Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvän ihon saa syömällä oikein, eikä ostamalla ylihintaista kosmetiikkaa.

Vierailija
01.10.2014 |

Perusrasva/öljy riittää ihon ulkoiseen kosteutukseen. Iho imee suurimman osan kosteudesta sisäisesti, ei ulkoisesti. Eli hukkaan menee eurot kun löträä ties mitä avocadoa sisältävän kalliin öljyn kanssa. Parempi syödä se avocado.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän ihon saa syömällä Roaccutan-kuurin eikä millään muulla konstilla. 

Vierailija
22/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti se vain ei pidä ihan paikkaansa. Kyllä ihovoitelilla on oma merkityksensä. Hinnalla ja laadulla on yhtäläisyyttä. Halpaa ja hyvää ei ole. Käytän itse kosteusvoiteita sekä päivä- että yövoiteita. Niissä on UV-suoja mukana ja niihin olen muutenkin tosi tyytyväinen. Ei ole ollut iho-ongelmiakaan.

Se on kyllä totta että laadukaat ihonhoitotuotteet maksaa aivan liikaa. Mutta elämä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:36"]

Noin sanoo ihmiset, joilla on luonnostaan hyvä iho, ja kuvittelevat se johtuvan siitä, että syövät terveellisesti.

Mutta kun on huonoihoinen ollut aina, ja tietää, ettei ihoon vaikuta mikään syöminen suuntaan eikä toiseen, niin kyllä ihmevoiteet kelpaa, kun niillä on vaikutusta, syömisellä ei.

Onnea ap:lle hyvästä ihostaan.

[/quote]

Mun iho tuli paremmaksi kun aloin katsoa tarkemmin mitä syön. En käsitä miksei muillekin voisi käydä samoin.

[/quote]

Ja täällä toinen. Atooppinen iho parani huomattavasti ruokavaliomuutoksella, mm. lisäämällä kasvisten, marjojen, rasvaisen kalan ja pähkinöiden syöntiä. Entinen jatkuva, piinallinen kutina on poissa. Mikään rasva ei pystynyt siihen. Samalla katosi myös hilseongelma, joka oli pahimmillaan sitä luokkaa, että kulmakarvatkin hilseilivät.

Vierailija
24/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:46"]

[/quote]

Mä en usko, että itsensä myrkyttäminen olisi terveellistä.

Vierailija
25/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön terveellisesti. Ruokavaliooni ei kuulu viljat eikä maitotuotteet. Valkoiset jauhot ovat sieltä pahimmasta päästä! Vältän turhia hiilareita. En syö karkkeja, sipsejä ym. En juo limsoja. Joskus syön suklaata ja yleensä tummaa. Hiilihapotettu vesi on ihan ok. Kalaa, kanaa, lihaa, kasviksia, vihanneksia, pähkinöitä..kuuluvat ruokavaliooni. En käytä kasvojen puhdistukseen mitään merkkituotteita kun eivät ne auta. Puhdistan kasvot hunajalla päivittäin ja ihoni on kuulas/pehmeä. Kerran viikossa laitan kidesokeria hunajan sekaan ja hieron kevyesti kasvoihin, kuorii hyvin ihon tehden sen silkin pehmeäksi. Joskus laitan kahvinporoja(vähän lämpimänä) hunajan sekaan, annan vaikuttaa n.15min virkistää ihoa. Käytin ennen paljon alkoholia ja tupakoin. En ole polttanut muutamaan vuoteen enkä käytä alkoholia kuin vain jos on sen aihetta eli hyvin harvoin esim.uusivuosi ja jos on joku tärkeä juhla. Ihoni on hyväkuntoinen eikä minulla ole ryppyjä, olen 30v nainen. Ainiin ja ulkoilen päivittäin n.6km kävelyä ja kotona pientä jumppaa.

Vierailija
26/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hormonaalinen akne, johon ei vaikuta ruokavalio. Sensijaan voiteet, puhdistus, e-pillerit ja. raskaus kyllä.

Yksi tosi hyvä voide on Dermalogican overnight clearing gel.

Joten ei kannata yleistää.

Vierailija
27/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkälle totta. Itse hoidan ihoani näin: syön runsasravinteista vhh-ruokaa, en tupakoi, en käytä alkoholia enkä juo kahvia. Mulla on taipumus saada laajenneita verisuonia ihoon, kahvi ja alkoholi pahentaa  niitä. Juon paljon vettä ja syön tiettyjä vitamiineja, joogaan (vähentää turvotusta), teen kasvojumppaa (ehkäisee ryppyjä ja kudosten veltostumista), kuivaharjaan kasvot pari kertaa viikossa ja teen imukuppihieronnan lähes päivittäin. Käytän ihonhoitoon argan-öljyä johon sekoitan laventelia ja nerolia ja lisäksi jotain kevyttä kosteusvoidetta.

Olen 46 v ja näytän yhtään liioittelematta n. 3-kymppiseltä. Mulla ei ole ollenkaan ryppyjä tai juonteita, ei suuria ihohuokosia, silmäpusseja tms. Ainoa haitta on nuo laajentuneet pintaverisuonet, mutta imukuppihieronta on kyllä auttanut todella paljon.

Vierailija
28/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihon kunto koostuu monesta osatekijästä, ja ihon hoidolla on tässä osuus - suunnilleen yhtä iso kuin ruokavaliolla. Kosmetiikka ei paranna, mutta se voi estää tilannetta pahentumasta.

Totta kai siitä on hyötyä, että saa tarvitsemansa ravinteet. Mutta ruokavalio ei vaikuta talineritykseen, keramidien määrään, ihon bakteeritasapainoon näin muutamia mainitakseni.

Vierailija
29/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:51"]

Ihon kunto koostuu monesta osatekijästä, ja ihon hoidolla on tässä osuus - suunnilleen yhtä iso kuin ruokavaliolla. Kosmetiikka ei paranna, mutta se voi estää tilannetta pahentumasta. Totta kai siitä on hyötyä, että saa tarvitsemansa ravinteet. Mutta ruokavalio ei vaikuta talineritykseen, keramidien määrään, ihon bakteeritasapainoon näin muutamia mainitakseni.

[/quote]

Itseasiassa ruokavalio kyllä vaikuttaa ihan kaikkeen. Etenkin juuri noihin mitä mainitsit.

Vierailija
30/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:49"]

Minä syön terveellisesti. Ruokavaliooni ei kuulu viljat eikä maitotuotteet. Valkoiset jauhot ovat sieltä pahimmasta päästä! Vältän turhia hiilareita. En syö karkkeja, sipsejä ym. En juo limsoja. Joskus syön suklaata ja yleensä tummaa. Hiilihapotettu vesi on ihan ok. Kalaa, kanaa, lihaa, kasviksia, vihanneksia, pähkinöitä..kuuluvat ruokavaliooni. En käytä kasvojen puhdistukseen mitään merkkituotteita kun eivät ne auta. Puhdistan kasvot hunajalla päivittäin ja ihoni on kuulas/pehmeä. Kerran viikossa laitan kidesokeria hunajan sekaan ja hieron kevyesti kasvoihin, kuorii hyvin ihon tehden sen silkin pehmeäksi. Joskus laitan kahvinporoja(vähän lämpimänä) hunajan sekaan, annan vaikuttaa n.15min virkistää ihoa. Käytin ennen paljon alkoholia ja tupakoin. En ole polttanut muutamaan vuoteen enkä käytä alkoholia kuin vain jos on sen aihetta eli hyvin harvoin esim.uusivuosi ja jos on joku tärkeä juhla. Ihoni on hyväkuntoinen eikä minulla ole ryppyjä, olen 30v nainen. Ainiin ja ulkoilen päivittäin n.6km kävelyä ja kotona pientä jumppaa.

[/quote]

No ei kai 30 v kuulukaan olla ryppyjä?!? Ja oliko sulla siis ollut paha akne? Jos ei, et tiedä siitä mitään. 

Vierailija
31/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun naama aamulla kiristää vetelen kyllä siihen 50€ naamarasvaa, se kun ei aiheuta mulle punoitusta, kirvelyä tai näppyjä. Kyllä mulle halvempikin kävisi mutta niin montaa olen kokeillut ja ei ole sopinut että en uskalla vaihtaa. Niin kauan kun mulla on  varaa ostan sitä.

Voin mä ne avokaadot syödäkin, vaikka pahoja ne ovat ilman kauheaa määrää chiliä ja valkosipulia, jotka taas aiheuttavat vatsapuruja. Mun elämä on ollut alusta asti säätämistä sen kanssa mitä suuhuni pistän ja miten se vaikuttaa mun naamani kuntoon, niin paljon rasvaa ei voi sisäisesti syödä että mun naaman sain ilman ulkoista rasvausta hyväksi.

Vierailija
32/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on finnisyyteen taipumusta, kannattaa kokeilla jättää lehmänmaitotuotteet kokonaan pois. Ne kerää kaikista eniten epäpuhtauksia ihoon, ja huom myös ne mistä on teollisesti otettu rasva pois. Olen itse ollut kohta 15 vuotta vegaani, en syö erityisen terveellisesti mutta olen kolmekymppinen, iho on kuin vauvan persaus enkä meikkejä käytä. Saan usein kyselyitä siitä miten hoidan ihoa ja hämmennys on suuri kun kerron että vedellä pesen joskus :)

Vierailija
33/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:49"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:46"]

[/quote]

Mä en usko, että itsensä myrkyttäminen olisi terveellistä.

[/quote]

Kuka puhui mitään terveellisestä? Sanoin vain, että se on ainoa keino hyvään ihoon.

Vierailija
34/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun iho tuli paremmaksi kun aloin katsoa tarkemmin mitä syön. En käsitä miksei muillekin voisi käydä samoin.

[/quote]

Sitten sinulla lienee erittäin hyvä selitys sille, miksi saman perheen lapsilla, jotka syövät ihan sama terveellistä ruokaa on erilaiset ihot. Lapsuudessani 70-luvulla ei (ainakaan minun lähipiirissäni) syöty sipsejä, karkkeja tai keksejä, eikä juotu limsoja kuin pari kertaa vuodessa juhlien aikaan. Ruoka tehtiin alusta loppuun itse: perunat ja juurekset omasta maasta ja liha jauhettiin pienellä myllyllä jne.

Tästä huolimatta sisaruksillani oli kaunis iho teini-iässä, minulla ei (eikä ole vieläkään). Ja niille, jotka täällä aina hehkuttavat pelkän veden käyttöä ihonpuhdistukseen, sanoisin, että juuri muuta emme tosiaan käyttäneet, koska emme meikkejäkään naamaan laittaneet.

Kerro siis, miksi meillä on erilaiset ihot, kun allergioitakaan ei ruoka-aineille ole?

Vierailija
35/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 11:01"]

[/quote]

Sitten sinulla lienee erittäin hyvä selitys sille, miksi saman perheen lapsilla, jotka syövät ihan sama terveellistä ruokaa on erilaiset ihot. Lapsuudessani 70-luvulla ei (ainakaan minun lähipiirissäni) syöty sipsejä, karkkeja tai keksejä, eikä juotu limsoja kuin pari kertaa vuodessa juhlien aikaan. Ruoka tehtiin alusta loppuun itse: perunat ja juurekset omasta maasta ja liha jauhettiin pienellä myllyllä jne.

Tästä huolimatta sisaruksillani oli kaunis iho teini-iässä, minulla ei (eikä ole vieläkään). Ja niille, jotka täällä aina hehkuttavat pelkän veden käyttöä ihonpuhdistukseen, sanoisin, että juuri muuta emme tosiaan käyttäneet, koska emme meikkejäkään naamaan laittaneet.

Kerro siis, miksi meillä on erilaiset ihot, kun allergioitakaan ei ruoka-aineille ole?

[/quote]

Miksei saman perheen lapsilla voisi olla erilaiset ihot? Niinhän minunkin lapsillani on. Pointti onkin se, että ihmiselle ylipäätään on hyväksi syödä mahdollisimman luonnonmukaista ja puhdasta ravintoa. Se on hyväksi koko elimistölle.

Vierailija
36/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:13"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:05"]

Mitä kaikkea söisit jotta rasvainen iho rauhoittuisi?

[/quote]

Keskittyisin vedenjuontiin ja kuituihin. Marjoja, hedelmiä, täysjyvää. 

En tiedä saako sitä rauhoittumaan kokonaan ravinnolla, mutta sen tiedän, ettei saa ainakaan ulkoisilla voiteilla. Jos on akuutti-tilanne, niin toki voi jotain käyttää väliaikaisesti, mutta pitkäaikaiseen käyttöön sanon,että kalliit voiteet ovat silkkaa huijausta. Ihmiset maksavat siinä unelmista ja luksuksen tunteesta.

[/quote]

Tuo kommenttisi on jotenkin ristiriitainen. Kalliit voiteet ovat silkkaa huijausta mutta jos nyt aivan akuutti tilanne on niin voi tietysti hetken aikaa käyttää. Miksi ihmeessä, jos voiteet kerrat ovat pelkkää huijausta eivätkä ne auta ihoon mitenkään?

Olen sinänsä samaa mieltä kanssasi, että noihin kasvovoiteisiin liittyy kyllä tosi isolta osin juuri sellainen unelmien myyminen. Toisaalta omasta kokemuksestani tiedän, että on silläkin merkitystä mitä naamaansa laittaa. Mulla on epäpuhdas sekaiho, ei mitään aknea mutta vahva taipumus mustapäihin ja muihin pikkunäppylöihin. Ajattelin aiemmin juuri noin, että kasvovoiteiden "teho" on silkkaa hapatusta eikä sillä ole väliä mitä naamansa laittaa kun oikeasti se ihon tila määräytyy sisäisesti. Käytin jotain Nivean voidetta, kunnes ihoni alkoi olla aivan tumma mustapäistä. Vaihdoin voidetta ja tilanne parantui taas erittäin paljon. En usko, että millään voiteella voi tehdä ihmeitä ja muuttaa huonosta ihosta täydellistä, mutta huonolla voiteella voi kyllä pahentaa asiaa. Tällaiselle epäpuhtaan ihon omistajalle sanoisin ainakin suositukseksi, että kannattaa varmistaa ettei voide ole ihoa tukkivaa sorttia.

Vierailija
37/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

plaaplaa ja jaajaa

Jos tuo toimisi, minulla eikä monella muullakaan ei ikinä olisi näppylän näppylää. Nukun hyvin, juon vettä, peseydyn säännöllisesti, syön erittäin terveellisesti ja myös runsaasti hyviä rasvoja, minulla ei ole mitääna llergioita (testattu on), en stressaa, ulkoilen, urheilen ja käytän ihotyypilleni sopivaa meikkiä  ja uv-kertoimia (lääkäri ja kosmetologit tarkastaneet) ja kevyttä meikkiä enkä juo tai tupakoi- ihoni on silti hirveä.

Ne, joilla on luonnostaan hyvä iho tuppaavat kuvittelemaan, että ovat itse tehneet jotain ansaitakseen sen ja kaikki huonoihoiset jotenkin pilaavat ihonsa itse. Monilla siiderivalailla tai liikalihavillakin on hyvä iho. Tietysti peruskikat (vedenjuonti,nukkuminen) toimivat kaikilla mutta niiden jälkeen ei ole paljoa itse tehtävissä. Nauttikaa hyväihoiset siitä, miten helpolla pääsette ja näytätte luonnostaan raikkailta.

Vierailija
38/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 11:06"]Pointti onkin se, että ihmiselle ylipäätään on hyväksi syödä mahdollisimman luonnonmukaista ja puhdasta ravintoa. Se on hyväksi koko elimistölle.

[/quote]

Ja minun pointtini oli (kun et jostain syystä sitä ymmärtänyt), että söin varmasti elämäni ensimmäiset 20 vuotta niin luonnonmukaista ruokaa kuin mahdollista, mutta eipä ollut vaikutusta ihoon.

35

Vierailija
39/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

38: Kiitos. Juuri tuota tarkoitin. Tunnustan joskus katsovani lihavia, joilla on hyvä iho ja kadehtivani heitä siitä piirteestä. Ja kuitenkin on selvää, että he syövät huonommin kuin minä.

35

Vierailija
40/74 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin akneihoisille ja muillekin suositella Nujerra Akne-kirjaa. Kirjassa perehdytään monimuotoisiin tapoihin hoitaa aknea, kaikille kun samat keinot eivät auta! Itse sain ruokavaliomuutoksella akneni kuntoon, edes roaccutanit eivät siihen minulla auttaneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi