Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku vinkki mitä hyvää ruokaa laittaisin vieraille?

Vierailija
01.10.2014 |

Reseptikin olisi kiva.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantarellikeittoa patongin ja tuorejuuston kera.

Olettaen tietysti etteivät he ole kovin nälissään.  Siinä tapauksessa lihapataa riisin ja punaviinin kanssa.

Vierailija
22/29 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohikeitto, hyvää leipää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no juu. Kyllä mä sanon että aika moni tavallinen ihminen tykkää vähän muusta kuin hapankaalista, tai kaaliruuista ylipäätään. Myös sienet on aika riski vierasruuiksi, itselle on käynyt että vieraat nyppii jopa herkkusienet pois ruuasta. samoin erikoisemmat juustot aiheuttaa monille ällötystä, itse kyllä vähän ihmettelen jos ei nyt fetaa, vuohenjuustoa tai homejuustoa saa alas.

Vierailija
24/29 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee perunamuusia ja makkarakastiketta. Voi olla että ihan perusruuat maistuu, varsinkin jos vieraat sellaisia etteivät juuri itse tee tavallista kotiruokaa..

Vierailija
25/29 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 18:31"]

Tee perunamuusia ja makkarakastiketta. Voi olla että ihan perusruuat maistuu, varsinkin jos vieraat sellaisia etteivät juuri itse tee tavallista kotiruokaa..

[/quote]

Joo, näistä ne tavalliset ihmiset tykkää.

Vierailija
26/29 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ai kutsuta juntteja, jotka eivät syö sieniä tai nyrpistelevät ranskalaisille juustoille.

Vierailija
27/29 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin juuri kanttarellipastaa. Heitä kanttarellit pannulle öljyyn pehmenemään ja mukaan reilusti kurpitsansiemeniä. Jahka sienet on pehmenneet ja siemenet "poksuu", laita sekaan purkillinen kaurakermaa, mausta suolalla ja pippurilla. Lisäksi tuorepastaa ja rucolaa. Herkullista.

Vierailija
28/29 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun kanttarelli tai herkkusienikeitto, patonkia, tai sitten joku juuressosekeitto

Pääruuaksi pariisinperunoita/lohkoperunoita/ihan vaan keitettyjä perunoita, punaviinikastike ja paisti tai poron-/hirven/riistakäristys tai kalaa, jos ei ole kala-allergisia joukossa. Uunikala on hyvä. Kalalle sopii hyvin sienikastike, joten sitten alkukeitoksi ei sienikastiketta

Jälkkäriksi marja- tai omenapiirakka + vaniljakastiketta tai -jäätelöä, kahvi. 

Tässä oli muutamia sellaisia ruokia, mitä meille tarjoillaan vieraille usein. Yleensä vieraat ovat suht. tuttuja. 

Jos viiniä, päätä ruoka ensin ja meni sitten rauhalliseen aikaan alkoon, siellä neuvotaan. Kahvin kanssa käy konjakki, jos ei kahvia, jälkiruokaviinejäkin on. 

Kaikkiin näihin on runsaasti ohjeita, löytyy suoraan googlella

Vierailija
29/29 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burgundin pata, sopivan syksyistä, täyteläistä ruokaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme