Äiti pelastaa 10 vk ikäisen sikiön oman henkensä kustannuksella
24-vuotiaan Ashley Bridgesin aika käy vähiin.
Nainen sai kuulla 10 viikon raskauden jälkeen kuullaa sairastavansa luusyöpää. Lääkärit suosittelivat kemoterapian aloitettavan välittömästi, mutta vaarana oli lapsen menettäminen. (Ashley valitsi lapsensa eikä halunnut hoitoja)
http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/201410010080243_v0.shtml
Jos sinä olisit 10 vkolla raskaana, valitsisitko hoidot vaiko raskaudenkeskeytyksen? Tässähän sanottiin että kemoterapia saattaa aiheuttaa mahdollisen raskauden keskeytymisen, itse luultavasti haluaisin pelata varman päälle ja tehdä abortin ihan jo välttääksein vaikkapa vaikeasti vammaisen lapsen syntymisen. Yleisesti en tosiaan ole mikään abortin kannattaja, mutta kyllä tuossa tilanteessa mielestäni äidin henki ''ajaa'' sen sikiön ohitse. Ihan jo kun miettii sitäkin, että äiti todennäköisesti kuolee syöpään lapsen ensimmäisten kuukausien aikana.
Mitä mieltä muut ovat?
Kommentit (57)
Tiedän äidin joka kieltäytyi hoidosta. Ensimmäistä kauan toivottua lasta odotti kun syöpä todettiin. Lapsi syntyi terveenä ja äidille aloitettiin hoidot, mutta liian myöhään. Äiti kuoli pian lapsen syntymän jälkeen. Lapsi jäi isän kanssa ja on saanut myöhemmin uuden rakastavan "äidin" ja pikkusisaruksen. Ehkä näin minäkin tekisin. Mahdollisuus siihen, että minut ehditään hoitaa on olemassa, abortoitua lasta ei saa takaisin.
Luusyöpä on yksi agressiivisimmista syövistä. Äidillä ei ehkä olisi ollut toivoa aikaisin aloitettujen hoitojen kanssakaan. :( Kamala tilanne. Itse olisin valinnut abortin ja hoidot, koska olisin halunnut maksimoida ajan jo olemassaolevan lapseni kanssa.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:13"]
Aloitettiinko äidin hoito kuitenkin synnytyksen jälkeen? Onko mahdollisuuksia selviytyä?
Itse tekisin abortin niin julmaa kuin se olisi :'( Varsinkin jos olisi jo ennestään lapsia niin haluaisin yrittää kaikkeni selviytyäkseni.
[/quote]
Eli olet huono äiti. Jos äiti ei ole valmis kuolemaan lapsensa takia niin hän ei lapsiaan edes ansaitse
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:31"]
Abortti tottakai! Niitä lapsia voi tehdä sitten (lisää) jos selviää hengissä. Tottakai aina voi käydä niin, ettei niitä lapsia myöhemmin sitten syystä tai toisesta enää saakaan, mutta ottaisin sen riskin, mielummin kuin tekisin maailmaan äidittömäksi jäävän lapsen...
[/quote]
Eli pistät oman henkesi tärkeämmäksi kuin lapsen? Säälin lapsiasi
Missä ihmeessä kaikki abortinvastustajat nyt ovat? Kaikkiin muihin aborttiketjuihin tulevat syyllistämään koska Jeesus, sielu ja helvetti.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:39"]
Tuossa tapauksessa tekisin abortin ja aloittaisin heti kemot. Minulla on kolme lasta hoidettavana enkä halua vieä kuolla!
[/quote]
Eli olet itsekäs? Vanhempi EI saa koskaan olla itsekäs vaan pitäisi aina ajatella vaan ja ainoastaan lasten etua
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:43"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:37"]
Tuo äiti ajatteli sen kohtalonomaisesti että ehkä hänen ei ole tarkoitus jäädä eloon mutta tuon tytön on. Ei hän ratkaisuaan varmasti kadu pidellessään tervettä vauvaansa sylissään. Ei sillä lapsella olisi ollut mitään mahdollisuuksia jos äiti olisi aloittanut solumyrkyt raskausaikana.
[/quote]
Se tässä jäi häiritsemään videon jälkeen. Niin vahva tarve saada vauva, että uhraa oman terveytensä, jättää isomman lapsen ainakin puoliorvoksi (videosta ei käy ilmi, oliko naisen pojalla minkäänlaisia yhteyksiä isäänsä, vai nojaako täysin äitiin ja isäpuoleen) ja sitten kuolee pois, kun jättää vaivalla ja tuskalla kasvattamansa lapsen muiden käsiin, eikä kykene itse väsymyksen vuoksi hoitamaan kunnolla sitä niin toivottua vastasyntynyttäkään.
Videossa ei myöskään kerrottu, että mikä ennuste syövällä olisi ollut, jos hoidot olisi aloitettu heti. Minusta tuo on karmea taakka jättää lapsen päälle, että äiti uhrasi elämänsä sinun vuoksesi. Kyllä se viimeistään teini-iässä lapsen päähän tulee juolahtamaan :/ -8
[/quote]
Tuo nainen on oikea äiti eikä itsekäs av mamma jota kiinnostaa vaan oma napa
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:45"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:36"]
Olen ollut tuossa tilanteessa ja tein abortin. Minulla oli 3v ja 5v lapset ja raskaus oli vkolla 9 kun kohdunkaulansyöpä todettiin. Kemoterpian olisi voinut aloittaa rask.aikana mutta ei sädehoitoa. Päätös oli kamala, mutta keskeytin raskauden. Kohtu poistettiin ja sain kemoterapiaa ja sädehoitoa. Tuosta on nyt 6 vuotta ja olen nyt terve. Kaipaan menetettyä lasta, mutta en kadu valintaani. Saan olla äiti näille pienille koululaisilleni ja se on elämäni tärkein asia.
Minulle sanottiin selkeästi, että syöpä on senverran aggressiivinen että hoidot on aloitettava heti. Jos olisin odottanut kunnes lapsi syntyy , olisin 90% todennäköisyydellä kuollut. Itse mietin asiaa viikon , mies oli ihan paniikissa ja sanoi heti että raskaus keskeytetään. Elämässä tulee vaikeita valintoja. Voihan se olla , että ennuste tämän brittinaisen luusyövässä olisi ollut huono jokatapauksessa. Minulla kun syöpä oli siinä elimessä jossa lapsi kasvoi, ennuste oli aikatavalla kiinni siitä, leikataanko heti vai 9kk kuluttua. Yksi vaihtoehto olisi ollut sektio ja samalla kohdunspoisto vkolla 34, jolloin lapsi olisi jo selviytynyt. Mutta tällöin minulla olisi sitten ollut tuo 10% selviytymisriski.
[/quote]
Sinua tituleeraisin oikeasti supersankariksi :) Olet vahva ja viisas.
[/quote]
Mikä hemmetin supersankari kun tappaa lapsensa itsensä takia? Aina kun laittaa lapsen ja äidin hengen rinnakkain niin äidin hengellä ei ole mitään arvoa. Se lapsi on AINA tärkein
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 11:41"]
Abortti tottakai! Niitä lapsia voi tehdä sitten (lisää) jos selviää hengissä. Tottakai aina voi käydä niin, ettei niitä lapsia myöhemmin sitten syystä tai toisesta enää saakaan, mutta ottaisin sen riskin, mielummin kuin tekisin maailmaan äidittömäksi jäävän lapsen...
[/quote]
[/quote]
BUAAHHAHA! oletko vähän tyhmä? Jokainen äiti on saattanut lapsensa maailmaan henkensä kaupalla.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 11:47"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:45"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:36"]
Olen ollut tuossa tilanteessa ja tein abortin. Minulla oli 3v ja 5v lapset ja raskaus oli vkolla 9 kun kohdunkaulansyöpä todettiin. Kemoterpian olisi voinut aloittaa rask.aikana mutta ei sädehoitoa. Päätös oli kamala, mutta keskeytin raskauden. Kohtu poistettiin ja sain kemoterapiaa ja sädehoitoa. Tuosta on nyt 6 vuotta ja olen nyt terve. Kaipaan menetettyä lasta, mutta en kadu valintaani. Saan olla äiti näille pienille koululaisilleni ja se on elämäni tärkein asia.
Minulle sanottiin selkeästi, että syöpä on senverran aggressiivinen että hoidot on aloitettava heti. Jos olisin odottanut kunnes lapsi syntyy , olisin 90% todennäköisyydellä kuollut. Itse mietin asiaa viikon , mies oli ihan paniikissa ja sanoi heti että raskaus keskeytetään. Elämässä tulee vaikeita valintoja. Voihan se olla , että ennuste tämän brittinaisen luusyövässä olisi ollut huono jokatapauksessa. Minulla kun syöpä oli siinä elimessä jossa lapsi kasvoi, ennuste oli aikatavalla kiinni siitä, leikataanko heti vai 9kk kuluttua. Yksi vaihtoehto olisi ollut sektio ja samalla kohdunspoisto vkolla 34, jolloin lapsi olisi jo selviytynyt. Mutta tällöin minulla olisi sitten ollut tuo 10% selviytymisriski.
[/quote]
Sinua tituleeraisin oikeasti supersankariksi :) Olet vahva ja viisas.
[/quote]
Mikä hemmetin supersankari kun tappaa lapsensa itsensä takia? Aina kun laittaa lapsen ja äidin hengen rinnakkain niin äidin hengellä ei ole mitään arvoa. Se lapsi on AINA tärkein
[/quote]
Kenelle sinä olet lapsesi tehnyt? Aivan......
Joku dorka täällä trollaa. Kyllä varmasti monikin äiti olisi valmis itsensä uhramaan vaikkapa 7-vuotiaan lapsen tähden. Tässä nyt kuitenkin oli kyse 10 VIIKKOISESTA SIKIÖSTÄ, puhumattakaan että kys äidillä on myös ennestään vanhempi poika, joka nyt myös jää äidittömäksi. Ei kaikki aina ole niin mustavalkoista.
Mikä idea valita lapsi (sikiö/alkio yleensä toteamisvaiheessa) mieluummin kuin oma henki, vaikka olisi miten toivottu lapsi? Eihän se äiti siitä pääse mitenkään nauttimaan kun on syntynyt, vaan jättää muille hoidettavaksi. Voi äly ja väläys..
Abortti ilman muuta, sen valitsisin, ja hyvä ystäväni joutui tekemään tämän ikävän valinnan myöhäisillä viikoilla. Ei siinä oikein ollut vaihtoehtoja. Parantui, nykyisin on työelämässä taas ja raskautui uudelleen, ihanan kahden pienen pojan äiti, sai uuden mahdollisuuden.
Tekisin abortin. Minulla on kaksi lasta ennestään ja he tarvitsevat minua enemmän kuin alkuviikoilla oleva syntymätön sikiö.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 11:50"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 11:41"]
[/quote]
[/quote]
BUAAHHAHA! oletko vähän tyhmä? Jokainen äiti on saattanut lapsensa maailmaan henkensä kaupalla.
[/quote]
Ei raskaus ja synnytys ole mitään elämän ja kuoleman kamppailua
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 11:54"]
Mikä idea valita lapsi (sikiö/alkio yleensä toteamisvaiheessa) mieluummin kuin oma henki, vaikka olisi miten toivottu lapsi? Eihän se äiti siitä pääse mitenkään nauttimaan kun on syntynyt, vaan jättää muille hoidettavaksi. Voi äly ja väläys..
[/quote]
Sen lapsen henki on itsearvo ei se että pääseekö siitä itse nauttimaan.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:42"]
Jos hänellä ei ollut lapsia entuudestaan ja halusi, että hänestä jää jotain tähän maailmaan. Suvunjatkamisvietti voi olla suurempi kuin eloonjäämisvietti. Haluaisin kysyä tähän ketjuun vastanneilta, että jos sinulla olisi vaikka kolme lasta. Yksi olisi hengenvaarassa ja pelastaaksesi hänet tietäisit, että itse kuolisit ja lapset jäisivät äidittömiksi, niin mitä tekisit?
[/quote]
ei tämä ole mielestäni verrattavissa siihen, että vielä syntymätön sikiö abortoidaan. Syntyneisiin lapsiin on jo ehtinyt kehittyä vuorovaikutteinen suhde, lapsilla on luonne ja elämäntarinaa jota sikiöllä ei vielä ole.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 11:40"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:13"]
Aloitettiinko äidin hoito kuitenkin synnytyksen jälkeen? Onko mahdollisuuksia selviytyä?
Itse tekisin abortin niin julmaa kuin se olisi :'( Varsinkin jos olisi jo ennestään lapsia niin haluaisin yrittää kaikkeni selviytyäkseni.
[/quote]
Eli olet huono äiti. Jos äiti ei ole valmis kuolemaan lapsensa takia niin hän ei lapsiaan edes ansaitse
[/quote]
Nimenomaan hvvä äiti halua hoitaa ja suojata jo olemassaolevat lapsensa ja olla heidän elämässään tukena ja turvana eikä riskeerata kaikkea yhden vielä elinkelvottoman katkaravun takia. Sun jankkaava mielipiteesi on harvinaisen tyhmä ja yksioikoinen, et ole nähnyt tässä maailmasta vielä omaa napaasi pidemmälle.
Entä jos raskaus olisikin mennyt myöhemmin itsestään kesken tai lapsi syntynyt kuolleena?tai sikiöllä todettu myöhemmin vakava kehityspoikkeama (trisomia tai anenkefalia ) ja aborttiin olisi ollut pakko päätyä. Tällöinhän äiti olisi uhrannut itsensä turhaan.