Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen loukkantunut kun mua ei edes kysytty kummiksi!

Vierailija
30.09.2014 |

olen tuntenut ystäväni Maijan yli 15 vuotta ja tuin monet surut ja murheet ja jaoin elämän ilot. Viimeisen 5 vuoden ajan ystäväni on yrittänyt lasta miehensä Matin kanssa. Nyt kun tuo lapsi syntyi 3kk sitten, osittain odotin vähän kummipyyntöä. Kummeiksi tulee kuulemma naapurit jotka muuttivat 5kk sitten viereiseen pitkään myynnissä olleeseen omakotitaloon. Pyrin pitämään ilmeeni neutraalina mutta loukkaannun kyllä syvästi uutisesta. Pari vuotta sitten Maija oli käsi sydämmellä vannonut että jos joskus lapsi tulee, niin minusta tulee kummi koska olen auttanut ja tukenut nyt niin paljon...

Voi kuulostaa lapselliselta ja kateelliselta, mutta olisin halunnut olla parhaan kaverini lapselle kummi...

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne halusi pariskunnan (jotkut ovat asiassa vanhanaikaisia). Oletko sinkku tai onko kumppanisi etäinen ystävällesi?

Vierailija
22/31 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 10:56"]

hmmm...muistanko ihan väärin, että lapsi tulisi kastaa kaksi kuukautta syntymästä.

[/quote]

Tuo on suositus, ei mikään määräys. Toki maistraattiin pitää toimittaa itse paperit jos kovin paljon tuon yli alkaa mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan ei mee nallekarkit. Mä taas olen kummi koska en kehdannut kieltäytyä kun sukulainen pyysi. Joo olis ehkä pitänyt mutta.. Nyt sitten saankin olla jatkuvasti ilmainen lapsenvahti. Parhaimmillaan multa ei ole edes kysytty etukäteen, vaan lapsi kasseineen on tuotu ovelle. 

Vierailija
24/31 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 10:56"]hmmm...muistanko ihan väärin, että lapsi tulisi kastaa kaksi kuukautta syntymästä.
[/quote]

Maistraattiin tulee ilmoittaa nimi 2kksyntymästä. Kastetilaisuuden voi pitää myöhemminkin.

Vierailija
25/31 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä haluat alkaa lahjojenostoautomaatiksi??

Vierailija
26/31 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa he ajattelivat, että olet jo tukenut ihan tarpeeksi, nyt on muiden vuoro. Jos kummiuden ottaa tosissaan, niin onhan siinä iso vastuu ja velvollisuus, vaikka sitä harva tulee ajatelleeksi.

Vierailija
27/31 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 10:58"]

Ehkä ne halusi pariskunnan (jotkut ovat asiassa vanhanaikaisia). Oletko sinkku tai onko kumppanisi etäinen ystävällesi?

[/quote]

Pitkä parisuhteeni kariutui puoli vuotta sitten. Omia lapsia ei ole, ja olen sinkkuna sen puoli vuotisen elellyt. Tavallaan toivon että se olisi silti syy miksi en kelvannut kummiksi, mutta karua on ajatella ettei yksinäinen ihminen kelpaa kummiksi...

-ap-

Vierailija
28/31 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olette noin hyviä ystäviä niin miksi et kerro ystävällesi että olet hiukan pettynyt ja olisit kovasti halunnut kummiksi. Yksi vaihtoehto voi olla toi sinkkuus, ehkä halusivat pariskunnan?

Vierailija
29/31 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he ajattelivat, että saavat naapureista sillä varjolla lastenhoitajan. Tietävät, että sinä olet kuitenkin joka tapauksessa elämässä mukana.

Vierailija
30/31 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 11:51"]

Ehkä he ajattelivat, että saavat naapureista sillä varjolla lastenhoitajan. Tietävät, että sinä olet kuitenkin joka tapauksessa elämässä mukana.

[/quote]

Jos tuo on syy pyytää kummiksi, että saa lapsenvahdin, niin tällä logiikalla voisin pyytää vaikkapa ketä kumiksi jos se takaa että saan lapsenvahteja. Eikös kummieiksi voi pyytää useampiakin ihmisiä, eli saisin omille lapsilleni kunnon lapsenvahtiringin? :)

Vierailija
31/31 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39-v ja mua ei ole koskaan pyydetty kenenkään kummiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi