Joku vinkki mitä hyvää ruokaa laittaisin vieraille?
Kommentit (29)
no juu. Kyllä mä sanon että aika moni tavallinen ihminen tykkää vähän muusta kuin hapankaalista, tai kaaliruuista ylipäätään. Myös sienet on aika riski vierasruuiksi, itselle on käynyt että vieraat nyppii jopa herkkusienet pois ruuasta. samoin erikoisemmat juustot aiheuttaa monille ällötystä, itse kyllä vähän ihmettelen jos ei nyt fetaa, vuohenjuustoa tai homejuustoa saa alas.
Tee perunamuusia ja makkarakastiketta. Voi olla että ihan perusruuat maistuu, varsinkin jos vieraat sellaisia etteivät juuri itse tee tavallista kotiruokaa..
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 18:31"]
Tee perunamuusia ja makkarakastiketta. Voi olla että ihan perusruuat maistuu, varsinkin jos vieraat sellaisia etteivät juuri itse tee tavallista kotiruokaa..
[/quote]
Joo, näistä ne tavalliset ihmiset tykkää.
Meille ai kutsuta juntteja, jotka eivät syö sieniä tai nyrpistelevät ranskalaisille juustoille.
Mä söin juuri kanttarellipastaa. Heitä kanttarellit pannulle öljyyn pehmenemään ja mukaan reilusti kurpitsansiemeniä. Jahka sienet on pehmenneet ja siemenet "poksuu", laita sekaan purkillinen kaurakermaa, mausta suolalla ja pippurilla. Lisäksi tuorepastaa ja rucolaa. Herkullista.
Alkuun kanttarelli tai herkkusienikeitto, patonkia, tai sitten joku juuressosekeitto
Pääruuaksi pariisinperunoita/lohkoperunoita/ihan vaan keitettyjä perunoita, punaviinikastike ja paisti tai poron-/hirven/riistakäristys tai kalaa, jos ei ole kala-allergisia joukossa. Uunikala on hyvä. Kalalle sopii hyvin sienikastike, joten sitten alkukeitoksi ei sienikastiketta
Jälkkäriksi marja- tai omenapiirakka + vaniljakastiketta tai -jäätelöä, kahvi.
Tässä oli muutamia sellaisia ruokia, mitä meille tarjoillaan vieraille usein. Yleensä vieraat ovat suht. tuttuja.
Jos viiniä, päätä ruoka ensin ja meni sitten rauhalliseen aikaan alkoon, siellä neuvotaan. Kahvin kanssa käy konjakki, jos ei kahvia, jälkiruokaviinejäkin on.
Kaikkiin näihin on runsaasti ohjeita, löytyy suoraan googlella
Burgundin pata, sopivan syksyistä, täyteläistä ruokaa
Kantarellikeittoa patongin ja tuorejuuston kera.
Olettaen tietysti etteivät he ole kovin nälissään. Siinä tapauksessa lihapataa riisin ja punaviinin kanssa.