Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen kannustusta!

Vierailija
29.09.2014 |

Keskiviikkona mulla on iso ja "tärkeä" koe. Aine on ehkäpä maailman epäkiinnostavin eikä liity varsinaiseen alaani yhtään, mutta kuuluu pakollisiin kursseihin. Aineistot luettuani tuntuu, etten osaa yhtään mitään, että kirjat olivat pelkkää sanahölinää ja että olen vain idiootti kun asiat eivät pysy päässä. Olen normaalisti hyvä koulussa ja osaan opiskella ts. tiedän, millä tavoin opin itse parhaiten, mutta tällä kertaa mikään ei tunnu luonnistuvan.

Ryven itsesäälissä ja masentuneissa fiiliksissä. Pyydänkin siis teiltä av-mammat, että kannustatte ja luotte uskoa tähän pieneen opiskelijaan. Koe tuntuu nyt niin ylitsepääsemättömän vaikealta enkä enää jaksa koko aihetta.

En edes tiedä miksi avaudun teille. Ehkä paha olo purkautuisi näin. En tiedä.

Auttakaa mua. Jooko?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

TSEMP TSEMP <3

Vierailija
2/7 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tulee menemään hyvin. Sä olet hyvä muissakin aineissa, joten kyllä sä ymmärrät tästäkin tarpeeksi. Ja riittää että se menee läpi, mitään hirmuarvosanaa ei kannata edes lähteä hakemaan. Pärjäät kyllä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille. Itkuhan multa pääsi :(

Toivottavasti voin joskus tulevaisuudessa nauraa tälle: "muistatteko kun itkin opiskeluvuosina, kun en vaan tajunnut sitä kirjaa? Olinpas hassu". Nyt ei paljoa naurata.

ap

Vierailija
4/7 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan muu halua kannustaa? En edes tiedä miksi haluan huomiota, kai tämä on vaan jotain alitajuntaista tarvetta saada äitihahmolta tukea. Tuntuu tyhmältä valittaa täällä, mutta parempaakaan en nyt keksi.

Joten saisinko lisää kannustavia sanoja? (Luoja kuinka tyhmältä tämä kuulostaa kun kirjoitan ajatukseni ylös.)

ap

Vierailija
5/7 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kaikki on sekavaa, et oikeastaan tarvitse kuin vähän tiedonmurusia joista loogisesti yhdistelemällä saat laadittua ihan siedettävää vastauksen. Olet fiksu ja voit käyttää omaa luovuuttasi hyväksi. Älä pänttää paniikissa, vaan selaile aineistoa ja yritä muodostaa jonkilainen kokonaiskuva mistä on kyse.

Vierailija
6/7 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä pärjäät! Yritä opetella ne tärkeimmät asiat aineistosta, sen verran että pääset kokeesta läpi. Kirjoita vaikka paperille lyhyesti muistiinpanot ja opettelet siitä (tai mikä nyt onkaan itsellesi paras tapa oppia). Voimia ja tsemppiä!

Vierailija
7/7 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt opetellut kaksi asiaa ulkoa, ja osaan (toivottavsti) luetella vastaukset kokeessa. Sitten riemu vasta repeääkin jos juuri niitä asioita ei edes kysytä... Joskus olen niin kyllästynyt arvailemaan opettajien tahtoa, että tekisi mieli lähteä jo työelämään. Tämänkin aineen opettaja kysyttäessä "mitä kannattaisi odottaa kokeessa/minkätyyppisiä kysymyksiä teet" vastaa hymyillen "se on vaikea kysymys" ja että "se on opiskelijan velvollisuus tietää, mitkä asiat tulevat kokeeseen". Niin, tiedän koealueen, mutta haluaisin tietää odotanko yhtä isoa esseetä vai 10 pikkuesseetä vai jotain siltä väliltä.

Hakkaan varmaan ti-ke yönä päätäni seinään tai vaihtoehtoisesti kirjaan. Jos se tieto siitä imeytyisi?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme