaipaisin siis sellaisten kokemuksia, joiden lapset ovat opetelleen ensin potalle. 
Mites käynti vieraissa vessoissa? Pitääkö potta aina olla saatavilla, vai onnistuuko pöntöllä käynti yleisissä vessoissa.

Meillä kesällä 4 vuotta täyttänyt käy vielä potalla kotona, mutta pöntöllä käyntikin sujuu tarvittaessa (hieman nihkeästi tosin). En ole vielä vähään aikaan ajatellut häneltä pottaa viedä, mutta olen ruvennut ajattelemaan että kenties kohta hoitopaikassakin voi joutua käymään vain pöntöllä...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi epäasiallinen vastaus, mutta tämän palstan hengessä sanoisin, että kyllä alle 23-vuotias on vielä ihan liian nuori pöntölle, ainakin ilman äidin valvontaa.

Vierailija
2/23 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin, että vasta 35-vuotiaana uskaltaa päästää pöntölle. Siihen mennessä on yleensä persekin jo niin leveä, ettei ole vaaraa pudota pyttyyn. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:21"]Anteeksi epäasiallinen vastaus, mutta tämän palstan hengessä sanoisin, että kyllä alle 23-vuotias on vielä ihan liian nuori pöntölle, ainakin ilman äidin valvontaa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:30"]Minä sanoisin, että vasta 35-vuotiaana uskaltaa päästää pöntölle. Siihen mennessä on yleensä persekin jo niin leveä, ettei ole vaaraa pudota pyttyyn. 
[/quote]
Mikä hitto teitä vaivaa!?

Vierailija
4/23 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oppi pöntölle 3v aluksi ei meinannut uskaltaa kiivetä, mutta päiväkodissa oppi muiden mukana pöntölle.

Vierailija
5/23 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siirruttiin vuoden vanhana

Vierailija
6/23 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siirtyivät 3-4 vuotiaina, vähän koosta riippuen. Osta pieni jakkara siihen jalkojen alle niin on mukavampi.

Vierailija
7/23 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 4vuotiaana. Tosin käy vielä joskus kotona potalla. Ikää nyt 6v

Vierailija
8/23 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtyi kun oli n. 3.5-vuotias. Minä suosin pottaa lapsella ihan hygieniasyistä, koska minua ihnhottaa kun lapsi pitää renkaasta kiinni istuessaan. Varsinkin julkisissa vessoissa on kivempaa ettei lapsen sormet ole siellä kusiroiskeiden seassa. 

Vierailija
9/23 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika iso haarukka vastauksissa 1-35 v. Yksi vaihtoehto on tavallaan demokraattinen eli laitat kaikki tän ketjun vastaukset ylös ja lasket keskiarvon.

Vierailija
10/23 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:09"]

Siirtyi kun oli n. 3.5-vuotias. Minä suosin pottaa lapsella ihan hygieniasyistä, koska minua ihnhottaa kun lapsi pitää renkaasta kiinni istuessaan. Varsinkin julkisissa vessoissa on kivempaa ettei lapsen sormet ole siellä kusiroiskeiden seassa. 

[/quote]

Eikös ne potat ole yleensä lastenhoitohuoneissa?  Eikä niissä ole ollut yhtään kusiroiskeita pöntön reunoissa

Vierailija
11/23 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eikös ne potat ole yleensä lastenhoitohuoneissa?  Eikä niissä ole ollut yhtään kusiroiskeita pöntön reunoissa

Vierailija
12/23 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI mitään kiirettä. Minä ainakin tykkään vieläkin käyttää ihan vaan pottaa ja olen 46v. 

Vierailija
13/23 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotiaana ei enää ole pottaa käyttäyt, mutta kukin tavallaan. Ei kai siitä haittaakaan ole.

Vierailija
14/23 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöntöllä mihin sitä pottaa tarvitsee?

Vierailija
15/23 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:14"]

[/quote]

[/quote]

Lastenhoitohuoneita on loppujen lopuksi aika harvoissa paikoissa.

Vierailija
16/23 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päikkärissä oli sellanen pikkuinen pytty, oli itse halunnut siihen tehdä n. 2,5 vuotiaana. Eli otettiin sitte kotonakin potta pois ja lapsen kanssa ostettiin koroke(oli kova juttu kun sai itse valita ;) . Eli lapsen ehdoilla, mutta ihan käytännön vuoksi ottaisin kyllä tuon ikäiseltä jo potan pois kokonaan.

Vierailija
17/23 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 09:09"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei niitä pottia kyllä tavallisissa vessoissa ole.

Vierailija
18/23 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa on standardikokoa pienemmät pöntöt, siellä menee monesti jo 2-vuotiaat pöntölle. Tavalliselle pöntölle meillä kiipesi 2,5-vuotias ekan kerran ilman apua ja sen jälkeen suosi sitä potan sijaan.

Vierailija
19/23 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 09:12"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 09:09"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei niitä pottia kyllä tavallisissa vessoissa ole.

[/quote]

No onhan, todella usein tavallisessa naistenvessassa (esim. marketit, ravintolat, kirjastot, liikuntapaikat) on myös potta, varsinkin sellaisissa paikoissa joissa ei ole erikseen lastenhoitohuonetta.

Vierailija
20/23 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja ei ostettu pienentäjää, kun oli tehnyt ilman sitä. Vierailla tarvitsi vähän apua, kun ei ollut koroketta, niin piti nostaa poika pytylle ja pois. Eli ei ole ollut potan poistamisen jälkeen enää vailla sitä pottaa. Poika nyt juurikin 4 ja muutama kuukausi sitten oppi kiipeämään pytylle ilman koroketta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme