Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittaudutko ennenkuin menet lapsen kanssa neuvolaan?

Vierailija
27.08.2014 |

En siis itse mitenkään tolkuttomasti, mutta jotenkin se on vaan takaraivossa, että ajatteleekohan ne äidin jaksamista ja jotain piilomerkityksiä perheestä, jos sinne menis ihan räjähtäneenä... Mitens te?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihan samalla lailla meikkaan ja laitan hiukset kuin kaikkina muinakin aamuina.

Vierailija
2/22 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat pesen ja hiukset harjaan, ihan kuten muulloinkin. Tuskin se piilomerkityksiä miettii :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Laittaudun menen sitten minne tahansa ja ihan vaan itseni takia

Vierailija
4/22 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin itsekin siis meikkaan kun herään, mutta jollain tavalla silti mietin ehkä vaatteet tarkemmin ja laitan vähän koruja ranteeseen. Nyt kun tässä kirjoitan tajuan itsekin, että samalla tavalla laitan itseni aina töihinkin tai jos menen lapsen kanssa kaupungille. :-) mutta ehkä olen asiasta tieoisempi, kun menen neuvolaan. En tiedä miksi. Ehkä ajattelen, että jaksaminen ja hyvä draivi jotenkin kiinnostaa niitä ja ne jotenkin mittaa silmillään äitejä... aika sairasta...multa

Vierailija
5/22 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä nähnyt neuvoloissa niin karmean näköisiä äitejä vauvojen kanssa, että ymmärrän hyvin ap, mitä ajat takaa. 

Vierailija
6/22 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä erityisellä tavalla laittaudu, meikkiän käytän tosi harvoin mutta tukan laitan nätiksi ja katson muutenkin ettei vaatteissa näy viikon ruokalistaa.

Vierailija
7/22 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne ennemminkin ihmettele mielessään, et onko äidillä aikaa lapselle, jos on oma kuontalo viimesen päälle laitettu?

Vierailija
8/22 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään eri tavalla kuin muinakaan arkipäivinä. Minua ei kiinnosta pätkääkään mitä ne minusta ajattelevat. Muutenkin olen aina ollut hyvin tiukka siinä, että yksityisasioistani en puhu, enkä halua niihin apua, vaan käymme neuvolassa ainoastaan lapsen terveysasioissa. 

Vierailija
9/22 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset pääsee laittautumisessaan vähemmällä. Se, jos on hyvännäköinen, ei ole lapselta pois. Nro 8, ajattelu on aika vanhanaikaista: äidit on äitejä vasta,kun ne on rumia. Ja samahan se on työelämässäkin. Jos oot hyvännäköinen, et mitenkään voi olla johtavassa asemassa tai fiksu. Jos kaunis laittaa huulipunaa julkisella paikalla, se on turhamaisuutta. Jos ruma tekee saman, se on hyväksyttävää.

Vierailija
10/22 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan meikanneeni ensimmäisen kerran synnytyksen jälkeen mennessämme vauvan kaksiviikkoistarkastukseen. Sitä ennen en juuri ollutkaan missään liikkunut, koska seisominenkin sattui. Mutta siis ennen vauvan syntymään en käynyt edes lähikaupassa meikkaamatta edes vähän. Nyt saatan tuon tehdäkin, ja muutenkin meikkaaminen on vähentynyt. Muuten olen kyllä hoidettu, pidän huolta ihosta, kynsistä ja hiuksista (jotka ovat itse asiassa nyt paremmassa kunnossa kuin ennen synnytystä, koska olen lopettanut turhan suoristamisen...). Ja vaatteet ovat puhtaita ja sileitä.

Vierailija
11/22 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eli harjaan ja laitan hiukset ja vaihdan verkkarit farkkuihin. :D

Vierailija
12/22 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katon että vaatteet on puhtaat ja siinä se. Enemmän mietin vauvan olemusta kuin omaani ja pidän tärkeämpänä, että vauva on puhdas ja vaatteet siistit, kuin oma siisteys.

Vierailija
13/22 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 09:44"]

Eikös ne ennemminkin ihmettele mielessään, et onko äidillä aikaa lapselle, jos on oma kuontalo viimesen päälle laitettu?

[/quote]

Suihkussa ehtii kyllä käydä, hiukset pestä ja mahdollisesti föönäta lapsien nukkuessakin. Tämä riittää, jos leikkaus ja väri (oma tai värjätty, kunhan on siisti) ovat hyvät, ja vähän panostaa hoitotuotteisiin. Itselläni on pitkähköt hiukset, ja ei näiden hoitamiseen mene minulta kuin joku 15 minuuttia pesupäivinä, ja pari minuuttia muina päivinä.

Vierailija
14/22 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaudun samalla tavalla kuin ylipäätään kaupungille mennessä. Vaihdan kaupunkivaatteet ja laitan tukan siististi. 

Vierailija
15/22 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihanko oikeasti Suomessa asuvat äidit miettivät tuollaista?! Ei siis saisi olla epäsiisti mutta ei oikein laitettukaan, kun sitten miettivät ettei ole aikaa lapselle.. :DDD

Meillä ei neuvoloita ole, lapset käytetään lastenlääkärillä ja sinne laittaudun ihan kuin muutenkin ihmisten ilmoille lähtiessäni, sen kummempia miettimättä.

T. ulkomailla asuva mamma

Vierailija
16/22 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 10:35"]

Siis ihanko oikeasti Suomessa asuvat äidit miettivät tuollaista?! [/quote]

Siis ihan oikeasti en mieti.

15

Vierailija
17/22 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä aina kuuluu laittaa siistit vaatteet ja tukka hyvin kun lähtee julkisille paikoille. Meikata ei mun mielestä ole pakko.

Mitkää pieruverkkarit ja kollarit ei ole sopiva asu kodin ulkopuolelle.

Vierailija
18/22 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin joka aamu menin sitten kauppaan, neuvolaan tai leikkipuistoon.

Vierailija
19/22 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laittaudun" joka ikinen aamu vaikka en olisi menossa mihinkään.

Vierailija
20/22 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Enkä laittaudu muutenkaan koska atoopikon iho ei kestä pynttäämistä. Pari kertaa kokeillut jotain värivoiteita ja ripsareita ja lopputulos on ollut sellainen helakanoranssi kirvelevä iho muutamaksi viikoksi. Siinähän olis neuvolanhoitsulla ollut miettimistä mitä on tapahtunut, onko se viina/aineet vai allergia. Kaunis voi olla ilman meikkaamistakin, peruspuhtaus ja nätisti leikatut hiukset. Mulla ei riittäis edes aika muuhun kuin suihkuun ja hiusten föönaukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme