Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osakkeista

Vierailija
30.09.2014 |

Onko kenelläkään pörssiosakkeita? Mitä nyt kannattaisi ostaa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että Venäjän kriisi olisi vielä ohitse. YIT:tä olen ajatellut ostaa myöhemmin ja Stockmannia on jo salkussa.

Sijoitettavaa tällä erää n. 10t€, keskipitkä aikajänne ja hajautettu riski (matala-kohtalainen). Suomalaisiin osakkeisiin, maa- ja valuuttariski hajautettu globaalisti toimiviin suuryrityksiin.

Vierailija
2/17 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos uskot että Venäjän/Ukrainan kriisi alkaa olla ohi, niin Venäjän markkinoilla vahvasti mukana olevia yrityksiä saa halvalla (Saga Furs, YIT, Nokian Renkaat, Stockmann)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu monista asioista. Ensin kolme kysymystä: pajonko sinulla on sijoitettavaa, kuinka pitkän sijoituksen aiot tehdä ja kuinka paljon riskiä olet valmis ottamaan. Hyvä yleissääntö on, että alle 5 vuoden aikajänteellä ei kannata osakkeisiin sijoittaa, ja jonkin verran on kestettävä myös riskiä. Toinen sääntö on: hajauta. Ei siis koko pottia yhteen firmaan, yhteen toimialaan tai edes yhteen maahan ja valuuttaan. Tämä kyllä onnistuu ei-ammattilaiselle paljon helpommin osakerahastojen kautta kuin ostamalla suoraan osakkeita.

Vierailija
4/17 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nythän kannattaa ostaa HYVIÄ osakkeita kuten, niin, mitä?

Vierailija
5/17 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan ylempänä mainittiin, vaikka Stocka, tulee nousemaan nopsaan nykyisestä lähes konkurssihinnoittelusta, koska se saa myytyä Pietarin kiinteistönsä todella hyvään hintaan ja näin lyhentää velkaansa. Muutenkin saneeraustoimet puree ja voitot hiljalleen kasvavat, vaikka liikevaihto sattuneista syistä mataa. Ja monia, monia muita kuten Nokia, Outot jne.

Vierailija
6/17 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta osinkokierroksen jälkeen. Kurssit putoavat hetkeksi ja alkavat jossain vaiheessa loppukesällä taas nousta.

Vierailija
7/17 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa, kaikki tieto markkinoilla on kurssissa. Riippuu siitä mitä sinä arvostat.

Vierailija
8/17 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri Capmania. Hyvä osingonmaksaja ja uskon että kurssi nousee isostikin lähivuosina.

Vierailija
9/17 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslukija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa, kaikki tieto markkinoilla on kurssissa. Riippuu siitä mitä sinä arvostat.

Jospa tekninen analyysi feilaa informaatiovajeen vuoks, sellaistakin sattuu.

Vierailija
10/17 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppitonnin hajauttaisin itse esim neljään osakkeeseen. Kaksi jotain varmaa ja vakaata osinkokonetta (esim. Dna, Kone, Fortum, Elisa, L&T... onhan noita). Kaksi taas jotain, missä näet reipasta nousupotentiaalia (Nokia, pienet yhtiöt). Vähän katsot että ovat eri toimialoilta.

En takaa, että tällä mitään voitat, mutta omassa salkussa on noin 50-50 vakaita osingonmaksajia ja vähän isoriskisempää ja ihan mukavasti on pitkällä aikavälillä tuottanut. Mitään konkurssipuljua älä osta.

Vierailija
11/17 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymppitonnin hajauttaisin itse esim neljään osakkeeseen. Kaksi jotain varmaa ja vakaata osinkokonetta (esim. Dna, Kone, Fortum, Elisa, L&T... onhan noita). Kaksi taas jotain, missä näet reipasta nousupotentiaalia (Nokia, pienet yhtiöt). Vähän katsot että ovat eri toimialoilta.

En takaa, että tällä mitään voitat, mutta omassa salkussa on noin 50-50 vakaita osingonmaksajia ja vähän isoriskisempää ja ihan mukavasti on pitkällä aikavälillä tuottanut. Mitään konkurssipuljua älä osta.

Unohdin pankit, ne tuottavat osinkoa kivasti.

Vierailija
12/17 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu monista asioista. Ensin kolme kysymystä: pajonko sinulla on sijoitettavaa, kuinka pitkän sijoituksen aiot tehdä ja kuinka paljon riskiä olet valmis ottamaan. Hyvä yleissääntö on, että alle 5 vuoden aikajänteellä ei kannata osakkeisiin sijoittaa, ja jonkin verran on kestettävä myös riskiä. Toinen sääntö on: hajauta. Ei siis koko pottia yhteen firmaan, yhteen toimialaan tai edes yhteen maahan ja valuuttaan. Tämä kyllä onnistuu ei-ammattilaiselle paljon helpommin osakerahastojen kautta kuin ostamalla suoraan osakkeita.

Tuossa on yksi neuvo, jota ei kannata kuunnella: että osakkeet ovat vain pitkäaikaista sijoittamista varten. Se on huonoin neuvo, jota olen koskaan saanut.

Minä teen nykyään vain päiväkauppaa. Jos jokin osake jää puoleksi vuodeksi, ettei kurssi kohoa, niin myyn vaikka tappiolla. Raja pitää saada kiertämään.

Vierailija
13/17 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on yksi neuvo, jota ei kannata kuunnella: että osakkeet ovat vain pitkäaikaista sijoittamista varten. Se on huonoin neuvo, jota olen koskaan saanut.

Minä teen nykyään vain päiväkauppaa. Jos jokin osake jää puoleksi vuodeksi, ettei kurssi kohoa, niin myyn vaikka tappiolla. Raja pitää saada kiertämään.

..tai siis raha..:)

Vierailija
14/17 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkaupassa on iso riski. Toki sitä voi tehdä mutta pitää kyllä tuntea a) pörssin sielunelämää ja b) toimialoja joihin sijoittaa, jos haluaa oikeasti voittoa tehdä.

Vierailija
15/17 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olen ostanut Tokmannia ja eQ:ta. Kumpikin toistaiseksi ollut hyvä valinta, arvo noussut tasaisesti.

Vierailija
16/17 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkaupassa on iso riski. Toki sitä voi tehdä mutta pitää kyllä tuntea a) pörssin sielunelämää ja b) toimialoja joihin sijoittaa, jos haluaa oikeasti voittoa tehdä.

No, en pidä sitä sen ihmeellisempänä, kuin ostaa halvemmalla ja myy kalliimmalla. Kun on korkea volatiliteetti, niin kurssi heiluu hyvin. Vähän pitää osata lukea tiedotteita ja pohtia, mihin suuntaan yritys on menossa. Toimialalla ei ole merkitystä. Pienennän riskiä siinä, että pelaan vain isoilla yrityksillä, en noilla senttiosakkeilla.

Vierailija
17/17 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tietenkään kaikki voi voittaa pörssissä, semminkin jos rahat JOUTUU vetämään jnkn syyn takia pois sieltä ikään kuin kesken leikin.