Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä monta jolla mennyt luottotiedot?

Vierailija
30.09.2014 |

Onko elämä loppu jos niin käy :(

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään?

Vierailija
2/20 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti elämä loppuu siihen, kun kukaan ei ole enää täällä vastaamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä miksi ne ovat menneet. Jos luottotiedot ovat menneet esim. petoksen takia niin OK, mutta jos pikavippien takia niin ei OK.

Vierailija
4/20 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aikoja sitten luottotiedot menneet mutta eipä se eläämäni mitenkään vaikuta.

Vierailija
5/20 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä myös luottotiedottomana. Olen elossa. Yleisesti ei haittaa, oppii elämään sen kanssa. Mutta kun tulee yllätttäviä menoja (sairaus, pesukone hajoaa jne), harmittaa kun kaikki pitää maksaa heti nyt käteisellä. Mutta ei elämä lopu siihen. Kannattaa kuitenkin välttää luottotietojen menetystä. Voi vaikuttaa negatiivisesti jopa työnhaussa. 

Vierailija
6/20 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 20:53"]Minulla on aikoja sitten luottotiedot menneet mutta eipä se eläämäni mitenkään vaikuta.
[/quote]Varmasti vaikuttaa. Lue nyt vaikka toi kuutosen viesti ja mieti uudelleen.

Vierailija
7/20 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 20:52"]

Riippuu ihan siitä miksi ne ovat menneet. Jos luottotiedot ovat menneet esim. petoksen takia niin OK, mutta jos pikavippien takia niin ei OK.

[/quote]

Miten niin petos on ok? Sehän on rikos ja näkyy rikosrekisterissä jos haet esim. duunia jossa tausta tarkistetaan.

Vierailija
8/20 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikö teidän yhteiskunnallinen status on, vai oletteko ns. yhteiskunnan pohjalla?

Vierailija
9/20 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien toilailujen takia kyllä, mutta ei ole haitannut elämää. Enpähän saa mitään enää osamaksulla/ vippejä. Puhelin- ja vakuutusmaksut oon maksanut ajallaan, ne on siis mulla normaalisti voimassa. Samoin laajakaista, viihde kanavapaketteineen jne.

Maksan toki veloistani ison osan kk-palkasta ulosotottoon kuukausittain, mutta tiedän että vuoden päästä kaikki on maksettu. Pankille oon hoitanut sieltä aikoinaan otetun pienen (3000) e lainan. Mulle on annettu myös asuntoa varten lainalupaus tuonne vuoden päähän kun UO-velat on maksettu - siinä tosin toinen vanhemmistani takaamassa.

Mulle luottotietojen menetys oli parasta mitä koskaan oli tapahtunut, sain vihdoin järkeä päähän rahankäyttöön ja holtiton ostelu loppui. Oon nyt 24 v, vuoden verran ollut nyt ulosoton piirissä.

Vierailija
10/20 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mitenkään. Luottotiedot meni kaverille taatun lainan tähden, uskoin kaveria ja odotin liian pitkään ennen kuin aloin itse hoitaa lainaa. Mutta ei multa ole viety omia luottokorttejani tai muitakaan luottotilejä. Uusia en varmaan saisi, vielä.

Vierailija
11/20 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssäkäyvä yliopisto-opiskelija, hyvät työnäkymät siis ja nyt jo pystyn palkallani lyhentelemään velkaa. Vanhemmat hyvin toimeentulevia ja korkeakoulutettuja pk-seutulaisia, ei siis tosiaan kulje tämä suvussa. Itse yksinkertaisesti elin yli varojeni, enkä kehdannut pyytää laskuihin apua heiltä (nyt toki tietävät tilanteen, ja ovat ylpeitä kun joudun ottamaan vastuun). T. Nro 1

Vierailija
12/20 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 21:08"]Olen työssäkäyvä yliopisto-opiskelija, hyvät työnäkymät siis ja nyt jo pystyn palkallani lyhentelemään velkaa. Vanhemmat hyvin toimeentulevia ja korkeakoulutettuja pk-seutulaisia, ei siis tosiaan kulje tämä suvussa. Itse yksinkertaisesti elin yli varojeni, enkä kehdannut pyytää laskuihin apua heiltä (nyt toki tietävät tilanteen, ja ovat ylpeitä kun joudun ottamaan vastuun). T. Nro 1
[/quote]
Siis nro 10!

Vierailija
13/20 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 21:04"][quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 20:52"]

[/quote]

Miten niin petos on ok? Sehän on rikos ja näkyy rikosrekisterissä jos haet esim. duunia jossa tausta tarkistetaan.
[/quote]Tarkoittaiskohan sitä, että on joutunut itse petoksen uhriksi? Itse tunnen yhden tällaisen tapauksen, tosin on sen sortin ihminen että on voinut kyllä ihan itsekin asiansa sössiä ja valehtelee vaan / ei ymmärrä totuutta...

Vierailija
14/20 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjalla ollaan. Luottotiedot meni kun sairastuin ja vakuutus ei korvannut sijaista. Olen yrittäjä. Elämä takkuaa pahasti. Tämä ob pahempi rangaistus kuin vuosi linnaa.

Vierailija
15/20 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 21:11"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 21:04"][quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 20:52"] Riippuu ihan siitä miksi ne ovat menneet. Jos luottotiedot ovat menneet esim. petoksen takia niin OK, mutta jos pikavippien takia niin ei OK. [/quote] Miten niin petos on ok? Sehän on rikos ja näkyy rikosrekisterissä jos haet esim. duunia jossa tausta tarkistetaan. [/quote]Tarkoittaiskohan sitä, että on joutunut itse petoksen uhriksi? Itse tunnen yhden tällaisen tapauksen, tosin on sen sortin ihminen että on voinut kyllä ihan itsekin asiansa sössiä ja valehtelee vaan / ei ymmärrä totuutta...

[/quote]

OK, ymmärsin aluksi ihan nurinperin.

Vierailija
16/20 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ovat menneet, mutta en ole huolissani. Elämä jatkuu ja on jatkunut, yritän parhaani ja teen töitä niin paljon kuin pystyn. Pikavippejä ja petoksia ei tililläni ole, eikä mitään muutakaan mullistavaa, vain useampi rahallisesti iso takaisku erittäin huonoon saumaan, mm. autokolari. Elämä jatkuu ja olen onnellinen siitä mitä minulla on eikä siitä mitä minulla ei ole. Huomattavasti huonomminkin voisi mennä, esimerkiksi minulle olisi voinut sattua siinä kolarissa vaikka mitä, ainekset olivat pahempaakin.

Vierailija
17/20 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen luottotiedoton pitkäaikaisen henkeä uhkaavan sairauden takia. Tipahdin työelämästä, nyt eläkkeellä. Yhdessä vaiheessa terveydenhuollon laskut kasaantuivat, hädintuskin henki pihisten en niitä jaksanut enkä pystynyt hoitamaan. En koe eläväni tasa-arvoisessa yhteiskunnassa, en lainkaan.

Vierailija
18/20 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 21:11"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 21:04"][quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 20:52"] Riippuu ihan siitä miksi ne ovat menneet. Jos luottotiedot ovat menneet esim. petoksen takia niin OK, mutta jos pikavippien takia niin ei OK. [/quote] Miten niin petos on ok? Sehän on rikos ja näkyy rikosrekisterissä jos haet esim. duunia jossa tausta tarkistetaan. [/quote]Tarkoittaiskohan sitä, että on joutunut itse petoksen uhriksi? Itse tunnen yhden tällaisen tapauksen, tosin on sen sortin ihminen että on voinut kyllä ihan itsekin asiansa sössiä ja valehtelee vaan / ei ymmärrä totuutta...

[/quote]

Jos tarkoittaisi niin rikosilmoituksesta kopio Asiakastietoon riittänee pyyhkimään merkinnät. Jos ei ole rikosilmoitusta niin ei tarvitse myöskään puhua petoksesta vaan ihan reilusti tyhmyydestä.

Vierailija
19/20 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 21:04"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 20:53"]Minulla on aikoja sitten luottotiedot menneet mutta eipä se eläämäni mitenkään vaikuta. [/quote]Varmasti vaikuttaa. Lue nyt vaikka toi kuutosen viesti ja mieti uudelleen.

[/quote]

No kun ei nyt vain vaikuta. Minulla on puskurirahasto, josta voin maksaa vaikka heti rikkimenneen pesukoneen tms. En ostanut ennen luottotietojenkaan menetystä mitään osarille samaisesta syystä. Miksi roikottaa jotain pesukoneen maksamistakin kuukausia kun pystyy maksamaan sen heti.

Vierailija
20/20 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 21:04"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 20:53"]Minulla on aikoja sitten luottotiedot menneet mutta eipä se eläämäni mitenkään vaikuta. [/quote]Varmasti vaikuttaa. Lue nyt vaikka toi kuutosen viesti ja mieti uudelleen.

[/quote]

No kun ei nyt vain vaikuta. Minulla on puskurirahasto, josta voin maksaa vaikka heti rikkimenneen pesukoneen tms. En ostanut ennen luottotietojenkaan menetystä mitään osarille samaisesta syystä. Miksi roikottaa jotain pesukoneen maksamistakin kuukausia kun pystyy maksamaan sen heti.
[/quote]Sä et sitten vissiin ainakaan matkustele? Jotenkin elämä ilman Visaa tms tuntuu vaikealta, kun sitä tarvitsee niin useassa paikassa. Ei se luottokortilla maksaminen sitä tarkoita, että jättää maksut roikkumaan, itsekin usein pidän ylimääräistä rahaa kortilla ettei joka kuukausi edes joudu maksamaan mitään.