Kuinka suuri osakesalkku sinulla on ja paljonko saat osinkoja vuosittain?
Kommentit (200)
Salkku on nyt 95069 € ja osinkoja tulee tänä vuonna 2729€ ja jotain pientä mitä ei näy Nordnetin osinkotiedoissa, ainakin Realty Incomen osinkoja. Kumulatiivinen tuotto on muuten 57237€ eli tämän verran olen plussalla.
Vierailija kirjoitti:
SNiin, tämähän ei toki pidä paikkansa. On totta, että 90% aktiivisista kauppaa käyvistä treidaajista häviää, mutta se johtuukin holtittomasta riskienotosta ja täydellisestä tietämättömyydestä markkinoihin, kohteena olevan tuotteen fundamentteihin ja peruslainalaisuuksien noudattamiseen.
Itse keskityn vain DAXiin (indeksi käsittää Saksan 40 suurinta osaketta) ja tunnen työkaluni, joilla perustelen kaupat, käytän kolmea indikaattoria tilannekuvan ymmärtämiseksi tunnin time framella. Kaupojen entryt ja exitit teen 5-minuutin time framella.
DAX on minullekin tuttu juttu 👍 nopeat exitit.
80 000€ ja osinkoja 0€, pankki ottaa ne itselleen ja 2% vielä hoitokuluja. Ei kannata ottaa pankin tarjoamia sijoituskohteita. 7 vuoden ajalta tuoto n. 10 000€
Vierailija kirjoitti:
Miehellä ja minulla on yht. n. 530 000 e osakkeissa ja tänä vuonna tulossa osinkoa noin 12 000 e.
Onpas huono osinkotuotto tolla salkulla
120000 ja osinkoja niistä noin 23000 euroa vuosittain.
Salkku 7500, osinkoja noin 150-200€ vuodessa
Osakkeissa noin 430 000 ja listaamattomissa osakkeissa noin 75 000. Osinkoa tänä vuonna tulossa noin 30 000 euroa (brutto). Osa omistamistani yrityksistä ei maksa tänä vuonna osinkoa laisinkaan. Olen harrastanut sijoittamista noin 25 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
80 000€ ja osinkoja 0€, pankki ottaa ne itselleen ja 2% vielä hoitokuluja. Ei kannata ottaa pankin tarjoamia sijoituskohteita. 7 vuoden ajalta tuoto n. 10 000€
Miksi et ota rahojasi pois tuolta?
Salkun arvo n. 80k€. Osinkotuotto 5500€. Tämä viime vuonna, katsoin verotiedoista.
Mulla on osakesäästötili. Siellä on 750€ edestä. Osinkoja tullut muutama euro. Anora group tehnyt hirveän loven mun tilille.
Noin 15 donaa ja osinkoja tulee useampi satanen.
Salkku 5000e ja osinkoja 250e.
Olen sijoittanut asuntoihin paljon enemmän, niistä tulee parempi tuotto kuin osakkeista.
Vierailija kirjoitti:
Salkkuni arvo on noin 1 milj. Pääomatuloja 2020 noin 30 000€ (valtaosa osinkoja).
Aikuisten oikeasti tilin saldo on nolla euroa, osakkeita on nolla kappaletta ja osinkoja samaten 😭 Paras tilanne. Täällä joku keskustelija kylvää raamatun lauseita ja niinpä päivän mietelauseena minäkin. Katsokaa taivaan lintuja, eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa ja kerää varastoon... Jumalan valtakuntaan on todella vaikea päästä. Helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SNiin, tämähän ei toki pidä paikkansa. On totta, että 90% aktiivisista kauppaa käyvistä treidaajista häviää, mutta se johtuukin holtittomasta riskienotosta ja täydellisestä tietämättömyydestä markkinoihin, kohteena olevan tuotteen fundamentteihin ja peruslainalaisuuksien noudattamiseen.
Itse keskityn vain DAXiin (indeksi käsittää Saksan 40 suurinta osaketta) ja tunnen työkaluni, joilla perustelen kaupat, käytän kolmea indikaattoria tilannekuvan ymmärtämiseksi tunnin time framella. Kaupojen entryt ja exitit teen 5-minuutin time framella.DAX on minullekin tuttu juttu 👍 nopeat exitit.
Aprillia jne. jne. Hauskaa Wappua 🥳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salkkuni arvo on noin 1 milj. Pääomatuloja 2020 noin 30 000€ (valtaosa osinkoja).
Aikuisten oikeasti tilin saldo on nolla euroa, osakkeita on nolla kappaletta ja osinkoja samaten 😭 Paras tilanne. Täällä joku keskustelija kylvää raamatun lauseita ja niinpä päivän mietelauseena minäkin. Katsokaa taivaan lintuja, eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa ja kerää varastoon... Jumalan valtakuntaan on todella vaikea päästä. Helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan.
Mutta oravat ainakin kerää kunnon varastoja tulevaisuuden varalle. Mitä Jumala tai Raamattu sanoo oravien puuhista? Meneekö orava neulansilmän läpi helpommin kuin kameli Jumalan valtakuntaan?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sama summa Bank Norwegianin plus säästötilillä ja siinä vuosittainen tuotto on 3000 € täysin ilman riskejä. Vaihda ihmeessä sijoituskohdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salkku 70 000, osinkoja 1600
Aloin lukemaan sillä ajatuksella, että olisi ihana saada osinkoja. Jotenkin tuo pienuus vaan masentaa.
Tuolla 1600e tekee kyllä ehkä viikon ulkomaan matkan, mutta enemmän houkuttelee ajatus, että voisi myydä nuo sijoitukset ja tuolla rahalla 70000 voisi tehdä 1600e X 43 ulkomaan matkaa eli monta matkaa vuodessa.
Tuolla ajatusmallilla ei koskaan vaurastu.
Pörssiyhtiöiden osakkeita n. 60 k€:lla, osinkoja tuli tänä vuonna nettona reilut 3000 €. Listaamattoman yhtiön osakkeista olen maksanut vain 1500 € ja osinkoa tulee kymppitonni vuodessa.
107 k€ salkku, joka lähinnä lähinnä indekseissä. Osinkoja tänä vuonna 1600 €.