sairastumisen seuraukset olleet kyllä hiton yllättävät
Olin puolisen vuotta tosi kipeä ja odottelin isohkoa leikkausta, jonka tarkoitus oli hiljalleen ajan kanssa saada minut ennalleen.
Muutaman "ystävän" kanssa lähennyin tuona aikana. Tsemppausta sateli ja "kaikki menee niin hyvin"-kommentteja ropisi. Usea lupasi auttaa ja käydä luonani toipumisaikana, jonka ennuste oli pitkä.
Kävikin niin, että toivuin tosi nopeasti. Parissa vkossa olin kivuton ja täysin hyvinvoiva. Olo oli parempi kuin koskaan. Mutta.. näistä tsemppaajista ei ole kuulunut enää mitään. Yksi laittoi viikko leikkauksen jälkeen kyselyä, että kuinka jakselen. Vastasin, että paremmin kuin hyvin. Tähän en saanut mitään vastausta.
Tulee ihan tunne, että nopealla toipumisella olen ns. pettänyt nämä tsemppaajat. Vai mistä ihmeestä tässä on nyt kysymys?
Kommentit (17)
Ihmisten elämässä on niin paljon muutakin kuin sinä, ja viikot kiitävät ohi meillä jotka puurramme töissä, hoidamme huushollia ja lapsiamme, yritämme pitää kiinni hammaslääkäriajoista ja muistamme ostaa anopille synttärilahjan. Jos sinuun ei nyt juuri näinä kahtena viikkona ole kukaan ottanut yhteyttä, niin mitäs jos muistuttaisit olemassa olostasi ystävillesi, ja vaikka soittaisit ja sanoisit, että et tarvitsekaan kaupassakäyntiapua, mitäs jos mentäisiin yhdessä vaikka kahville.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 08:30"]
Olitko "kuolemansairas"?
[/quote]
En. Olin vaan jumalattoman kipeä ja liikerajoitteinen. Halvausriski. ap
Ehkä toivuttuasi leikkauksesta nopeasti nämä ihmiset eivät olleet sinusta enää niin huolissaan, eivätkä siten enää ota niin tiheästi yhteyttä.
Oletko ottanut heihin yhteyttä?
Ne oli huolissaan susta! Nyt näkevät että kaikki hyvin etkä tarvitse ihan niin paljon tukea.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 08:31"]
Ihmisten elämässä on niin paljon muutakin kuin sinä, ja viikot kiitävät ohi meillä jotka puurramme töissä, hoidamme huushollia ja lapsiamme, yritämme pitää kiinni hammaslääkäriajoista ja muistamme ostaa anopille synttärilahjan. Jos sinuun ei nyt juuri näinä kahtena viikkona ole kukaan ottanut yhteyttä, niin mitäs jos muistuttaisit olemassa olostasi ystävillesi, ja vaikka soittaisit ja sanoisit, että et tarvitsekaan kaupassakäyntiapua, mitäs jos mentäisiin yhdessä vaikka kahville.
[/quote]
Ihanko totta!? Ja piti sitten taas tulla ohi aiheen urpouksia latelemaan.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 08:31"]
[/quote]
Tuskin ne ehtii kahville, kun ovat kaikki ostamassa sille anopille sitä syntymäpäivälahjaa :'D
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 08:33"]
Ne oli huolissaan susta! Nyt näkevät että kaikki hyvin etkä tarvitse ihan niin paljon tukea.
[/quote]
Nii... mutta kyllä mä ystävilleni vastaan, että hyvä kun voi hyvin jne. Jos siis olen ihan itse perään kysellyt. ap
Tilanne on ulkopuolsten silmin ristiriitainen; aluksi olit erittäin kipeä ja oletit tarvitsevasi hoivaa ja apua toimenpiteen jälkeen. Ystäväsi olivat varauteneet avuksi.Toivuttuasi oletettua paremmin (hyvä niin) viestit voivasi paremmin kuin hyvin. Tässä se pontti on eli teit tarjotun avun turhaksi ja ehkä ylikorostit vointiasi. Joku oli saattanut vuoksesi muuttaa muita suunnitelmiaan ja sitten et häntä tarvinnutkaan. Asioilla on monta puolta.
Ole sä iloinen omasta kohentumisestasi ja anna ystävien iloita omista jutuistaan. Sairaus käperryttää ihmistä aina jollain tasolla ja kukaan ei loputtomiin jaksa olla tukijoukoissa.
En kyllä yhtään ymmärrä mikä tuossa nyt on vikana tuossa ystävien toiminnassa? Totta kai se on niin, että kun joku on sairas tai vaikeassa tilanteessa, silloin tarjotaan hänelle enemmän tukea, silloinhan hän sitä tarvitsee. Useimmilla on kiireinen elämä muutenkin, mutta hädässä olevalle ystävälle aikaa kaivetaan vaikka kiven alta. Onhan kyseessä poikkeustilanne. Sitten kun hätätilanne on ohi, ei toki enää näin toimita, kun se ihminen pärjäilee ilmankin ekstratukea.
ne "ystävät" oli niitä. jotka nostaa itteensä kun joillain menee huonosti. Jotku ihmiset tarvitsee ympärilleen niitä, jotta tuntevat itsensä tärkeältä ja hyvinvoivalta. On totta, että niille nopea toipumisesi on pettymys. Kyllä ystävä iloitsee puolestasi ja on aidosti iloinen, kun olet taas täysillä mukana. Itse en voi kuvitella, että joku kaverini jättäisi vastaamatta, kun kerron hyvä uutisia. Nämä av-mammojen vastaukset on ihan keskenkasvuisten, minäkeskeisten ja epäempaattisten höpinöitä. Ystävyydestä eivät tiedä mitään.
Öh, tietääkö nämä sun tsemppaajat, että siis toivuit hämmästyttävän nopeasti?
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 08:37"][quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 08:33"]
[/quote]
Nii... mutta kyllä mä ystävilleni vastaan, että hyvä kun voi hyvin jne. Jos siis olen ihan itse perään kysellyt. ap
[/quote] Ja mikään ei riitä sinulle. Ystäväsi ovat olleet aidosti huolissaan ja kannustaneet sinua. Nyt huojentuneina voivat taas keskittyä ihan muihin asioihin elämässään. Olisikohan nyt sinun vuorosi ottaa yhteyttä ja pyytää kahvilke ja vaikka kiittää huolenpidosta tai jotain? Vaan ei. Vaikutat aik epämiellyttävältä ihmiseltä.
Voi kiesus... otsikon perusteella olisin kuvitellut jotain seuraavaa: joudun vaihtamaan alaa, sairaus onkin pahempi ja kroonisempi kuin ensin arveltiin tai sairaus romahdutti talouteni, talo joudutaan myymään ja muuttamaan pienempään tms.
Ole ap onnellinen, että toivuit nopeasti ja voit jatkaa elämääsi. Voit tavata ystäviäsi jatkossa mukavemmissa merkeissä. Kaikki ihmiset eivät sairastuttuaan ole yhtä onnekkaita. Aurinkoisia päiviä elämääsi ja anna ystävillesi anteeksi, he ovat vain ihmisiä omine murheineen.
Mikä aloittajan ongelma nyt olikaan? Liian nopea toipuminen ja ei saanut huomiota ystäviltä tarpeeksi.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 11:05"]Mikä aloittajan ongelma nyt olikaan? Liian nopea toipuminen ja ei saanut huomiota ystäviltä tarpeeksi.
[/quote] En minäkään ymmärrä.
Olitko "kuolemansairas"?