Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvolassa (sis. avautumisen)

Vierailija
29.09.2014 |

Ei voi kun ihmetellä neuvolatädin käytöstä. Raskaus on ollut hyvin vaikea, viikolle 16 asti oksentelin jatkuvasti, jonka jälkeen alkoi pyörtyily ja totaalinen fyysinen väsymys. Heti, kun teen jotain fyysisesti raskasta/ajan autoa/olen liian pitkään jalkeilla, alkaa supistaa ja olo on kuin jyrän alle jäänyt. Lisäksi alhaiset verenpaineet (85/46 luokkaa olleet jo pidemmän aikaa) aiheuttavat pyörtyilyä toisinaan ja olo on hyvin heikko. Otin asian puheeksi, koska kouluuni liittyy paljon fyysisiä suoritteita+autolla ajamista, mitkä aiheuttavat niin hirveän olotilan, etten kertakaikkiaan uskalla niitä tehdä kipujen ja supistusten vuoksi. Terveydenhoitaja sivuutti aiheen täysin ja sanoi minun olevan vain liian nuori äidiksi, ettei kehoni kestä raskaana oloa?! Ymmärrän kyllä olevani nuori (22v), mutta en osaa itseäni niin lapsena pitää, etteikö sen vuoksi kehoni voisi raskautta kestää. Ihan suoraan th sanoi, että kun ikää on lähemmäksi 30, niin alkaa keho olla valmis raskauteen. Itkua pidätellen lähdin sitten kotiin ja jäi kyllä sellainen olo, ettei kyseiselle terkalle enää tee mieli kertoa, jos joku vaivaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo neuvolantädit on kyllä joskus aika törppöjä.

Vierailija
2/27 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin toiseen terkkariin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhui kyllä ihan puuta heinää kyseinen th..kyllä naiset on luotu synnyttämään paljon nuorempina kuin 30v..silloin kun kuukautiset alkaa

Vierailija
4/27 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda terkkaa!

Vierailija
5/27 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikis! Voi vittu sun kanssas taas!

Vierailija
6/27 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda terkkaa. Tuo oli epäammattimaista. Pyöräytin esikoiseni 21 vuotiaana ja minulle nimenomaan painotettiin, että nyt on paras aika porsia. Olet fyysisesti valmis, hedelmällisimmilläsi ja tuo matala verenpaine on asia, josta terkkasi olisi kuulunut laittaa sinut lääkärille jatkotutkimuksiin, eikä vain syrjiä iän perusteella. Tee valitus. Jos koulusi on raskasta ja pyörtyilet, olet oikeutettu saikkuun ja se on ainoa vastuullinen ratkaisu ajatellen lastasi.

Vierailija
7/27 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 23:34"]Vaihtaisin toiseen terkkariin.
[/quote]
Onko se mahdollista? Olen aina ollut siinä uskossa, että kunnallisella terkkari määräytyy asuinpaikan/kaupunginosan mukaan. Yksityistä olen harkinnut, kun muutenkin omat lääkäriasiani pääosin yksityisellä hoidan.

Vierailija
8/27 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 23:39"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 23:34"]Vaihtaisin toiseen terkkariin. [/quote] Onko se mahdollista? Olen aina ollut siinä uskossa, että kunnallisella terkkari määräytyy asuinpaikan/kaupunginosan mukaan. Yksityistä olen harkinnut, kun muutenkin omat lääkäriasiani pääosin yksityisellä hoidan.

[/quote]

Olet oikeassa, että terkka määräytyy tietyn alueen perusteella, mutta tarvittaessa voi vaihtaa.

Vierailija
9/27 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 23:39"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 23:34"]Vaihtaisin toiseen terkkariin. [/quote] Onko se mahdollista? Olen aina ollut siinä uskossa, että kunnallisella terkkari määräytyy asuinpaikan/kaupunginosan mukaan. Yksityistä olen harkinnut, kun muutenkin omat lääkäriasiani pääosin yksityisellä hoidan.

[/quote]

Sinulla on oikeus ja velvollisuus tehdä valitus läänisi potilasasiamiehelle moisesta terkasta. Ei tuommoisia angsteja kipata kenenkään niskaan. Hoitopaikkansa saa valita itse ja kun vain toistat, mitä terkkasi on sinulle sanonut, niin saat toisen. Kyllähän ne kadunnimen mukaan määräytyvät, mutta olet saanut osaamatonta ja ammattitaidotonta hoitoa. Sinulla on oikeus parempaan -7

Vierailija
10/27 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupsu terkka!

Vierailija
11/27 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mullekin th kerran sanoi kysyessä vointia, että kun kaikki pyörii oman navan ympärillä niin on aikaa kiinnittää huomiota kaikkiin pikkuvaivoihin. Että kaikenlaisia niitä noissa neuvoloissa onkin.

Vierailija
12/27 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 23:39"]

[/quote]

Olet oikeassa, että terkka määräytyy tietyn alueen perusteella, mutta tarvittaessa voi vaihtaa.
[/quote]
Hyvä tietää, niin alan heti huomenna selvittää asiaa.

Ja tuosta valituksen teosta meinasin itsekin, että täytyy asia laittaa eteenpäin. Harmittaa vietävästi, kun ensimmäiset kaksi neuvolakäyntiä oli aivan todella asiallinen ja mukava th, mutta muuton seurauksena vaihtui:(

Vierailija
13/27 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saanut epäasiallista hoitoa. Kenenkään ei neuvolasta pidä lhyeä itkien pois. Soitan neuvolan vaihteeseen, kerro mielipahastasi. Kyllä kunnon hoitoa saa vaatia!

Vierailija
14/27 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi verenpaineesern salmiakki. Etsi netistä se määrä minkä saa raskaana ollessa syödä. Söin sen maksimin päivittäin. Jos vähensin niin olo huononi.

Vierailija
15/27 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin keksit hyvän provon ja maailma melkein pelastui.

Vierailija
16/27 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 23:35"]Puhui kyllä ihan puuta heinää kyseinen th..kyllä naiset on luotu synnyttämään paljon nuorempina kuin 30v..silloin kun kuukautiset alkaa
[/quote]
Tytöillä alkaa nykyään kuukautiset jopa 9-10 vuotiaina ja sen ikäinen ei todellakaan ole luotu synnyttämään!

Vierailija
17/27 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole arvannutkaan, että ystävämme Ikis  on töissä neuvolassa.

Ei, tämä ei ole todellakaan oikeasti elävässä elämässä mahdollista, sillä tuskin missään neuvolassa voi olla edes sijaisena niin ammattitaidotonta ja tökeröä, että väittäisi vasta kolmekymppisen olevan riittävän valmis raskauteen.

Vierailija
18/27 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi ollut noin ammattitaidoton kätilö, olisin saanut keskenmenon n. viikolla 24. Vointia kysyttäessä kerroin, että joskus mahassa on vähän outo olo. Supistaako, kysyi kätilö. Minusta ei vastasin (toinen raskaus). Kätilö laittoi kuitenkin lääkärille: kohdunsuu sormelle auki ja viikon kuluttua olin jo sairaalassa liikkumiskiellossa loppuraskauteen asti.

Vierailija
19/27 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 23:35"]

Puhui kyllä ihan puuta heinää kyseinen th..kyllä naiset on luotu synnyttämään paljon nuorempina kuin 30v..silloin kun kuukautiset alkaa

[/quote] Ei pidä paikkaansa. Nuorten alle kaksikymppisten äitien raskaudet sisältävät selvästi enemmän riskejä äidin ja lapsen kannalta kuin vanhempien äitien raskaudet. Tietysti sitten kehitys alkaa kolmenkymmenenviiden ikävuoden jälkeen mennä nopeasti jälleen kohti suurempia riskejä.

Vierailija
20/27 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun aletaan lähentyä 30 niin riskit kasvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi