Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kova kurkkukipu ja kuume

Vierailija
30.09.2014 |

Perjantaina alko kurkku kipeytyä ja lauantaina nous lämpö. Sunnuntaina vaihtu kuumeeseen ja kurkkukipu paheni. Sunnuntain ja maanantain välisenä yönä valvoin 2h kivun takia buranasta huolimatta.

Maanantaina kävin nieluviljelyssä ja lääkäristä kurkku vain vähän punotti, vaikka toinen puoli oli ihan turvonnut. Maanantai iltana kuume nousi 39,8 vaikka en pystynyt kuin makaamaan. Oksetti, huimasi ja päätä särki. Kurkku kipeytyi entisestään lääkkeistä huolimatta.

Muita flunssan oireita ei ole ja maanantaista lähtien olen ottanut buranaa 800mg ja panadolia 1g vuorotellen 4h välein. Kurkku on silti kipeä ja olo aivan kamala, tosin tänään kuume laskenut vaikka kurkkukipu on pahentunut ja peitteet ilmestyneet nielurisoihin.

Tämä on vuoden sisällä jo 3 näin rajun kuumeen vastaava. Nieluviljely on aina nega, kerran otettiin tulehdusarvot 160 ja aina todetaan virukseksi. Ennen en sairastellut lähes ollenkaan ja nyt kokoajan olen kurkkukivussa. N. Joka toinen kuu tän vuoden aikana on vielä iisimpi kuume kurkkukipu.

Mistä tää voi johtua? En enää jaksa kun lääkärissäkin vastaanotto on aina yhtä nuiva kun olen jatkuvasti nieluviljelyssä turhaan. Lääkärin mielestä mulle tulee vaan kokoajan virustulehduksia, eikä sille kuulemma mtn voi.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksiköhän joku täällä tietäisi paremmin syyn sun sairasteluun kuin sun lääkäri??? Voi elämä että voi ihminen olla tyhmä!

Vierailija
2/10 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea aloitusta loppuun, miksi ketään kiinnostaisi noin yksityiskohtainen selostus sairaudestasi. Ei täällä voi kukaan sulle lääkäriksi ruveta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollaista + poskiontelotulehduksia kun olin töissä paikassa jossa sitten todettiin olevan hometta. Vaihdoin työpaikkaa ( tai siis kaikki me siellä työssäolevat vaihdoimme rakennusta koska tuo tila meni purkuun) ja kaikki sairastaminen loppui.

Vierailija
4/10 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tod. näk. adenovirus. Sille ei oikein voi mitään: koita juoda paljon, levätä ja ota särky/kuumelääkettä. 3 infektiota vuoden sisällä ei ole vielä edes paljon, sillä sinua ei oteta nielurisaleikkaukseenkaan.

Vierailija
5/10 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuo tauti jo kolmatta viikkoa. Toinen antibioottikuuri menossa, kun eka kuuri ei tehonnut korvatulehdukseen. Oireina ovat olleet aivan järkyttävän kova kurkkukipu (kurkku vain punottaa, ei peitteitä), yskä ja korvatulehdus. Ekalla viikolla oli myös kuumetta. Nuhaa on hiukkasen, mutta ei mitään ontelotulehdusta vastaavaa. Välillä yskittää niin, että keuhkoputket meinaa tulla pihalle, ja sitten nousee sitkeää vihreää räkää suuhun. Yöks. Ja tosiaan tuota kurkkukipua ei saa millään tainnutettua, itse otan kolmasti päivässä gramman Panadolia ja Buranaa ja lipitän Finnrexiniä eikä mitään vaikutusta. Tosi kurja tauti. Ei ole koskaan näin kauan flunssa kestänyt.

Vierailija
6/10 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 13:46"]Mulla oli tuollaista + poskiontelotulehduksia kun olin töissä paikassa jossa sitten todettiin olevan hometta. Vaihdoin työpaikkaa ( tai siis kaikki me siellä työssäolevat vaihdoimme rakennusta koska tuo tila meni purkuun) ja kaikki sairastaminen loppui.
[/quote]

Meillä itseasiassa saattaa kotona olla hometta. Kaupungin asunto niin eipä taloyhtiö ainakaan mitään myönnä..

-ap

Vierailija
7/10 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 13:47"]Tod. näk. adenovirus. Sille ei oikein voi mitään: koita juoda paljon, levätä ja ota särky/kuumelääkettä. 3 infektiota vuoden sisällä ei ole vielä edes paljon, sillä sinua ei oteta nielurisaleikkaukseenkaan.

[/quote]

Itseasiassa toi lääkäri sano, et laittais eteenpäin nielurisaleikkaukseen, mutta mulla on niin olemattomat nielurisat et on turhaa kuulemma. Ei voi leikata.

Vierailija
8/10 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 13:43"]Ja miksiköhän joku täällä tietäisi paremmin syyn sun sairasteluun kuin sun lääkäri??? Voi elämä että voi ihminen olla tyhmä!
[/quote]

Lähinnä ajattelin, et jos jollain on vastaavasta kokemusta ja osais sanoa jotain, kun nuo lääkärit ei ole tuntuneet ymmärtävän tilannetta tai edes kuuntelevan. Vika lääkäri mollasi puolet ajasta kahta muuta lääkäriä jonka kanssa olen asioinut..

Vierailija
9/10 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 13:45"]En jaksanut lukea aloitusta loppuun, miksi ketään kiinnostaisi noin yksityiskohtainen selostus sairaudestasi. Ei täällä voi kukaan sulle lääkäriksi ruveta.
[/quote]

No sinua kiinnosti keskustelu kuitenkin niin paljon, että päädyit kirjoittamaan tämän (turhan?) kommentin. Ja kyllä sain silti asiallisia vastauksia joita hainkin.

Vierailija
10/10 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja juttu, joskus vaan noi virustaudit kasaantuu. Mutta homeasunto voi kyllä vaikuttaa vastustuskykyysi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi