Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eniten ihmetyttävä/ loukkaava asia sukulaisen tai ystävän toiminnassa?

Vierailija
28.08.2021 |

Minun kälyni ei koskaan kutsu heille, eikä edes vastaa Whatsapp viesteihin, mutta kuitenkin ehtii koko ajan päivitellä Insta-storejaan🙄🤷‍♀️

Minun mielestäni tämä on jotenkin tosi kolkkoa & outoa.

En jaksa enää seurata niitä, kun ei livenä voi ottaa yhteyttä.

Minun arvomaailmassani ollaan ensisijaisesti yhteyksissä sukulaisiin, ja toissijaisesti esitetään somessa🤔

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tekee tulkinnan, että kälylle some on tärkeämpi kuin läheiset. Ehkäpä käly ei vain halua viettää aikaa ap:n kanssa. Mitä niissä instapostauksissa on? Jos illanviettoja kavereiden kanssa, todistaa tämä sen, että käly ei vain ole kiinnostunut ap:n seurasta. Jos taas kuvissa esitellään esimerkiksi ruoanlaittoa tai sisustusta, kertoo tämä siitä, että käly mieluummin kokkaa ja sisustaa kuin kyläilee. Nämä ovat harrastuksia siinä missä muutkin. Ei ole ap:n asia, miten hänen kälynsä vapaa-aikaansa viettää.

Kohteliasta olisi kuitenkin viestiin vastata jotain. Ellei ikinä noteeraa niitä mitenkään, kertoo kyllä tästä kälystä aika paljon… pitää asialliset välit olla, kun samassa suvussa ollaan. Vastata poitää, vaikka sit lyhyesti vain.

Moi! Mitäs teille kuuluu? Kerrot omat kuulumiset viestissä. Ja jos toinen ei vastaa yhtään mitään, niin on se kylmää. Voihan siihen vastata, että meillä kaikki hyvin ja jotain ylimalkaista, jos ei hakua keskustelua jatkaa.. mutta jättää täysin noteeraamatta jokaikinen kerta, ei ole OK. Toisaalta itse en varmaan olisi kolmatta kertaa edes ottanut yhteyttä mitenkään, jos ei kahteen ekaan yhteydenottoon koskaan olisi vastattu. Ottanut vihjeenä, että älä jatka yhteydenpitoa, mutta en silti pidä kärysi käytöstä hyvänä. Eri asia tietty, jos ap:n viestit vaikka rahankinuamista tms, niin en varmaan itsekään vastaisi.

Vierailija
22/52 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisaalta vielä se, että miksi kälyn pitää kutsua? Etkö ole väleissä veljesi kanssa?

Ja voihan sitä,itsekin kysyä, että voinko tulla käymään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kanssa vähän sama miehen siskon ja veljen vaimon kanssa. Ovat kyllä ystävällisiä kun nähdään, mutta on tullut selväksi että eivät halua minulta yhteydenottoja" muuten vaan". Somessa seuraillaan toisiamme.

He haluavat selvästi vain muodollisen suhteen. Nähdään sukujuhlissa ja piste. Lasten synttärit, joulu, ehkä pääsiäinen. Olen tarkka että en tuppaudukaan enempää. Enkä siis juttele mitään ihmeellisiä muutenkaan, viileähköt välit heidän toiveestaan.

He ovat ystävällisiä, joten miten se  sitten on tullut selväksi että eivät halua yhteydenottoja muuten vaan? Koska eivät ota yhteyttä?

Itse pidän mieheni sukulaisista ja olen heille aina ystävällinen, mutta he ovat kuitenkin vieraita ihmisiä. En minä osaisi heille viestiä laittaa vaikka seurattaisiin somessa. Mistä sitä laittaisin? Mitään negatiivista en tunne heitä kohtaan.

Jos taas hän ei esim.vastaa viesteihisi, niin eihän tuo ole ystävällistä enää. Mistä päästäänkin siihen että tuo on inhokkini, jos kaveri ei vastaa viestiin. Se on todella tylyä. Olen sellaisen läpi katsonut paristi mutta sitten droppasin noin välillä tekevän kaverin.

Kyllä nuorena yritin pitää heihin yhteyttä, että tavattais kaupungilla lasten kanssa tms. He kohteliaasti kiireisiin vedoten väistelivät näitä. Ei haittaa yhtään. Silloin ehkä tunsin oloni torjutuksi,mutta nyt he ovat tuossa muodolliset suhteet lokerossa. Toisella heistä iso oma suku, toinen kiireinen uranainen.

Mitäkö ihmettelen sukulaisten ja ystävien käytöksessä? No sitä että jotkut on kauhean vaativia ja aina jotain vailla, haluavat yökyläkutsuja lapsillen, mökkikutsuja, lasten vanhoja tarvikkeita, mutta eivät itse tarjoa muille mitään vastaavaa. Itse en varsinkaan ystäviltä halua vaatia koskaan mitään koska tiedän miten painostavalta se tuntuu.Vastavuoroisuuden puute saattaa ilmetä myös esim.siinä että puhuu vain itsestään.

Vierailija
24/52 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tekee tulkinnan, että kälylle some on tärkeämpi kuin läheiset. Ehkäpä käly ei vain halua viettää aikaa ap:n kanssa. Mitä niissä instapostauksissa on? Jos illanviettoja kavereiden kanssa, todistaa tämä sen, että käly ei vain ole kiinnostunut ap:n seurasta. Jos taas kuvissa esitellään esimerkiksi ruoanlaittoa tai sisustusta, kertoo tämä siitä, että käly mieluummin kokkaa ja sisustaa kuin kyläilee. Nämä ovat harrastuksia siinä missä muutkin. Ei ole ap:n asia, miten hänen kälynsä vapaa-aikaansa viettää.

Kyllö tässä on taas niin typerä vastaus ja lapsellinen ajatusmaailma.

Sinä teet tulkinnan että olisi jotenkin Apn asia miten käly ”vapaa-aikaansa viettää” - se nyt ei liity yhtään siihen että voisi vastata viesteihin ja osoittaa kiinnostutaan sukulaisiaan kohtaan… 😠 Pistää niin vihaksi tälläinen huonojen tapojen selittely normaaliksi

Vierailija
25/52 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä teet tulkinnan että olisi jotenkin Apn asia miten käly ”vapaa-aikaansa viettää” - se nyt ei liity yhtään siihen että voisi vastata viesteihin ja osoittaa kiinnostutaan sukulaisiaan kohtaan… 😠 Pistää niin vihaksi tälläinen huonojen tapojen selittely normaaliksi

Ap kirjaimellisesti syyllistää kälyään siitä, että tällä on eri mielenkiinnonkohteet ja ap:n omienkin sanojen mukaan eri arvomaailma. Viesteihin vastaamatta jättämisestä en sanonut mitään vaan kommentoin ainoastaan ap:n alentuvaa suhtautumista kälyn ajankäyttöön ja mielenkiinnonkohteisiin. Totta kai on huonoa käytöstä olla vastaamatta viesteihin, mutta voihan olla, että tähän on päädytty siksi, että hienovaraisemmat vihjeet eivät ole toimineet. Ap vaikuttaa aika tungettelevalta, ihan jo siksikin, että on päätynyt tännekin valittamaan asiasta, jossa ei ole mitään valittamista. Käly nyt ei selvästikään halua läheisempää tuttavuutta, ja vaikuttaisi siltä, että ap:n on vaikea hyväksyä tätä. Miksi ihmeessä sukulaisiin, tai tässä tapauksessa sukulaisten puolisoihin, pitäisi pitää yhteyttä ja osoittaa kiinnostusta heitä kohtaan, jos ei halua?

Vierailija
26/52 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohteliasta olisi kuitenkin viestiin vastata jotain. Ellei ikinä noteeraa niitä mitenkään, kertoo kyllä tästä kälystä aika paljon… pitää asialliset välit olla, kun samassa suvussa ollaan. Vastata poitää, vaikka sit lyhyesti vain.

Moi! Mitäs teille kuuluu? Kerrot omat kuulumiset viestissä. Ja jos toinen ei vastaa yhtään mitään, niin on se kylmää. Voihan siihen vastata, että meillä kaikki hyvin ja jotain ylimalkaista, jos ei hakua keskustelua jatkaa.. mutta jättää täysin noteeraamatta jokaikinen kerta, ei ole OK. Toisaalta itse en varmaan olisi kolmatta kertaa edes ottanut yhteyttä mitenkään, jos ei kahteen ekaan yhteydenottoon koskaan olisi vastattu. Ottanut vihjeenä, että älä jatka yhteydenpitoa, mutta en silti pidä kärysi käytöstä hyvänä. Eri asia tietty, jos ap:n viestit vaikka rahankinuamista tms, niin en varmaan itsekään vastaisi.

En minä ainakaan halua kertoa kuulumisiani kaukaisille sukulaisille tai puolitutuille, jotka eivät tee tiedoilla muuta kuin saavat aihetta juoruiluun. Ylimalkaiset vastaukset eivät toimi silloin, kun toinen on utelias. On paljon ihmisiä, jotka eivät tajua vihjettä vaan yrittävät väkisin jatkaa keskustelua. Jos ei halua keskustella, on vaihtoehtoja vähän. Voi joko yrittää kuihduttaa keskustelua edellä kuvatulla tavalla, ghostata tai sanoa suoraan, että ei kaipaa läheisempää tuttavuutta. Kaikissa näissä on yhtä lailla riski, että toinen osapuoli loukkaantuu.

Vierailija
27/52 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjaimellisesti syyllistää kälyään siitä, että tällä on eri mielenkiinnonkohteet ja ap:n omienkin sanojen mukaan eri arvomaailma. Viesteihin vastaamatta jättämisestä en sanonut mitään vaan kommentoin ainoastaan ap:n alentuvaa suhtautumista kälyn ajankäyttöön ja mielenkiinnonkohteisiin. Totta kai on huonoa käytöstä olla vastaamatta viesteihin, mutta voihan olla, että tähän on päädytty siksi, että hienovaraisemmat vihjeet eivät ole toimineet. Ap vaikuttaa aika tungettelevalta, ihan jo siksikin, että on päätynyt tännekin valittamaan asiasta, jossa ei ole mitään valittamista. Käly nyt ei selvästikään halua läheisempää tuttavuutta, ja vaikuttaisi siltä, että ap:n on vaikea hyväksyä tätä. Miksi ihmeessä sukulaisiin, tai tässä tapauksessa sukulaisten puolisoihin, pitäisi pitää yhteyttä ja osoittaa kiinnostusta heitä kohtaan, jos ei halua?

Kuulostat ihan tältä kälyltä. Luepa vielä kolmannen kerran tuo otsikon aihe, ja Apn haukkumisen sijasta vastaile itse kysymykseen (jos on mitään oikeaa annettavaa🙄). Käly toimii väärin, ja sen puolustelu on ajan hukkaa sinulle.

Vierailija
28/52 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toisaalta vielä se, että miksi kälyn pitää kutsua? Etkö ole väleissä veljesi kanssa?

Ei jaksa vuosi toisensa perään yksin järjestää sukujuhlia, synttäreitä, brunsseja ja leikkitreffejä kun toiset eivät järjestä päivääkään ja kutsu.

Vierailija
29/52 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kanssa vähän sama miehen siskon ja veljen vaimon kanssa. Ovat kyllä ystävällisiä kun nähdään, mutta on tullut selväksi että eivät halua minulta yhteydenottoja" muuten vaan". Somessa seuraillaan toisiamme.

He haluavat selvästi vain muodollisen suhteen. Nähdään sukujuhlissa ja piste. Lasten synttärit, joulu, ehkä pääsiäinen. Olen tarkka että en tuppaudukaan enempää. Enkä siis juttele mitään ihmeellisiä muutenkaan, viileähköt välit heidän toiveestaan.

He ovat ystävällisiä, joten miten se  sitten on tullut selväksi että eivät halua yhteydenottoja muuten vaan? Koska eivät ota yhteyttä?

Itse pidän mieheni sukulaisista ja olen heille aina ystävällinen, mutta he ovat kuitenkin vieraita ihmisiä. En minä osaisi heille viestiä laittaa vaikka seurattaisiin somessa. Mistä sitä laittaisin? Mitään negatiivista en tunne heitä kohtaan.

Jos taas hän ei esim.vastaa viesteihisi, niin eihän tuo ole ystävällistä enää. Mistä päästäänkin siihen että tuo on inhokkini, jos kaveri ei vastaa viestiin. Se on todella tylyä. Olen sellaisen läpi katsonut paristi mutta sitten droppasin noin välillä tekevän kaverin.

Kyllä nuorena yritin pitää heihin yhteyttä, että tavattais kaupungilla lasten kanssa tms. He kohteliaasti kiireisiin vedoten väistelivät näitä. Ei haittaa yhtään. Silloin ehkä tunsin oloni torjutuksi,mutta nyt he ovat tuossa muodolliset suhteet lokerossa. Toisella heistä iso oma suku, toinen kiireinen uranainen.

Mitäkö ihmettelen sukulaisten ja ystävien käytöksessä? No sitä että jotkut on kauhean vaativia ja aina jotain vailla, haluavat yökyläkutsuja lapsillen, mökkikutsuja, lasten vanhoja tarvikkeita, mutta eivät itse tarjoa muille mitään vastaavaa. Itse en varsinkaan ystäviltä halua vaatia koskaan mitään koska tiedän miten painostavalta se tuntuu.Vastavuoroisuuden puute saattaa ilmetä myös esim.siinä että puhuu vain itsestään.

Onko niillä edes mökkiä? Jos vaikutatte vaikka liian fiiniltä ottaaksenne vastaan vanhoja vaatteita? Itse en ole antanut lapsieni yökyläillä vielä, joten en tarjoa muillekaan.

Vierailija
30/52 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytin pyöreitä enkä saanut edes onnitteluja keneltäkään puolison suvun puolelta. Lahjaa nyt en odottanutkaan, kun juhliakaan ei koronan vuoksi ollut vielä. Luulin että ollaan ihan hyvissä väleissä. Itse olen hoitanut onnittelut, kukat ja lahjat heidän juhlapäivinä.

Järkyttävää😥

Tuli oikeasti paha mieli sun puolesta!

Ei ole normaalia.

Nyt kun tarkemmin mietin, niin sama homma täällä. Miehen veljen vaimolle vietiin ihana lahja kun täytti 30v, mitäs itse saatiin, ei mitään🙄

Minäkin tässä aloin miettiä, että olen kuusi vuotta ollut jokaisessa juhlassa miehen sukuun liittyen; mutta en ole koskaan saanut mitään heidän puoleltaan. Paras on että kaikilla miehen sisaruksilla on samaan aikaan synttärit (samassa kuussa/kuun vaiheessa) ja juhlivat niitä aina yhdessä. En tiedä tajuavatko, mutta minullakin on samaan aikaan synttärit.. mutta olen vain vieras, enkä ikinä juhlittava 😅 Välillä turhauttaa. Mutta. Minkäs teet.

Vierailija
31/52 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan vuosi rakennettu taloa. Miehen sisaruksen perhe ei ole edes yhdeksi puoleksi päiväksi tarjonnut apuaan sinne. Ovat osoittaneet että heitä ei paskaakaan kiinnosta meidän projektimme, terveytemme, jaksamisemme tai lapsemme…

Vierailija
32/52 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytin pyöreitä enkä saanut edes onnitteluja keneltäkään puolison suvun puolelta. Lahjaa nyt en odottanutkaan, kun juhliakaan ei koronan vuoksi ollut vielä. Luulin että ollaan ihan hyvissä väleissä. Itse olen hoitanut onnittelut, kukat ja lahjat heidän juhlapäivinä.

Järkyttävää😥

Tuli oikeasti paha mieli sun puolesta!

Ei ole normaalia.

Nyt kun tarkemmin mietin, niin sama homma täällä. Miehen veljen vaimolle vietiin ihana lahja kun täytti 30v, mitäs itse saatiin, ei mitään🙄

Minäkin tässä aloin miettiä, että olen kuusi vuotta ollut jokaisessa juhlassa miehen sukuun liittyen; mutta en ole koskaan saanut mitään heidän puoleltaan. Paras on että kaikilla miehen sisaruksilla on samaan aikaan synttärit (samassa kuussa/kuun vaiheessa) ja juhlivat niitä aina yhdessä. En tiedä tajuavatko, mutta minullakin on samaan aikaan synttärit.. mutta olen vain vieras, enkä ikinä juhlittava 😅 Välillä turhauttaa. Mutta. Minkäs teet.

Käske miehesi sanoa heille!

Oikein juntit! 🙄

Vierailija
33/52 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan vuosi rakennettu taloa. Miehen sisaruksen perhe ei ole edes yhdeksi puoleksi päiväksi tarjonnut apuaan sinne. Ovat osoittaneet että heitä ei paskaakaan kiinnosta meidän projektimme, terveytemme, jaksamisemme tai lapsemme…

Miksi pitäisi kiinnostaa? Jos mieheni sisko perheineen alkaisi rakentamaan taloa niin ei mun mies lähtisi apukäsiksi. Miksi? Koska hänen sisko ei ole koskaan arvostanut häntä. Aina lytännyt ja arvostellut enkä minäkään ole niskanakkelulta säästynyt.

Eli millaisia te olette? Mikseivät he ole tarjonneet apua? Ihminen on joskus sokea.. kannattaa miettiä kunnolla tuota asiaa.

Vierailija
34/52 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaavinta: ulkopuolelle jättäminen

Vierailija
35/52 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kutsu lastamme synttäreille, mutta kaikki muut serkut kutsutaan😓💔❤️‍🩹

Tarviiko edes sanoa miten epänormaalia on tuollaiset aikuiset jotka tämmöisen hyväksyy mitenkään😓

Teidän asemas pitäisin jatkossa isot kaverisynttärit joihin ei tarvi tämmöisiä kiusaavia sukulaisia ottaa🙄😓

Ei se ole lasten vika, eikä serkkulapsia siitä tarvitse rangaista. :(

Päinvastoin, kutsukaa serkut useammin teille. Ilman vanhempiaan vaikka, jos vanhemmat oikeasti jättävät teidän lapsenne kutsumatta. :)

Vierailija
36/52 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksa vuosi toisensa perään yksin järjestää sukujuhlia, synttäreitä, brunsseja ja leikkitreffejä kun toiset eivät järjestä päivääkään ja kutsu.

Jos ne toiset ei vain välitä juhlista.

Jos niistä tuntuu sukujuhlat vaivaannuttavilta, eivät viihdy, näkevät mieluummin muita yksi kerrallaan. Ehkä ne ei ole edes sen takia ajatelleet koko asiaa. Ehkä he ajattelevat, että sinä tykkäät juhlista ja tykkäät järjestää juhlia.

Vierailija
37/52 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minuakin tälläinen ihmetyttäisi.

Some some some. Menee normaalien ihmiskontaktien ohi…!! Älä vaan seuraa enää. Älä anna loukata sinua.

En itse ole somessa. Jos joku ei kykene kanssani normaalisti kanssakäymisen, olkoon. Onneksi tärkeimmät ihmiset kykenee :)

Vierailija
38/52 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ghostaaminen on, eli ei vastata viesteihin, vaikka muuten roikutaan viestisovelluksissa. Sitten ollaan myöhemmin kuitenkin kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Ei tuo ole ghostaamista, koska te tapaatte myöhemmin. Ghostaaja katoaa kokonaan.

Vierailija
39/52 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me autettiin miehen veljeä ja tämän perhettä, neljässä muutossa kolmen vuoden sisällä joissa kolmeen muuttoon liittyi vielä koko kämpän remppa. Itse oltaisiin tarvittu n. 3h tämän veljen apua yhdessä remppahommassa, niin se ei onnistunut, Niin ei sitten enää siihen talonrakennukseen tosiaan avuksi menty. 

Vierailija
40/52 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omaa miestäni patistanut kutsumaan siskonsa meille vaikka grillaamaan. Ei saa aikaiseksi ikinä. En jaksa sitä kun kaikki tarjoamiset ja siivoilut kaatuu aina mun niskaan. Ehkä käly ei jaksa passata oman sukunsa lisäksi myös miehen sukua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi