Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvän ihon saa syömällä oikein, eikä ostamalla ylihintaista kosmetiikkaa.

Vierailija
01.10.2014 |

Perusrasva/öljy riittää ihon ulkoiseen kosteutukseen. Iho imee suurimman osan kosteudesta sisäisesti, ei ulkoisesti. Eli hukkaan menee eurot kun löträä ties mitä avocadoa sisältävän kalliin öljyn kanssa. Parempi syödä se avocado.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä röökaan, syön paskaa ruokaa ja elän muutenkin huonosti ihonhoidon kannalta, en pese välttis naamaa illalla, rasvaan huonosti ja käytän meikkivoidetta ja puuteria päivittäin. Ihoni on lähestulkoon täydellinen, ei finnejä, vähän epätasainen väri vain vaivaa. Tyttöystäväni taas syö todella hyvin, terveellistä kasvisruokaa, putsaa naamaansa, ja lärvin kukkiminen loppui vasta kun alkoi panostamaan käyttämiinsä rasvoihin sun muihin. Ei siihen aina elintavat vaikuta, itsellä käynyt vaan vitun hyvä tuuri, tyttöystävällä vähän huonompi.

Vierailija
62/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:33"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:31"]

Hah hah. Varmaan joo esimerkiksi acne johtuu ihan siitä mitä syö...

[/quote] Ainakin se pahenee huonosta ruokavaliosta. Se on päivänselvää.

[/quote]

No itseasiassa kyllä kaikki tutkimukset osoittaa just päinvastaista, ruokavaliolla ei ole mitään merkitystä akneen. Ei edes sillä suklaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:49"]

Minä syön terveellisesti. Ruokavaliooni ei kuulu viljat eikä maitotuotteet. Valkoiset jauhot ovat sieltä pahimmasta päästä! Vältän turhia hiilareita. En syö karkkeja, sipsejä ym. En juo limsoja. Joskus syön suklaata ja yleensä tummaa. Hiilihapotettu vesi on ihan ok. Kalaa, kanaa, lihaa, kasviksia, vihanneksia, pähkinöitä..kuuluvat ruokavaliooni. En käytä kasvojen puhdistukseen mitään merkkituotteita kun eivät ne auta. Puhdistan kasvot hunajalla päivittäin ja ihoni on kuulas/pehmeä. Kerran viikossa laitan kidesokeria hunajan sekaan ja hieron kevyesti kasvoihin, kuorii hyvin ihon tehden sen silkin pehmeäksi. Joskus laitan kahvinporoja(vähän lämpimänä) hunajan sekaan, annan vaikuttaa n.15min virkistää ihoa. Käytin ennen paljon alkoholia ja tupakoin. En ole polttanut muutamaan vuoteen enkä käytä alkoholia kuin vain jos on sen aihetta eli hyvin harvoin esim.uusivuosi ja jos on joku tärkeä juhla. Ihoni on hyväkuntoinen eikä minulla ole ryppyjä, olen 30v nainen. Ainiin ja ulkoilen päivittäin n.6km kävelyä ja kotona pientä jumppaa.

[/quote]

No ei kai 30 v kuulukaan olla ryppyjä?!? Ja oliko sulla siis ollut paha akne? Jos ei, et tiedä siitä mitään. 
[/quote]

Kyllä joillakin tuntemillani samanikäisillä naisilla on jo ryppyjä, he tosin ryyppäävät todella usein ja polttavat tupakkaa. Syöminenkin on epäterveellistä että kyllä ravinnolla varmasti on jokin osuus ja tietysti geenit vaikuttaa. Minulla on todella pintakuiva iho(atooppinen) pysyy hallinnassa elämäntavoillani. Ei mulla ole pahaa aknea ollut, kuinka niin? Enkä ole missään vaiheessa väittänyt tietävänikään aknesta mitään. Ei taida sullakaan ihan kaikki muumit olla laaksossa!

Vierailija
64/74 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä syö kovinkaan hyvin mutta iho on täydellinen. Voi johtua kyllä siitäkin etten meikkaa kuin erityistilanteissa.

Vierailija
65/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:49"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:46"]

Hyvän ihon saa syömällä Roaccutan-kuurin eikä millään muulla konstilla. 

[/quote]

Mä en usko, että itsensä myrkyttäminen olisi terveellistä.

[/quote]

Kuka puhui mitään terveellisestä? Sanoin vain, että se on ainoa keino hyvään ihoon.
[/quote]
ei gluteiinia, ei maitoa, ei sokeria ja silti mätämätäpaiseee.
joten lääkkeet ainoa vaihtoehto vaikka omasta mielestäkin viimeinen.
sitten huomasin että linolihapo auttoi. Ja sen pitäa olla se pahempi omega.

Vierailija
66/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 15:22"]Vaikuttaahan ilmansaasteet ja näyttöpään äärellä ajan vietto yms monet muutkin ulkoiset tekijät ihon kuntoon. Kyllä voiteilla ja muilla ihonhoitotuotteilla on paikkansa. Kaikki ei sovi jokaiselle, jollekulle käy hyvin halvin kosmetiikka kun taas toiselle ainoastaan kalliimpi. Ei ole yhtä nyrkkisääntöä jota noudattamalla kaikki kukoistaisivat. Tässäkään asiassa.
[/quote]näyttöpääte saa kyllä ihon riehaantumaan.

Vierailija
67/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:33"]

[/quote]

No itseasiassa kyllä kaikki tutkimukset osoittaa just päinvastaista, ruokavaliolla ei ole mitään merkitystä akneen. Ei edes sillä suklaalla.
[/quote]
just ihotautilääkäri valitteli minulla että valitettavasti näin se näyttää olevan ruokavalio ei ole absoluuttinen ratkaisu paranemisen.

Vierailija
68/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:33"]

[/quote]

[/quote]

Näin on. Ja kuivan ihon vastakohta ei ole rasvainen, eikä aknea voi kuivattaa pois. Ja rasvainen ihokin voi olla pintakuiva, joten aika monimutkaisesta tasapainosta on ihossa kysymys.

Vierailija
69/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle riittää ihan vaan se, että vältän naaman kuivattamista vedellä.

Vierailija
70/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän ihon saa hyvillä geeneillä. Niitä ei voi syödä.

Vierailija
71/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 17:07"]Kyllä minulle riittää ihan vaan se, että vältän naaman kuivattamista vedellä.
[/quote]

Minulle ei. Jos en pese naamaa, se on rasvainen ja tukkiintuu. Jos pesen liikaa, se kuivuu ja tukkiintuu :/

Vierailija
72/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 17:08"]Hyvän ihon saa hyvillä geeneillä. Niitä ei voi syödä.
[/quote]

Aivan. Mutta jos on geneettisesti hyvä iho, niin täytyyhän sen nyt johtua tästä aloittamastani ihmedieetistä ;)

Vierailija
73/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää näitä oman elämänsä tutkijoita, jotka vannovat jonkun ruokavalion tms. nimeen ja toimivat tämän asian saarnamiehinä samalla aggressiivisuudella kuin aikoinaan ristiretkillä. Mikä siinä on se pointti mitä jankuttaja siitä itse saa? Varmasti meistä jokainen on ainakin jossain vaiheessa syönyt ihan superterveellisesti, ei ihonsa, vaan yleisen terveytensä takia. Itse teen näin jatkuvasti, mutta en todellakaan ihoni takia, vältän sokeria ja kovaa rasvaa ja syön paljon vihanneksia, marjoja ja hedelmiä, syön kalaöljyä ja helokkiöljyä, sekä avokadoja, pähkinöitä, kalaa ylipäätään ja käytän ruuanlaitossa pääasiassa oliiviöljyä.

Itsellänikin on atooppinen ja pintakuiva iho, joka kuitenkin oireilee voimakkaasti kasvoista, päänahasta ja selästä aknella. Kuulostaa jännältä kombolta, mutta on itseasiassa ihan tavallinen juttu. Mitenkähän tätäkin hoidettaisi ruokavaliolla, joka toinen päivä ei rasvaa, mutta paljon vettä, hedelmiä ja kuituja ja joka toinen päivä rasvaa? :D

Se ylimääräinen rasva (suklaa ja juustot) mitä tulee joskus syötyä varastoituu kyllä perskannikoihin rasvasoluihin, ei työnny naamasta ulos. Itseasiassa jos hormonaalisesti ajatellaan, naisen pienen läskipyöreyden (ja sitä kautta ylimääräisen naishormonin) pitäisi hillitä aknea, joka usein johtuu androgeeneistä, eli mieshormoneista (tämän vaikutuksen estoon perustuu esim. Diane Novan teho syproteroniasetaatteineen).

Ihotautilääkäri mua on aikoinaan kerran hoitanut ja sanoi mulle heti, että huoli pois, et ole aiheuttanut tätä itse, etkä voi asiaan vaikuttaa mitenkään syömisilläsi tai syömättä jättämisillä. Sen jälkeen kiinnostuneena tietysti hain PubMedistä ja muualta tieteellisiä artikkeleita asiasta, koska minusta on mukava tietää miten asiat oikeasti ovat ja yliopistokoulutus pohjalla jonka turvin voin niihin artikkeleihin paneutua.

Se että joku ruokavalio näyttää toimivan jonkun kohdalla johtuu sattumasta, tilastollisesti mitään yhteyttä ei ole kyetty esittämään. Netistä löytyy taatusti useiden "ruokavaliogurujen" ohjeita siihen sun tähän asiaan, mutta kannattaa pitää mielessään, että siitä ne itse leipänsä tienaavat.

Mulle ei lääkitys tähän akneen sopinut laisinkaan, ja on vaan täytynyt hyväksyä, että tällainen minä olen. Pärjään ihan ok pesemällä joka päivä hiukseni ja käyttämällä eri tuotteita akneiholleni ja kuivalle iholleni. Sellaista se elämä on, kaikkea ei voi hoitaa pois ja kaikkea ei ehkä kuulukaan hoitaa pois.

Olisi tietysti tosi hauskaa jos minulla olisi vaikkapa sisarukseni tai ystävieni hyvät ihogeenit, mutta ei voi mitään.

Vierailija
74/74 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 23:55"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:49"]

Minä syön terveellisesti. Ruokavaliooni ei kuulu viljat eikä maitotuotteet. Valkoiset jauhot ovat sieltä pahimmasta päästä! Vältän turhia hiilareita. En syö karkkeja, sipsejä ym. En juo limsoja. Joskus syön suklaata ja yleensä tummaa. Hiilihapotettu vesi on ihan ok. Kalaa, kanaa, lihaa, kasviksia, vihanneksia, pähkinöitä..kuuluvat ruokavaliooni. En käytä kasvojen puhdistukseen mitään merkkituotteita kun eivät ne auta. Puhdistan kasvot hunajalla päivittäin ja ihoni on kuulas/pehmeä. Kerran viikossa laitan kidesokeria hunajan sekaan ja hieron kevyesti kasvoihin, kuorii hyvin ihon tehden sen silkin pehmeäksi. Joskus laitan kahvinporoja(vähän lämpimänä) hunajan sekaan, annan vaikuttaa n.15min virkistää ihoa. Käytin ennen paljon alkoholia ja tupakoin. En ole polttanut muutamaan vuoteen enkä käytä alkoholia kuin vain jos on sen aihetta eli hyvin harvoin esim.uusivuosi ja jos on joku tärkeä juhla. Ihoni on hyväkuntoinen eikä minulla ole ryppyjä, olen 30v nainen. Ainiin ja ulkoilen päivittäin n.6km kävelyä ja kotona pientä jumppaa.

[/quote]

No ei kai 30 v kuulukaan olla ryppyjä?!? Ja oliko sulla siis ollut paha akne? Jos ei, et tiedä siitä mitään. 
[/quote]

Kyllä joillakin tuntemillani samanikäisillä naisilla on jo ryppyjä, he tosin ryyppäävät todella usein ja polttavat tupakkaa. Syöminenkin on epäterveellistä että kyllä ravinnolla varmasti on jokin osuus ja tietysti geenit vaikuttaa. Minulla on todella pintakuiva iho(atooppinen) pysyy hallinnassa elämäntavoillani. Ei mulla ole pahaa aknea ollut, kuinka niin? Enkä ole missään vaiheessa väittänyt tietävänikään aknesta mitään. Ei taida sullakaan ihan kaikki muumit olla laaksossa!
[/quote]

Eka kommenttisi oli tulkittavissa aloituksen myötäilyksi, eli "hyvän ihon saa syömällä oikein". Tämä on jo moneen kertaan todettu epätodeksi väitteeksi. Sinulla se ehkä auttoi, mutta edelleenkään ruokavalio ei paranna kovinkaan monia ihosairauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi