Eniten ihmetyttävä/ loukkaava asia sukulaisen tai ystävän toiminnassa?
Minun kälyni ei koskaan kutsu heille, eikä edes vastaa Whatsapp viesteihin, mutta kuitenkin ehtii koko ajan päivitellä Insta-storejaan🙄🤷♀️
Minun mielestäni tämä on jotenkin tosi kolkkoa & outoa.
En jaksa enää seurata niitä, kun ei livenä voi ottaa yhteyttä.
Minun arvomaailmassani ollaan ensisijaisesti yhteyksissä sukulaisiin, ja toissijaisesti esitetään somessa🤔
Kommentit (52)
Kyllä se ghostaaminen on, eli ei vastata viesteihin, vaikka muuten roikutaan viestisovelluksissa. Sitten ollaan myöhemmin kuitenkin kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Osa mieheni sukulaisista ei ole minua näkevinään. Se vaatii jo taitoa kun tulevat meille minun laittamaani pöytään kylään.
Täytin pyöreitä enkä saanut edes onnitteluja keneltäkään puolison suvun puolelta. Lahjaa nyt en odottanutkaan, kun juhliakaan ei koronan vuoksi ollut vielä. Luulin että ollaan ihan hyvissä väleissä. Itse olen hoitanut onnittelut, kukat ja lahjat heidän juhlapäivinä.
Vierailija kirjoitti:
Täytin pyöreitä enkä saanut edes onnitteluja keneltäkään puolison suvun puolelta. Lahjaa nyt en odottanutkaan, kun juhliakaan ei koronan vuoksi ollut vielä. Luulin että ollaan ihan hyvissä väleissä. Itse olen hoitanut onnittelut, kukat ja lahjat heidän juhlapäivinä.
Järkyttävää😥
Tuli oikeasti paha mieli sun puolesta!
Ei ole normaalia.
Nyt kun tarkemmin mietin, niin sama homma täällä. Miehen veljen vaimolle vietiin ihana lahja kun täytti 30v, mitäs itse saatiin, ei mitään🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää😥
Tuli oikeasti paha mieli sun puolesta!
Ei ole normaalia.Nyt kun tarkemmin mietin, niin sama homma täällä. Miehen veljen vaimolle vietiin ihana lahja kun täytti 30v, mitäs itse saatiin, ei mitään🙄
Marimekon arvokas ja hieno maljakko annettiin itse siis…
Eivät kutsu lastamme synttäreille, mutta kaikki muut serkut kutsutaan😓💔❤️🩹
Tarviiko edes sanoa miten epänormaalia on tuollaiset aikuiset jotka tämmöisen hyväksyy mitenkään😓
Vierailija kirjoitti:
Eivät kutsu lastamme synttäreille, mutta kaikki muut serkut kutsutaan😓💔❤️🩹
Tarviiko edes sanoa miten epänormaalia on tuollaiset aikuiset jotka tämmöisen hyväksyy mitenkään😓
Teidän asemas pitäisin jatkossa isot kaverisynttärit joihin ei tarvi tämmöisiä kiusaavia sukulaisia ottaa🙄😓
Anoppi haukkui aina nuorinta veljeäni
Vierailija kirjoitti:
Aika yleistä on,että onnitellaan vain oman suvun jäseniä.
Mulla on kanssa vähän sama miehen siskon ja veljen vaimon kanssa. Ovat kyllä ystävällisiä kun nähdään, mutta on tullut selväksi että eivät halua minulta yhteydenottoja" muuten vaan". Somessa seuraillaan toisiamme.
He haluavat selvästi vain muodollisen suhteen. Nähdään sukujuhlissa ja piste. Lasten synttärit, joulu, ehkä pääsiäinen. Olen tarkka että en tuppaudukaan enempää. Enkä siis juttele mitään ihmeellisiä muutenkaan, viileähköt välit heidän toiveestaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kanssa vähän sama miehen siskon ja veljen vaimon kanssa. Ovat kyllä ystävällisiä kun nähdään, mutta on tullut selväksi että eivät halua minulta yhteydenottoja" muuten vaan". Somessa seuraillaan toisiamme.
He haluavat selvästi vain muodollisen suhteen. Nähdään sukujuhlissa ja piste. Lasten synttärit, joulu, ehkä pääsiäinen. Olen tarkka että en tuppaudukaan enempää. Enkä siis juttele mitään ihmeellisiä muutenkaan, viileähköt välit heidän toiveestaan.
Todella raskasta😵💫
Kuulostavat kauheilta naisilta.
Kärsitkö tästä? Sentään kutsuvat lasten synttäreille, toisin kuin eräät…
Meillä on omassa suvussa avoimesti puhuttu ongelmista, joita puolison lähiomaiset saattavat aiheuttaa. Juttuja löytyisi noin sadan vuoden takaa ja aivan hulluja tempauksia häissä ääneen ulvovista anopeista, jotka syyttävät miniäänsä rakkaan pojan varastamisesta yms.
Se sääntö, minkä minä sain kolmen sukupolven opeista on pitää välit mieluummin asialliisen viileinä kuin lihavina riitoina. Jos puolison lähiomaiset eivät kykene ystävällisyyteen ja normaaliin vuorovaikutukseen kannattaa jättää heidät rauhaan. Ei ylimääräisiä viestejä, kyläilyt minimiin, jouluisin vain yksinkertainen tervehdys ja jos väkisin tuppaavat kylään hoitaa homman kohteliaasti, mutta vähin äänin. Sillä mitä vähemmän antaa aihetta kenenkään sanoa mitään sen kauempana he pysyvät. Arvostelua ja jupinaa riittää olipa kuinka kiva tai kuinka kohteliaan etäinen tahansa. KUn peruasenne on kielteinen ei sitä voi muuttaa tuosta vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika yleistä on,että onnitellaan vain oman suvun jäseniä.
Mitä
Hittoa?
Kyllä puolison veljen/ sisaren puoliso on onniteltavien piirissä!
Vierailija kirjoitti:
Meillä on omassa suvussa avoimesti puhuttu ongelmista, joita puolison lähiomaiset saattavat aiheuttaa. Juttuja löytyisi noin sadan vuoden takaa ja aivan hulluja tempauksia häissä ääneen ulvovista anopeista, jotka syyttävät miniäänsä rakkaan pojan varastamisesta yms.
Se sääntö, minkä minä sain kolmen sukupolven opeista on pitää välit mieluummin asialliisen viileinä kuin lihavina riitoina. Jos puolison lähiomaiset eivät kykene ystävällisyyteen ja normaaliin vuorovaikutukseen kannattaa jättää heidät rauhaan. Ei ylimääräisiä viestejä, kyläilyt minimiin, jouluisin vain yksinkertainen tervehdys ja jos väkisin tuppaavat kylään hoitaa homman kohteliaasti, mutta vähin äänin. Sillä mitä vähemmän antaa aihetta kenenkään sanoa mitään sen kauempana he pysyvät. Arvostelua ja jupinaa riittää olipa kuinka kiva tai kuinka kohteliaan etäinen tahansa. KUn peruasenne on kielteinen ei sitä voi muuttaa tuosta vain.
Kauheaa huonon käytöksen selittelyä muka kolmen sukupolven neuvona
Meillä on kyllä opetettu että tekemisissä ollaan, synttäreille kutsutaan, perhettä ja sukulaisia autetaan!!!
Mua ihmetyttää se vielä näin aikuisenakin että kun äitini on seurustellut vaikka vuosiakin jonkun miehen kanssa johon minäkin olen tutustunut, ei minua ole koskaan esitelty kyseisen miehen (aikuisille) lapsille. Luulisi että tulisi nyt joku tilaisuus kun asutaan samalla paikkakunnallakin. Yhden kanssa äitini oli jopa kihloissakin ja kaikkien muidenkin kanssa asunut yhdessä (heidän luonaan). En nyt sano että miehet olisivat mulle mitään "isäpuolia" varsinaisesti olleet mutta esim. käyneet poraamassa taulua seinään tms. Ja olen käynyt kylässä siellä heidän luonaan myös. Ja ovat ihan tekemisissä itsekin näiden aikuisten lastensa kanssa jotka tuntevat äitinikin jne.
Vierailija kirjoitti:
He ovat ystävällisiä, joten miten se sitten on tullut selväksi että eivät halua yhteydenottoja muuten vaan? Koska eivät ota yhteyttä?
Itse pidän mieheni sukulaisista ja olen heille aina ystävällinen, mutta he ovat kuitenkin vieraita ihmisiä. En minä osaisi heille viestiä laittaa vaikka seurattaisiin somessa. Mistä sitä laittaisin? Mitään negatiivista en tunne heitä kohtaan.
Jos taas hän ei esim.vastaa viesteihisi, niin eihän tuo ole ystävällistä enää. Mistä päästäänkin siihen että tuo on inhokkini, jos kaveri ei vastaa viestiin. Se on todella tylyä. Olen sellaisen läpi katsonut paristi mutta sitten droppasin noin välillä tekevän kaverin.
Ap tekee tulkinnan, että kälylle some on tärkeämpi kuin läheiset. Ehkäpä käly ei vain halua viettää aikaa ap:n kanssa. Mitä niissä instapostauksissa on? Jos illanviettoja kavereiden kanssa, todistaa tämä sen, että käly ei vain ole kiinnostunut ap:n seurasta. Jos taas kuvissa esitellään esimerkiksi ruoanlaittoa tai sisustusta, kertoo tämä siitä, että käly mieluummin kokkaa ja sisustaa kuin kyläilee. Nämä ovat harrastuksia siinä missä muutkin. Ei ole ap:n asia, miten hänen kälynsä vapaa-aikaansa viettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He ovat ystävällisiä, joten miten se sitten on tullut selväksi että eivät halua yhteydenottoja muuten vaan? Koska eivät ota yhteyttä?
Itse pidän mieheni sukulaisista ja olen heille aina ystävällinen, mutta he ovat kuitenkin vieraita ihmisiä. En minä osaisi heille viestiä laittaa vaikka seurattaisiin somessa. Mistä sitä laittaisin? Mitään negatiivista en tunne heitä kohtaan.
Jos taas hän ei esim.vastaa viesteihisi, niin eihän tuo ole ystävällistä enää. Mistä päästäänkin siihen että tuo on inhokkini, jos kaveri ei vastaa viestiin. Se on todella tylyä. Olen sellaisen läpi katsonut paristi mutta sitten droppasin noin välillä tekevän kaverin.
Kaveri käytti minua palvelijanaan. On nyt ex. Hän itse sitä paitsi "erotti" minut, kun en täyttänyt hänen vaatimuksiaan. Vähän huvittavaa sinänsä.
ei suomalaiset yleensäkään ole kauhean sukurakkaita. vaikka itse olisikin kiinnostunut tutustumaan joihinkin ihmisiin niin pitää ymmärtää ettei he välttämättä välitä tutustua.
Kyllä minuakin tälläinen ihmetyttäisi.
Some some some. Menee normaalien ihmiskontaktien ohi…!! Älä vaan seuraa enää. Älä anna loukata sinua.