Kuinka suuri osakesalkku sinulla on ja paljonko saat osinkoja vuosittain?
Kommentit (200)
SNiin, tämähän ei toki pidä paikkansa. On totta, että 90% aktiivisista kauppaa käyvistä treidaajista häviää, mutta se johtuukin holtittomasta riskienotosta ja täydellisestä tietämättömyydestä markkinoihin, kohteena olevan tuotteen fundamentteihin ja peruslainalaisuuksien noudattamiseen.
Itse keskityn vain DAXiin (indeksi käsittää Saksan 40 suurinta osaketta) ja tunnen työkaluni, joilla perustelen kaupat, käytän kolmea indikaattoria tilannekuvan ymmärtämiseksi tunnin time framella. Kaupojen entryt ja exitit teen 5-minuutin time framella.
Koskaan ei ole vastattu kun olen kysellyt niiden korkeaosinkoisten jenkkiosakkeiden perään joilta tulee joka kuukausi satoja euroja jollain rupuisilla muutaman kymppitonnin sijoituksilla.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän nämä hurjia 10+ prosentin osinkoja maksavat jenkkiyhtiöt mahtaa olla? Olen yrittänyt katsella muttei nämä kuuluisimmat ainakaan maksa juuri mitään.
Käsittääkseni ne ovat jotain kiinteistösijoitusyhtiöitä eli firmoja, jotka omistavat ja vuokraavat kiinteistöjä. Nimiä en tiedä minäkään enkä ole selvittänyt, koska minusta on helpompi sijoittaa USAhan indeksirahastojen kautta. Mutta nämä eivät todellakaan ole niitä kaikkien tuntemia teknologiajättejä.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän nämä hurjia 10+ prosentin osinkoja maksavat jenkkiyhtiöt mahtaa olla? Olen yrittänyt katsella muttei nämä kuuluisimmat ainakaan maksa juuri mitään.
En tiedä niiden nimiä, mutta vastaavaan tuottoon on päässyt viime vuosina ihan sijoittamalla USAhan sijoittavaan osakeindeksirahastoon. Olen sijoittanut säännöllisesti Seligsonin Pohjois-Amerikka indeksirahastoon vuodesta 2012 alkaen, viimeisen kymmenen vuoden aikana joka kuukausi.Joka ikisen ko. rahastoon tekemäni sijoituksen keskimääräinen tuotto on ollut selvästi yli 10 % vuodessa.
Huomio kaikki Nordean kautta sijoittavat. Tänään on osakesäästöpäivä ja kohdemaa Yhdysvallat, välityspalkkio max 1 euro . Itse aion ostaa lisää yhtä tiettyä osaketta jossa osingot maksetaan kvartaaleittain.
Suoria osakeomistuksia noin 3 tonnia ja osinkotuloja viimeisen vuoden aikana noin 120€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni ne ovat jotain kiinteistösijoitusyhtiöitä eli firmoja, jotka omistavat ja vuokraavat kiinteistöjä. Nimiä en tiedä minäkään enkä ole selvittänyt, koska minusta on helpompi sijoittaa USAhan indeksirahastojen kautta. Mutta nämä eivät todellakaan ole niitä kaikkien tuntemia teknologiajättejä.
CIM, IVR, OXSQ, SCM, OKE, WHF, OMF, HRZN, EFC..
Ottamatta kantaa osakkeiden hyvyyteen tai huonouteen.
Aloituksen kysymykseen vastauksena osinkotuotot vuodessa 1000-2000
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salkku 700 000. Ei osinkoja.
Puolentoista vuoden päästä realisoin, katsotaan paljonko silloin on kasassa. Yli milli pitäisi olla.
On kyllä kova saavutus. Mä täytän kohta 40v ja olen ajatellut alkaa säästää palkasta 100e kuussa. Jos joskus raaskii, niin ehkä laitan jopa 150e. Mutta kyllä menee pitkään, että saan noin paljon kasaan.
881 000 on tämän päivän saldo. Vähän edellä aikataulusta ollaan. Tuosta on varaa pudotakin.
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei ole vastattu kun olen kysellyt niiden korkeaosinkoisten jenkkiosakkeiden perään joilta tulee joka kuukausi satoja euroja jollain rupuisilla muutaman kymppitonnin sijoituksilla.
Miksi meidän pitäisi sinulle etsiä osakkeita? Ja helposikin saa satoja euroja kuukaudessa osinkoja muutamalla kymppitonnilla. Viime vuonna minulla oli osakkeisiin sijoitettuna keskimäärin 34316,5 € ja tällä sain 398,72 € keskimääräisen osinkotulon kuukausittain ja mediaanina sain 331,02 €/kk.
Kylläpä entisestä Sievi Capitalista tuli nopeasti kasa höyryävää ulostetta, tänään vaatimattomat -14%
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä entisestä Sievi Capitalista tuli nopeasti kasa höyryävää ulostetta, tänään vaatimattomat -14%
Ja vasta näymmä hehkutettiin uutta toimaria, no hyvin lähti.
Salkku n. 20000,- ja tuotot vuodesta riippuen 300-600 e.
Mitenkä minusta tuntuu, että tähän ketjuun ovat kirjoittaneet pelkästään miehet.
OsinkoSalkun arvo karvan verran vajaa 30 000€. Osinkoja tulossa tänä vuonna noin 1700€
Lisäksi rahastoissa reilut 70 000€. 100 000€ raja saavutettu Charlie Munger olisi ylpeä
Juuri äsken tankkasin Mandatumia 1000€:lla
Osakkeita 50000 eurolla, osinkoja vuodessa 2500 euroa.
17000 ja VEROJEN jälkeen tulee noin 300.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä minusta tuntuu, että tähän ketjuun ovat kirjoittaneet pelkästään miehet.
Miten niin? Kuvitteletko, että naiset eivät omista osakkeita. Minulla osakesalkun arvo on nyt 35 000 €. Osinkoja tulee tänä vuonna vähän alle 1800 €.
N58
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Kuvitteletko, että naiset eivät omista osakkeita. Minulla osakesalkun arvo on nyt 35 000 €. Osinkoja tulee tänä vuonna vähän alle 1800 €.
N58
Yleensä naiset laittaa rahan poikimaan etelänmatkoihin.
100 listaamattonan yhtiön osaketta, nimellisarvo n. 20 000€, ja ankintahinta 4000€ 20v sitten. Osinkoa viime aikoina tullut 500-2000/vuosi.
Luin joskus ettei päiväkaupalla pääse oikeasti tienesteille koska tuleehan siinä väistämättä tappiotakin yhtä lailla kuin voittoa.